Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi számít adagolós dízelnek?

Mi számít adagolós dízelnek?

Figyelt kérdés

Úgy tudom, hogy a régebbi dízelmotorokra jellemző, amiknek még mechanikus üzemanyagszivattyújuk volt. Viszont ezenkívül más 'feltételnek' is adottnak kell lenni egy autónál, hogy az 'adagolós' jelzőt ráruházzuk? Mi a helyzet a nem közvetlen befecskendezéses dízelekkel (indirect injection)?



Kérnék ebből egy kis felvilágosítást, köszönöm!



febr. 28. 19:55
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Adagolós dízel, amin van adagoló.

A közvetlen befecskendezés egy ettől független jellemzője a dízelmotornak, ebben közvetlenül az égéstérbe spriccel a porlasztó, a kamrás motorokkal ellentétben.

febr. 28. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Ha beirod a keresőbe részletes leírást kapsz róla.

[link]

[link]

febr. 28. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
72%

Az üzemanyag szivattyú az most is mechanikus.

A nagy váltás a mechanikus úgynevezett él-vezérlésű rendszerekről az idő-/jelalak vezérlésű rendszerekre való áttérés volt. Itt lehet húzni egy határt. Ennek a formai megoszlása nem ilyen éles.

Ugyanis az VE-EDC egy mechanikus adagoló, csak elektronikus a gázpedál, de a méltán hírhedt VP és PSG adagolók a befecskendezést elektronikusan intézik egy mennyiség szabályzó szeleppel.

A kamrás (indirekt) dízelek is léteztek a Direktek mellett.

Pl a Volkswagen egyszerre gyártott 1.9D (adagolós kamrás diesel) 1.9SDI/TDI(adagolós direkt)

1.9PdSDI/PdTDI(adagoló porlasztós direkt befecskendezésű motorok)

Itt sem lehet egy határozott határt húzni, az átmenet folyamatos volt.

febr. 28. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Mechanikus *befecskendező/adagoló szivattyú (injection pump). Egy CR motoron is mechanikus a szivattyú, csak ott a nyomás előállításán kívül mást nem csinál. Az adagoló előállítja a nyomást, és szét is osztja a hengerek között. Sok esetben átemelő tápszivattyú sincs a tankból. Klasszikusan az adagoló csinált mindent az elektromos motorvezérlés előtt, amit ma már az ecu simán megold: befecskendezett mennyiség a gázpedál, szívócső nyomás és fordulatszám alapján, előbefecskendezés állítása, szétosztás a hengerek között, valamint alapjárat és felső fordulatszám szabályozás, és ezeket full mechanikusan. Később aztán voltak részben elektromos verziók is.
febr. 29. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!