Ennyibe kerül egy karosszéria javítás?





Márkaszerviz nem javít, hanem cserél, meg a munkadíjuk sem annyi, mint egy független szervizé. Ezért ilyen drága.
Mit nevezünk irreálisnak? Nyilván hívhatjuk annak, hiszen szakszerűtlenül meg lehetne csinálni 50 ezerből, full szakszerűen de nem márkaszervizben is párszáz ezerből, ehhez képest hívhatjuk irreálisnak. De a márkaszerviz mint már mondtam nem javít, hanem cserél, illetve a munkadíjuk is jóval drágább, ebben nincs semmi különös. Márkaszervizes mércével reális.





"Márkaszerviz nem javít, hanem cserél, meg a munkadíjuk sem annyi, mint egy független szervizé. Ezért ilyen drága."
Láttam már gittelt autót, amiröl kiderült, hogy koccant a szállításkor, majd elég szép akcióval adták el. Ismerösöm meg nézett bután, amikor a szalonból vett autót eldata, és a vevö szerelöje kiszúrta a javítást a "sérülésmentes" autóján.
"Nyilván hívhatjuk annak, hiszen szakszerűtlenül meg lehetne csinálni 50 ezerből, "
A leírás alapján egy független profi mühely 200-300 ezerböl csinálja. Szüleim kocsiját frontális ütközés után csinálják 2 millából, amiben már benne van a donor ára is.
Mellesleg németeknél 5-ös BMW motorháztatöt cseréltettem szalonban (Block am Ring), 650 euró volt anyaggal, és 1000 alatt maradt volna színre fújva. Azért ez sincs átszámolva 2 millió.
Én inkább azt sejtem, hogy amikor biztosításra megy a dolog, akkor j´magyarosan mindig (sokkal) vastagabban fog a toll.










#2 "koccant a szállításkor"
Hát ebben a történetben ez a lényeg. Ilyenkor nyilván javítanak, mert nekik úgy olcsóbb. A cserés mutatvány ügyfél autóra vonatkozik. Van márkaszervizből bőven sztorim, például mikor 15000 volt az autóban és széthányta magát a turbó, valami gyártási hiba lehetett, nem volt egyensúlyban a turbina és szétverte a csapágyazást. Na tippelj mi lett vele. Turbófelújítás? Turbócsere? Másnapra lejött a gyárból raklapon egy komplett motor. De úgy komplett, hogy a gyárban ugye a komplett hajtásláncot összeszerelik mindennel együtt, nincs külön ez, meg külön az. A teljes hajtáslánc beépítésre kész, így van összerakva, így jött le ehhez is. Váltó, generátor, szó szerint minden. Így éri meg nekik, mert így sokkal gyorsabb a folyamat.
És hozzáteszem, hogy ez garanciális volt. Tehát nem azért dolgoznak így, mert így többet lehet lehúzni az ügyfélről. Ez az ügyfélnek nulla forint volt. Puszta logisztika miatt csinálják így.





"Turbófelújítás? Turbócsere? Másnapra lejött a gyárból raklapon egy komplett motor."
Turbót, G60-at egységként kezelnek. G60-ra akartam fogasszíjat, azt sem tudták megmondani, mekkora kell rá, mert egyben cserélik, a vicc, hogy egy füzött motortörzs akkor 400 ezer Ft volt, a g-töltö millió körül.
Szóval a komplett motor szerintem túlzás, de nem lep meg.
Karosszériánál más a helyzet, nyilván logikus elemet cserélni, ha pár csavar és cserélhetö, de pl. a kocsi oldalánál vannak részek, amik az autóhoz tartoznak (a corrado fél oldala egyben volt), na ott szerintem ök is kiadják külsö lakatos meg fényezömühelynek).
De márkaszervizben is láttam sutyerákokat, meg normálisat is. Az utóbbi az amiröl te írsz.





"Márkaszerviz nem javít, hanem cserél"
A biztosító határozza meg mi van cserélve és mi javítva. A márkaszerviz azt teszi, amit a biztosító mond.
"A garázsfelhajtón kiállva a jobb orra sérült: lejött a festék több helyen és egy kicsi horpadás is lett rajta."
Jó lenne ha egy képet tudnál küldeni.
De egyébként semmin nem szabad meglepődni: egy ledes első fényszóró egy C-HR-be kerül 700 ezer Ft-ba. Egy darab!
Ha a sárvédő, dobbetét, lökhárító, esetleg ajtó is sérült, fényezéssel, javítással simán kijöhet ennyira a javítás.





> "Így éri meg nekik, mert így sokkal gyorsabb a folyamat."
Na-na-na-na-na-na! Most álljon meg a menet. Piaci szereplőről beszélünk. Az az érdeke, hogy a legtöbb profitot termelje ki. Azért árulják egyben az egészet, mert ha külön árulnák, akkor csak a gyakran meghibásodó alkatrész fogyna, a többi alkatrész az ott porosodna a raktárban és generálná a tárolással járó költségeket. Ha egyben árulják csak, akkor a tárolási költségek minimalizálva vannak, a befolyó pénzösszeg is nagyobb, hiszen egyszerre több terméket adnak el eggyé kombinálva. Ne gondold, hogy annyira jót akar neked a gyártó. Kvázi megfizetteti veled azt, hogy ő nem akarja tárolni a jellemzően nem meghibásodó alkatrészeket. Ha úgy tetszik, akkor ráderőlteti, hogy cseréld le a jó darabokat is, minek az neked. Aztán, hogy ezzel mennyi szemetet generálnak, az megint egy másik kérdés, de nekik ez lényegtelen, hiszen nem ők fizetik meg a környezetszennyezés árát.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!