Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kormolnak az agyon...

Miért kormolnak az agyon húzott dízel autók?

Figyelt kérdés

Nekem is dizel van (szerintem is, sőt HDi szóval szar francia és még mindig imádom...).

Most volt turbó hibám. Előző tulaj kókler volt sajnos. Elvittem szerelöhöz és nekem azt mondta mikor meglátta, hogy nincs ereje és kormol, hogy szerinte "fulladozik a motor", nem kap elég levegőt.

Tiszta sor. Kapott egy új turbót azóta már nincs ilyen gond.


De felmerült, bennem, hogy halálba huzott 1.9 TDI-k (nem kell ezen fennakadni, Peugeot-okat álltalában nem húzzak inkább a golfokkal szokták, de most nem is ez a lényeg) miért kormol úgy mintha mintha pokolból jött volna?

Gondolom amikor átírják a rendszert akkor több üzemanyagot és több levegőt adnak a kocsinak. Ha többletben is megvan az egyensúly (márpedig szerintem kéne, mert a fizika az fizika) akkor azonkívül, hogy erősebb lesz a motor miért kezd el füstöt okádni magából? Az is egyértelmű, hogy nagyobb teljesítmény erősebb kopást eredményez így (szerintem) felesleges mert csak tönkre megy a motor.



dec. 22. 18:31
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
48%
Ahogy mondod, gagyi tuning ami csak a többlet üzemanyagra épül plusz a porlasztócsúcsok sem lehetnek toppon, legtöbbjükben a porlasztot legutóbb huszonéve az gyártósoron látta ember.
dec. 22. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Akkor megvan a válasz köszönöm!

Jóhiszeműen gondoltam, hogy a "tuningolt" autók azért rendesen meg vannak csinálva (jó aránnyal dolgozik a rendszer) de akkor tévedtem! :D

Ment a pacsi

dec. 22. 18:37
 3/12 anonim ***** válasza:
68%
Amit látsz, hogy kormol, az egyszerűen nincs rendesen megcsinálva. Ennyire egyszerű.
dec. 22. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
82%

Amatőr kérdés...

Minden dízel kormol, még a modernek is, csak ott nem jut át a DPF-en.

Tuningolt dízelmotor több gázolajat kap. Több gázolaj = több korom.

dec. 23. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

#4 Egyértelmű, hogy minden dízel kormol valamilyen szinten... Enyém is szokott ha oda lépek neki (igaz benne vissza építésre vár az EGR és a részecske szűrű előző tulaj jóvoltából...)


Itt a kérdés elsőkörben arra utalt, hogy a tipikus dezentor autók mitől kormolnak jobban. (a zöld pacsi ettől függetlenül ment)



De ha már kiderült, hogy a rossz arány miatt kormol (olyan erősen), akkor ha kapna egy nagyobb turbót a kocsi magyarul több levegő jut be az égéstérbe a megnövelt üzemanyag együttese még több lóerőt hozna ki a kocsiból (és ha szerencséje van a tunerjoskáknak) akkor csökkenne a korom mennyisége is? Hiszen akkor az arány is javulna ELMÉLETBEN! Itt most a kopásra és az alkatrészek rohamos romlására nem gondolok mert az egyértelmű...

dec. 23. 01:58
 6/12 anonim ***** válasza:
76%

Nem, akkor is kormolna 🙂

A gázolaj égése közben korom képződik, ez ellen nem tudsz mit csinálni.

dec. 23. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
49%

A tökéletes gázolaj égéshez megfelelő porlasztás, meg oxigén kell.

Valami hibádzik ilyenkor, általában a vacak porlasztók miatt.

Na meg a megfelelő előtöltés, lökettérfogat.

Amikor az 1.9 tédéjíbe akarnak egy 5.8-as cummins-nak megfelelő naftát befecskendezni, jó hogy kormol.

dec. 23. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%

7: látom nehéz a felfogásod...


"A dízelmotor a benzinessel ellentétben jelentős mennyiségű kormot és nitrogén-oxidot bocsát ki. Ennek megértéséhez fontos tudni a lényegi különbséget az levegő-üzemanyag keverékképzés folyamatában. A hagyományos Otto-motornál a keverékképzés az égéstéren kívül történik és ezáltal, elegendő idő áll rendelkezésre az üzemanyag elpárolgására és elkeveredésére. A dízelmotornál a befecskendezés röviddel a FHP (felső holtpont) előtt történik és a magas hőmérséklet hatására a befecskendezett üzemanyagsugár külső felülete szinte azonnal égni kezd. Az égés előre haladtával meggyullad az üzemanyagsugár belseje is. A belső rész égéséhez viszont nincs már elég oxigén, mivel az a külső burok égésekor elhasználódott. A magas koromkibocsátás erre a lokálisan dús égésre vezethető vissza."


Nem létezik TÖKÉLETES égés dízelmotor esetében!!!!

Egy vadi új euro 6++++ dízel is kormol ha kiveszed belőle a DPF-et.

dec. 23. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

Nekem is sz@r olasz biturbós dízelem van és imádom. Nem kormol, már csak azért sem, mert filteres, Euro6-os.

Igen, ahogy írod, a "húzásnál" a teljesítményt helyezik előtérbe, minden más rovására. Így hogy minél nagyobb teljesítményt kisajtoljanak a blokkból, szakad a motorba a gázolaj. Annak az elégetéséhez levegő, oxigén kell. De a turbó légszállítása korlátozott. Ha nincs elég oxigén, tökéletlen az égés, kormolni fog. Ha erre figyelnek és nem adnak több gázolajat, mint amennyi sztöchiometrikusan el tud égni, akkor is lesz némi kormolás. Ugyanis a gázolaj nem párolog el az égéstérben injektáláskor, mint a benzin. Azaz nem fog tudni molekulárisan eloszlani a henger terében. Apró mikroszkopikus cseppeket, "ködöt" alkot beporlasztáskor, nem homogén gőzt. A cseppeknek határfelülete van. Érintkezni az oxigénnel a határfelületen tud. Az égés a felületen indul meg. A csepp belsejében kvázi oxigénhiány alakul ki. Ezért képződnek a cseppek belsejében koromrészecskék.

Ez gyári állapotban, gyári vezérlőszoftverrel is végbemegy. Csak kisebb mértékben. Euro 5-től ezt szűrik ki DPF-fel. Húzott szoftvernél, ahol ömlik a motorba a gázolaj, ez a folyamat még intenzívebbé válik, még több koromrészecske képződik.

Ráadásul húzni öregebb, Euro 4 és alatti autókat, vagy kiherélt filterest szoktak. Ezért még szembetűnőbb a kormolás.

dec. 23. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

#6: a kérdező a masszívan füsthatár felett üzemelő koromokádó fostartályokra gondolt, nem a széria dízelmotor inhomogén keverékképzése által okozott, üzemi körülmények között minimálisan jelenlévő koromra. Szerintem ezt nem túl nehéz megérteni.


Igen, ha kapnának több levegőt, javulna a lambda és kevésbé okádnának kormot. Csak ehhez már komolyabb átépítés kellene. Emellett persze megvan a dízeleknek az a tulajdonsága is, hogy a füsthatár elérése még nem jelenti a maximálisan elérhető teljesítmény korlátját. Akár mennyire is inhomogén a keverék, ha tovább húzod, még nyerhető néhány százalék. Ezt sajnos néhányan utcai autóban is bevállalják. De a legtöbb csak simán szarul van beállítva, vagy fel van tekerve az adagoló, vagy át van írva a smoke map valami brutál magas értékre.

dec. 23. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!