Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a baj a 3 hengeres turbós...

Mi a baj a 3 hengeres turbós motorokkal?

Figyelt kérdés

Sok helyen (általában komment szekciókban) olvasom, hogy SZERINTEM nem lesz tartós, meg "max 100.000 km és kuka".

Mire alapozzák ezt?

Illetve mik azok a hibák?


Kia ceed 1.0 turbós autóm van.

Mire kell számitani?



2023. ápr. 4. 09:11
1 2 3
 1/28 anonim ***** válasza:
100%
F aszság az egész, az 1.0tsi pl kifejezetten bevált konstrukció.
2023. ápr. 4. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 anonim ***** válasza:
100%
Valamit mindig szidni kell, amúgy meg lehet az első genes TSI-k miatt.
2023. ápr. 4. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 anonim ***** válasza:
#2 Azok se olyan veszélyesek mint mondják. Az 1.4tsi 160/170 elég elcseszett, a többivel nagy gond nincs.
2023. ápr. 4. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/28 anonim ***** válasza:
Minden konstrukció annyira tartós amennyire megbecsülik. Lehet aki lehurrogja, annyira használja az autót, hogy reggel elviszi 300méterre a gyereket iskolába, délután meg vissza aztán amikor 3 év után lehet vinni diózni akkor meg van lepődve, hogy ez meg már milyen.
2023. ápr. 4. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/28 anonim ***** válasza:
63%
A prolik mindig fikáznak mindent, amit nem tudnak megvenni. Ez egyfajta önigazolás, hogy ők például azért járnak 25 éves Suzukival, mert minden ami modernebb az szar, és nem azért, mert 200 ezer forintnál többért nem tudnak autót venni.
2023. ápr. 4. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/28 anonim ***** válasza:
34%

Úgy hogy hulladék, bilialuból készült blokk, minden az utolsó grammig kiminimalizálva, és rommáhegyezve teljesítményben, persze hogy előkerül a konstrukciók gyenge pontja. reccs.

3 hengerből nem is nagyon tudsz igazán egyenletes járást összehozni.

2023. ápr. 4. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/28 anonim ***** válasza:
0%
Azért, mert több alkatrészből áll, nagyobb a valószínűsége hogy elromlik. 3 hengeres nem egy stabil motor típus, az egyenetlen járás miatt gyorsabban megy tönkre, hisz ugyanaz a terhelés nem 4 hengerre oszlik el, hanem 3-ra. Persze jó karbantartás mellett elmegy az is pár százezer kmt, de megbontás nélkül kb. esélytelen az 500 ezer km, mint a régi japán szívóbenzineseknél volt. Ráadásul turbó lyuk is van. Egyszerűen nem optimális a hosszantartó működéshez. Viszont a kicsi köbcenti miatt kisebb a károsanyag kibocsátás, ami fontos a gyártóknak és a környezetnek, csak a felhasználó pénztárcája fogja bánni. Rövidtávon jónak tűnhet, de ha így folytatjuk a magyar átlag, 15 éves autók nem nagyon lesznek jó állapotban 10-15 év múlva.
2023. ápr. 4. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/28 anonim ***** válasza:
94%

A proli mindig fikázza az új technikát.


Ugyanez volt, amikor megjelentek az injektoros motorok vagy épp a dieselek.

2023. ápr. 4. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/28 anonim ***** válasza:
100%

Két fő okot látok. Annak idején 2005-ben mikor turbós autót vettem, akkor is mit hallgattam, megkaptam szinte mindenkitől, hogy mekkora hülye vagyok, mert meglátom ez az autó épphogy a garanciaidőt kihúzza és vihetem a bontóba! Bezzeg az ő 90-es évekből származó szívó motoros autója az isten, az még évtizedek múlva is az utakon lesz. Na, ehhez képest 2005 óta eltelt 18 év. Az autóm azóta is bontatlan motorral, turbóval vígan járja az utakat, a 90-es évek gépei viszont igen csak megfogyatkoztak. Tehát az idő pont nem ezt igazolta.

Tehát a két ok:


1. Az újabb technikákat mindig divat csak azért is szidni. Ez emberi tulajdonságból adódik, van is rá egy jó mondás: savanyú a szőlő. Kevésbé tehetős társadalmi rétegek, akik csak idősebb, régebbi autókat engedhetnek meg maguknak, főleg előszeretettel hangoztatják, hogy nekik nem azért nem kellene újabb autó, mert rövid a takaró, hanem mert "amúgy is sz@r". Soha nem volt ilyenje, nincs saját tapasztalata, de erről meg van győződve. És kicsit ezzel a saját lelkiismeretét is megnyugtatja, hogy nem baj, hogy egy öreg 25 éves bontószökevénnyel jár, ez minden szempontból nagyságrendekkel sokkal jobb autó...

Aztán az új technikák lassan elfogadottá válnak, mire legyűrűznek az olcsóbb használt autók világába. Csak ehhez kell legalább 10-15 éve. Pl régebben sokan mit fújtak a turbóra! Ma meg már teljesen elfogadottá kezd válni.


2. Némi elvi valóságalapja lehet, de ezt szeretik eltúlozni. Ugyanis a motornak az élete során összeszedett össz terhelése nem négy, hanem három henger között oszlik meg. Azaz egy hengerre egy kicsit nagyobb mechanikai terhelés jut. Emiatt valamivel jobban kophat, fáradhat, elvileg! Nyilván a konstrukciót, kenést, csapágyazást, kiegyensúlyozást a mérnökök úgy tervezik meg, hogy ez a negatív hatás minimális legyen. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy ugyanabban az autóban, ugyanazon az útvonalon végig, ugyanolyan vezetési stílust alkalmazva, ugyanazzal a sofőrrel a 4 hengeres motor elmegy megbontás nélkül mondjuk 500.000 km-t, addig a 3 hengeres 450.000-et. De semmiképp nem arról van szó, hogy pár ezer km alatt széthullik!

A gyártók egyre inkább a 3 hengerest erőltetik. Kisebb blokk, kevesebb anyag, akár olcsóbb gyártás. A másik meg a CO2 kvóta! Kisebb lökettérfogat, fajlagosan kevesebb CO2 kibocsájtás, alacsonyabb flottaátlag, nincs súlyos bünti.

2023. ápr. 4. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/28 anonim ***** válasza:
19%

Nagyon savanyú a szőlő.. tényleg: [link]



Nem a mérnökök terveznek manapság autókat hanem a marketingosztály, meg a zöldnácik.

2023. ápr. 4. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!