Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 125 ccm motoroknál mi a 4...

125 ccm motoroknál mi a 4 ütem előny hátránya? Illetve 2 ütemüeknél elöny/hátrány?

Figyelt kérdés
2010. okt. 20. 09:11
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
26%
A négyütemű fele akkora teljesítményű.
2010. okt. 20. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Valóban, a négyüteműből nagyjából fele akkora teljesítményt lehet kihozni, mint a kétüteműből. Viszont mivel a 125-ösök szinte mind az A1 kategória szabályai szerint épülnek, ezért 15 LE-sek, tehát ez a besorolás kissé okafogyott.

(igen, tudom, ki lehet venni belőlük a fojtást és akkor már nem 15 LE a teljesítmény, de most maradjunk a szabályokon belül)

A négyütemű annyiban jobb, hogy alacsonyabb fordulaton működik, ez által hosszabb élettartamot lehet neki valószínűsíteni, illetve nyomatékosabb a motor, nem kell szétforgatni, széles a használható fordulatszám-tartomány. Vagyis nem kell állandóan a váltókart buzerálni, kényelmesen tudsz vele haladni. Nem mellékesen kevesebbet is fogyasztanak és nem füstölnek úgy, mint a kétüteműek.

A kétüteműek kissé idegesebbek, pörgősebbek, ezek nem a nyomatékból, hanem a fordulatszámból élnek. A használható fordulatszám-tartományuk kisebb, többet kell váltani, nem lehet velük olyan nyugisan járkálni. Viszont egyszerűbb a motor, ezért könnyebben és olcsóbban javíthatóak, ráadásul valamivel könnyebb is a motorblokk, mint a vezérlés többlettömegét is cipelő négyüteműek.

Összegezve: a négyütemű motorok inkább munkába járásra valóak, mert kényelmes, nyugodt gépek, elbírják a zsák terményt is, nincs velük sok gond. A kétüteműek azoknak valók, akik sietnének, mert sportos, pörgős, közvetlen masinák.

2010. okt. 20. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Az előző sok mindent elmondott.

Én 2 ütemű Cagiva Mitoval járok, 11KW van a forgalmiba írva így A1-el is lehet használni. 34 lóerő, a 4 üteműeknak valóban a duplája. Motorozásra 2 üteműt ajánlanám, élvezhetőbben mennek.

2010. okt. 20. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
de a 2t az szervizigenyesebb?nem?meg jobban pörög
2010. okt. 20. 14:16
 5/12 anonim ***** válasza:

A 125 köbcentiméteres gépkategóriában a 4ütemű motorok egy kalap sz_rt érnek. A teljesítményük az EU és a KRESZ által meghatározott 15 lóerő max. Ezen folytás eltávolításával sem tudsz segíteni. A régebbi 2ütemű 125ös motorok: Cagiva Mito, Honda NSR, Aprilia SR-Tuareg-Rally stb , Yamaha TZR tejlesítményükkel jóval felülmúlják ezt. 20-38 kW-ig terjedő teljesítményükkel.:) Az szól a 2ütem mellett hogy gyors (Cagiva Mitoval mértünk már 160at..egy vadiúj CBR-nek 130nál vége ) , fürge, robbanékony és jóval olcsóbb mint egy négyütemű. A négyüteműnek is vannak természetesen előnyei : fele annyit fogyaszt, kevésbé kopik és kevésbé szervíz (odafigyelés) igényes.

Mindazonáltal ha megfogadod egy tapasztalt motoros tanácsát...125 köbcentiben felesleges elkölteni egy hatalmas összeget egy vadiúj négyüteműre, mivel a 125 ös géposztály az a "tanuló nagymotoros"oknak való. 1 max 2 év alatt mindenki le akarja cserélni nagyobbra. Remélem tudtam segíteni.üdv.: GÉ

2010. okt. 20. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim válasza:
Látom eléggé a 2 ütem felé húznak az érvek, én is a kétütemre adnék egy szavazatot, sokkal élvezhetőbb egy 125 ös RS v Mito mint egy kis cbr v YZF-R, megunod a 4 ütemű teljesítményét pár hónap alatt ,akkor meg mi értelme megvenni, átiratni, pár hónap mulva meg keresgélhetsz nagyobb után. Amúgy a kétüteművel is lehet kis fogyasztást produkálni, ha arról van szó.
2010. okt. 20. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Nem pörög nagyon, ha nem pörgeted, de eleve arra lett kitalálva, hogy pörögjön, nem lesz attól komolyabb baja, csak be kell melegíteni kicsit + full szintetikus minőségi olajjal kell használni. Ha ennyire szétpörögne, meg szerviz igényes lenne, már nem lenne az utakon 2T.
2010. okt. 20. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Egyetértek a fentebb megszólalókkal. Azt, hogy hamarabb "tönkre megy " mint egy 4ütem, nem hónapokba kell mérni...Az üzembentartás minősége a lényeg. 3évig hajtottam boldogan egy Yamaha TZR-t minden probléma nélkül.(Pedig nem az a nagymamatempós motoros vagyok ;) )

Ha jó olajat raksz bele. Nem mész 3.ba tiltásnál 120at fél órán keresztül akkor nagyon sok ezer boldog kilométeren keresztül lesz a társad bármilyen kétütemű motor. Üdv.: Gé

2010. okt. 20. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
a 2t nek olyan gagyi robogos hangja van az rs 125 ön
2010. okt. 20. 18:26
 10/12 anonim válasza:

Hogy mi a 4ütem előny hátránya azt nem tudom, de a hátrány az a 125ccm. ;)

És azt is jegyezd meg, hogy nem a győzelem a részvét, hanem a fontos! ;o

Az utolsó megjegyzésedhez meg annyit, hogy a haverok előtt akartál menőn brümmögni, vagy mi?

Ennyi erővel a 4t-nek meg kávédaráló, jobb esetben fűnyíró hangja van.

Mondjuk az új 4ütemű Husqvarna supermotó egész szépen szól, de attól még szerintem ebben a géposztályban 2t-vel lehet motorozni, 4t-vel meg közlekedni. De akkor meg vegyél robogót! (4 üteműt! :) )

2012. aug. 23. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!