Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az a "robotizált váltó"?

Mi az a "robotizált váltó"?

Figyelt kérdés
2023. nov. 13. 19:54
 1/7 anonim ***** válasza:
53%

Az egy olyan váltó ami nem automata váltó, hanem egy manuális váltót és a kuplungot is egy elektronika müködteti.

Én hanyagolnám az ilyen váltóval szerelt autókat, mert szeretnek tönkremenni, főleg az elektronikája

2023. nov. 13. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
17%
1-hez: és lassú..
2023. nov. 13. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 nemaRendőrség ***** válasza:
69%

A modern manuális váltós autók kiírják ha rossz fokozatban vagy.

Ezek nemcsak kiírják, de váltanak is helyetted.

Viszont butácskák, soha nem fognak visszaváltani neked 3asba mikor pályán 130nál előzni akarnál mint egy rendes automata váltó az 1 literes csodákban

2023. nov. 13. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Akkor ez olyasmi mint pl az Opelnél az "Easytronic" fantázianévre hallgató megoldás volt?
2023. nov. 13. 20:37
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Az automata váltók azon típusait szokás nálunk robotizált váltónak nevezni, amik csak úgy képesek sebességet váltani, hogy közben a nyomaték továbbítását nem képesek továbbítani a motor és a kerekek között. Technikailag ezek nagyon hasonlítanak a hagyományos, szinkronizált manuális váltóra, csak itt a kulisszát és a kuplungot automatika működteti. Főleg teherautókban léteztek manuális robotizált váltók is, ahol a váltás időpontját még a vezetőnek kellett meghatároznia, de személyautókban szinte kivétel nélkül teljesen automatizált kiviteleket szereltek.


Tévedés azt állítani, hogy ezek nem automata váltók, mert azok: az aktuális fokozat kiválasztása, és a fokozatcsere végrehajtása is teljesen automatizáltan működik. Valójában az automata váltók egyik alcsoportjába tartoznak, amire az angol amúgy az "AMT", vagyis Automated Manual Transmission - automatizált manuális váltó kifejezést használja.


Személyautókban nem szeretik őket, mert lassúak. Meg kell várni az időt, mintha rendesen kézzel váltanál sebességet. Legnagyobb előnye amúgy még mindig a teherautóknál van, ahol a hidraulikus automata és a duplakuplung még mindig súlytöbbletet jelent. Ott akár egy szinkronfékkel, szinkrongyűrűk nélkül meg lehet oldani az egész váltót, és egy mai darab már akár néhány személyautós DCT-t megszégyegyenítő sebességgel képes csattogtatni a fokozatokat.

2023. nov. 13. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Igen, az Easítronic pont ilyen volt.
2023. nov. 13. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
OK, köszi.
2023. nov. 13. 21:43

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!