Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a baj a 3 hengeres turbós...

Mi a baj a 3 hengeres turbós motorokkal?

Figyelt kérdés

Sok helyen (általában komment szekciókban) olvasom, hogy SZERINTEM nem lesz tartós, meg "max 100.000 km és kuka".

Mire alapozzák ezt?

Illetve mik azok a hibák?


Kia ceed 1.0 turbós autóm van.

Mire kell számitani?



2023. ápr. 4. 09:11
1 2 3
 11/28 Revolúcióbiológus ***** válasza:
100%

#10: Szerintem mikor 3 hengeres turbós motorokról van szó leginkább az utcai 60-80 kW-os blokkokra gondolnak az emberek, nem a Toyota GR 300 lóerős versenymotorjára. Ilyen alapon a 4 hengeres motorok is rosszak, mert a Subaru WRX meg Mitsubishi EVO blokkok is generálosak minden versenyhétvége után.

Egyébként nem az a baj, hogy kevesebb henger kap több terhelést, hanem az, hogy a gázerők kiegyenlítetlenebbül érik a főtengelyt. De ezért raknak rá lendkerekeket - szóval ez nem egy legyőzhetetlen kihívás. Egyébiránt 3 hengeres motorokat már a '80-as években is milliószám gyártottak belépő erőforrásnak ahol fontos volt a tartósság. Pl. a kisebbik - 1000 köbcentis - Suzuki Swift blokk is 3 hengeres volt, a Daihatsu motorok is 3 hengeresek, a Toyota híres 1KR-FE motorja is 3 hengeres. De a Fiatnál mertek olyan eretnekséget csinálni, hogy nem 3, hanem csak 2 henger volt a motorban, ami pl. Kispolszkikban mai napig ott dobog. Arról nem is beszélve, hogy a motorkerékpárok többsége eleve 1 vagy 2 hengeres, mégis el tudnak menni több évtizedet hiba nélkül.


Aki meg a turbóra fintorog azzal tényleg nehéz mit kezdeni...gyakorlatilag az egész tömegközlekedési hálózat és teherfuvarozás feltöltött motorokra épül évtizedek óta. Ha az Ikarus busz el tudott menni 2 millió kilométert turbóval akkor a te kis családi autódat sem az fogja elátkozni.

2023. ápr. 4. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:

#11 mondjuk a Dahiatsu motor se volt egy túlméretezett valami, láttam szétborítva, de masszívasbb jószág mint egy mai még így is.. nem volt agyon hegyezve, és minden kiminimalizálva végletekig.


Én meg az öntöttvas blokkra szavazok. a sajátomat is gyári motorbelsővel, olyan 400 lóig felcsavarhatnám, bírná tartósan.. kovácsolt dugóval meg 600-800 ló is menne, de ez a régi iskola..

2023. ápr. 4. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:

Mire alapozzák ezt hogy nem olyan tartós?


Ha jól emlékszem, akkor a Speedzone tesztelt, egy valamilyen 1000-es 3 hengeres autót. Abban mondták, hogy a GYÁR azt a motort 250 ezer kilométerre tervezte. Persze ez annak annyira nem számít aki megtudja újonnan venni, és mondjuk csak az asszonynak szaladgálós autó, de mikor ez az autó közelít a nálunk lélektani határnak számító 200 ezerhez, akkor lehet, hogy senki nem akarja majd megvenni.

2023. ápr. 4. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:
Úgy látom ez is hit kérdése, mint az Android vs Iphone. Mindenki a saját feje után megy. Nyilván arra az időre biztosan jó lesz, amire a gyártó tervezi: garancia lejáratáig. Utána nem érdekli őket. Amúgy mivel az alultervezéssel együtt a kenőanyagok is fejlődtek és ezekbe általában már nagyon modern, vékony olaj való, így ha elég gyakran van cserélve az olaj, megfelelőre és minden más is rendesen karban van tartva, akkor simán ki is bírhatja a motor, amíg nem rohad szét a kaszni. Ipari hulladékot nem adhatnak ki, mérnökökön kell keresztül mennie ezeknek is.
2023. ápr. 4. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:

Az igaz hogy minél kisebb motorból próbálunk bonyolult technikával nagyobb erőt kihogni az negatív hatással van az élettartamra de ez nem azt jelenti hogy az összes 3 hengeres turbós motor törvényszerűen szétesik 100-150ezernél.Ha maga a konstruckió jó,megfelelő anyagok,alkatrészek vannak benne kiváló összeszereléssel annak el kell hogy fusson pár százezer km-ert nagyobb gond nélkül.

Pl Toyota,Honda hasonló motorjairól kíváncsi vagyok mi a tapasztalat,világszintén ez a két márka gyártja talán a legjobb motorokat,kétlem hogy 100ezer km után megadnák magukat.

2023. ápr. 4. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
36%
Pedig sokkal tovább bírják majd mint a régi szívó benzinesek és dízelek.
2023. ápr. 4. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
66%
#16, na ezen rendesen felröhögtem. :D :D :D
2023. ápr. 4. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
100%
Facebook mérnökök. Minden szar ami új. Én elkaptam már az internetet akkor, amikor a CR és PDTDI dízelek megjelentek, 2000res évek legeleje. Fúú mi ment a korabeli fórumokon ezekről. Aztán mostmár ezek a lassan 20 éves autók az örökélet megegynap kategóriába öregedtek, mindig az aktuális max 5-8 éves modellek a szar foskupacok, a 8-15 évesek az igaziutolsók, a 15 év felettiek meg az örökéletmegegynap. Ez érvényes volt 1995ben, 2010ben és most 2023ban is.
2023. ápr. 4. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 Zizizabalo ***** válasza:
Valamilyen szinten tényleg igaziutolsók, nem biztos, hogy megbízhatóság szempontjából, de c63-as 6.2-es szívó motorral többet tényleg nem lesz, egyszer 4.0, utána 2.0 lett.
2023. júl. 20. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:

18as! Én vitatkozNÁK veled, ha nem haragszol!? Na de mi van akkor, ha nem fészbuk mérnökök mondják?


https://www.youtube.com/watch?v=lLwnoBWIJBo&t=88s

2023. júl. 20. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!