Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Piros lámpánál motor leállítása?

Piros lámpánál motor leállítása?

Figyelt kérdés

Eddig sokszor hallottam azt a tanácsot, hogy ha vasúti átjárónál meg kell állni, akkor állítsam le a motort a jó fogyasztás érdekében. Ezt eddig is így tettem, viszont most olvastam egy cikket, ahol azt mondják, hogy ha 20 másodpercnél rövidebb a megállás ideje egy pirosnál, akkor is állítsuk le, mert úgy lehet üzemanyagot megtakarítani.

Igaz ez a dolog? És ha igen, akkor miért nem látok embereket így cselekedni a hosszabb pirosoknál? Hazafelé menet nekem van 2-3 lámpám, ami mindig megfog, és legalább egy percig piros, akkor itt most érdemes leállítani a motort?

Végül is az újabb autók már automatikusan leállnak start/stop rendszereknek köszönhetően, akkor lehet benne valami.


A cikk 5. bejegyzése állítja ezt: [link]



jan. 24. 10:06
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
Nem károsítja csak folyamatosan csinálod, amúgy értelmetlen.
jan. 24. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
Most erről az jutott eszembe, aki benzinesnél már kétezernél vált.....
jan. 24. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:

A siklócsapágyas motor inditáskor kopik a legjobban, mivel egy ideig nincs olajnyomás.

Az önindítót és az akksit sokkal többet terheled.

Szerintem ez mérhetetlen fillérbaszás. Én talán akkor állítom le a motort, ha már 5-6 perce állok.

jan. 24. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
100%
Forgalmi jelzőlámpa tilos jelzésénél nem szoktam, vasúti átjáró tilos jelzésénél viszont le szoktam állítani a motort. Ez utóbbi helyen eléggé esetleges, mennyit kell várni, de simán benne van a pakliban, hogy 3-5 percet is kell. Ill. ha úgy érek oda, hogy már látom jönni a vonatot, akkor nem szoktam leállítani.
jan. 24. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

13. régi rücsök ladamotoroknál az mondták egy indítás 1-2 percnyi benzin, ezalatt nem volt érdemes.


Ma állítólag jobb a helyzet, de ém sem díjazom az értelmetlen leállítgatást.

jan. 24. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 nemaRendőrség ***** válasza:

Butaság hogy károsítja a motort ez.

Kettes priusok 500e plusz kilómétereket bírnak jelentősebb beavatkozás nélkül. Folyamatosan leáll és újraindul a motor menet közben is. Van hogy pályán is ha lejtőn megyek.

Hármasok még többet bírnak.

jan. 24. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
Azért más dolog menet közben elindítani a motort, mint álló helyzetben. Menet közben nem kell hozzá az öninditó se az akksi.
jan. 24. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
100%
16 a közepes kátyúk és csatornafedelek sem károsítják a futóművet, mégsem megyünk mindbe bele.
jan. 24. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
Nem kell az ilyen okoskodásokkal foglalkozni, mert mindíg van egykét nagyokos és nyomja a süket dumát.
jan. 24. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
91%
Állítsd le minden alkalommal a motort amikor hosszabb ideig piros lámpát kapsz majd költhetsz új önindítóra és új akkumulátorra!
jan. 24. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!