Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A simson vagy az mz tenyleg...

A simson vagy az mz tenyleg annyira jo?

Figyelt kérdés
kb minden "milyen kezdomotort vegyek" video alatt van par komment, hogy simsont vagy mz-t vegyel, de miert?
nov. 25. 16:18
 1/8 anonim ***** válasza:
73%

Már nem. 15-20 éve körülbelül, hogy ez igaz volt és elterjedt ez a gondolat, mert mocskosul olcsóak voltak a Simsonok, cserébe viszont egy rendes motort kapott az ember, kellemes lomha gép, ami kezdőknek tökéletes belépő, ráadásul egyszerűbb, mint egy faék, tehát szerelgetni is könnyű, a motorok műszaki oldalába is ad egy kis alapfokú betekintést.


De ez már nem igaz és pont a fent leírt előnyök tették tönkre. A könnyű hozzáférhetőség kezdők számára azt jelenti, hogy manapság szinte lehetetlen jó állapotú Simsont találni, mert az összes megfordult már valami 15 éves gyerek kezében, aki elesett vele ötször, gusztustalan színűre festette háromszor, a blokkot szétszedte tizenkétszer, de jól összerakva egyszer sem volt, szóval szar az egész.


A problémát tovább fokozza az ár. Nem elég, hogy a mai Simson kínálat egyenlő a vashulladékkal, de ezt a vashulladékot mocskosul drágán adják, aminek az oka, hogy a német gyűjtők és fanatikusok elkezdték felvásárolni a szocialista járműveket és egyáltalán nem sajnálják rá a pénzt, hihetetlen összegeket kifizetnek értük, szóval az eladók jó magas árakat adnak meg, remélve, hogy találnak egy ilyen vevőt. Trabantok, Wartburgok, Simsonok, stb. Többszörösére nőtt az áruk. És mint írtam, ezért a nagy összegért a Simson esetében egy kupac szart kapsz.

nov. 25. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
62%
Dehogy.
nov. 25. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
57%
Mert a motorozás egyre inkább az idősebb korosztály hobbija, ők meg még ezekre emlékeznek, mint első motorra. 20 éve bementél egy motoros boltba tele volt huszonéves vásárlókkal - ma ilyen 60+-os nagypapák tolonganak akiknek még az van az emlékeiben, hogy ezek jó motorok voltak mikor ők fiatalok voltak. Az ő fiatalkoruk után megjelent márkákat és típusokat meg kb. nem is ismerik. Amúgy az USA-ban már az elektromos motorok vették át a vezető szerepet a belépő kategóriában, Kalifornia, New York, Texas ezekkel van tele, most ez a menő és szinte biztos vagyok benne, hogy Európát is elég hamar le fogják tarolni: https://www.youtube.com/watch?v=9oBafPmWo0o
nov. 25. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
62%

#3 Te valami erdő közepén laksz, vagy barlangban? Mi az, hogy a fiatalok nem motoroznak? Bármely város nyáron 8 óra körül olyan mint valami krosszpálya, mert hazaérnek suliból, fater rájuk parancsolt hogy csinálják meg a házit, azzal végeznek és 8-kor irány a város. Megmaradni nem lehet, a pihenést felejtsd is el.


Abban igazad van, hogy manapság nem olyan népszerű, mint régen, de ez annak is köszönhető, amit #2-ben írtam: a többségét már legyalázták a 20 évvel ezelőtti fiatalok és sokkal kevesebb a működőképes példány. Manapság az enduro a menő a 16 évesek között.

nov. 25. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
8%
A BMW az jó. A Simson az nem.
nov. 25. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
67%

A szinyó már újonnan is egy pár száz kilométerre tervezett moci volt. Bejárattad, hajtottad, aztán jöttek elő a kopó hibák. Folyamatos szervizelést igényelt, amíg volt hozzá gyári alkatrész, addig megint tudtál menni velük egy darabig. Most egy 30 éves Dio-m van. 2000km-el ez előtt lett generálozva. Semmihez nem kellett hozzányúlnom azóta a variátoron és a szívatón kívül. Ja, de: gázbovdent és gázkart cseréltem. Hamarabb szakad le róla az elrevült idom, mint a motorikus rész.

Az ETZ-k arany árban vannak. Valószínűleg ezeket is felvásárolták a németek, de nem is volt túl sok belőlük, hisz a 80-as évek végén már könnyebben lehetett japánt venni. Viszonylag megbízhatók voltak a maguk idejében, de már akkor is elavult konstrukciók voltak.

TS mz-ből van sok, nem is nagyon drágák, de a legtöbb 125-ös, amivel 60

-70-nel tudsz közlekedni. Már ha folyamatosan szerelgeted és elindul.

Hobbinak nem rosszak az mz-k, de szeresd szerelni is őket.

20 éve fillérekért lehetett venni a papíros Pannóniákat, ETz-ket, a kutyának nem kellettek pont a lomhaságuk, szervízigényük miatt. Ma meg már többe kerülnek, mint egy fiatalabb import japán. Ma már nem éri meg velük foglalkozni, hacsak nem vagy időmilliomos.

nov. 25. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Most az az istenítés van a Simsonnal meg az ETZ-vel, mint 30 éve a Pannoniával. Akkor is ha az ember motorokról kezdett el beszélni, pl munkahelyen, kajaszünetben, akkor az idősebb kollégák már egyből jöttek a Pannoniás dumával, hogy az milyen jó volt. Akkoriban az volt amit megtudtak venni az emberek, hiszen a japán, vagy nyugati motorok elérhetetlenek voltak, vagy nem is hallottak róluk.

A párszáz kilométerre tervezett Simson dolgot nem tudom honnan veszed 6-os? 80-as évek végén, mikor és is csináltam segédmotorra a jogsit, még a motorozás volt nekünk a sláger, és haveri körben volt pár Simson, szomszéd gyereknek pl vadi új enduró, és nem kellett őket állandóan szerelgetni, ami általában első gondként előjött az a főtengely cseréje, de adig azért belement párezer kilométer. De ettől még nem vagyok elfogult, tavaly mikor szóbajött, hogy vegyek egy 50-es mocit, melóba járni, mászkálni, akkor egyáltalán nem is gondoltam, hogy nekem Simson kell, pedig akkoriban én is vágytam egy ilyenre a Mini Riga helyett.

nov. 26. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Inkább egy ötvenes négyütemű Kuba rx9. A simsonnal már harminc évvel ezelőtt szívás volt a pocsék kisipari alkatrészek miatt. Most sincs ez másképp.
dec. 6. 03:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!