Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Indításgátló-kis akkumulátor-ö...

Indításgátló-kis akkumulátor-önindítózási problémák Honda civic 6. gen 45 ah akksi Kérdés: szerintetek riasztókban is van ilyen működési tartomány? Tehát ha lecserélném riasztóra, akkor is letiltana indítózás közben e?

Figyelt kérdés

A problémám nagyon összetett, elektromossághoz értek valamennyire, vannak is elképzeléseim a megoldással kapcsolatban, de véleményeket várok, hátha valaki járt már hasonló cipőben!

Probléma: Honda civic 6.gen 45 ah akksi (fizikai képtelenség nagyobbat berakni), külön beépített indításgátló(az autó nyugalmi bezárt állapotban 51mAmpert fogyaszt) viszont az indításgátló 8-16Volt között működik csak. Indítózás közben a feszültség ugye leesik ez tény, minden autóban, de mivel itt egy 1.5 ös motort kell megforgatni 45ah akksinak itt különösen leesik egy pillanatra a fesz. Téli hideg napokon még az 1 éves akksival is leesik olykor olykor 8 volt alá indítózásnál, tilt az indításgátló, mert ugye a feszültség alacsonyabb mint ahol ő hajlandó dolgozni...


tapasztalatokat véleményeket várok


2010. nov. 9. 10:53
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Lehet, h fizikai méretre nem fér be nagyobb akku, de indítóárama lehet sokkal nagyobb egy méretre ugyanakkorának. Az Ah közel azonos marad. De megoldás lehet még az is , hogy 1F-os kondit bekötsz mellé, ez hirtelen nagy áramfelvételeknél sokat segít. De elsőként mostani akksi minden csatlakozóját, pólusát lecsiszolni.
2010. nov. 9. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

45ah japán méretből 360Amperes indítóáramú a max :S olyan van benne...


új sarukat raktam fel tavaly, meg uyge új akksi, meg egy kis kontakt 60 szerelésnél, midnennélkül 14,45 voltot tölt az akksi. ha ablakfűtéstől kezdve minent felrakok, max levegő, hangos zene, vészvillogo, fényszóró, úgy 13,5 volt, ami már alacsony, de sose megyek úgy...


fényszóróval rádióval gyenge levegővel 14,38 volt a töltés.


a kondenzátor jó ötletnek hangzik, csak sajnos ahoz már kevés a tudásom! Hova kéne berakni szerinted? az indításgátlóhoz?

2010. nov. 9. 11:36
 3/11 anonim ***** válasza:
Kondenzátort simán párhuzamosan az akkura (tehát + a +hoz, és - a - hoz) legalább 21mm2-es tápkábellel. kb-15ezer Ft egy jó 1F-os kondi. Szerintem hívd fel a Forexet, ők forgalmazzák az Exide akkukat. Ezek nagyon jók. Tuti van nagyobb indítóáramú nekik a méretben. Hívd fel őket.
2010. nov. 9. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

tavaly akkus boltokat jártam, és 2 helyen mondták h sajnos ebből a vékony magas méretből 360 A a max, bár attól még felhívom a forexet amit mondtál, hátha!!!


valami ilyesmi kondira gondoltál? amit zenéhez is használnak?


[link]


és gondolom akkor ezt ott a motortérben (a lehető legközelebb az akksihoz, a kábelhossz...ellenállás... miatt valahogy rögzítsem...)

2010. nov. 9. 11:52
 5/11 anonim ***** válasza:
Igen, zenéhez is ilyen kondit használnak. Nekem ez a tipus van : [link]
2010. nov. 9. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

köszönöm a válaszokat nagyon hasznosak voltak!

Forexnél amugy már a weblapjukon is láttam egy 420A-s indítóáramú akksit. Dupex márka, mondjuk gondozás mentes, amikkel nem vagyok megbarátkozva... meg a matrica sajnos mindent elbír, de ha veszek majd akksit valszeg olyat veszek!


most amúgy először is azt próbálom ki h hetente 1-2 éjszakára amikor nem használom az autót felrakom csepptöltésre 0,8A erősséggel. az elvárásom csak annyi lenne hogy ha elmegyek valahova télen mondjuk 3-4 éjszakára, akkor amíg ezalatt nem használom az akksit, ne legyen az h 8volt alá esik a feszkó, és nem indul...


még a kondi tűnik nagyon jó megoldásnak, csak sajnos ennyire már nem vagyok a témában, csak sejtés, de asszem a kondival annyi van, h van egy "x" áramfelvétele állandóan, tehát megnöveli az 51mA-mperes jelenlegi szivárgó fogyasztást.


az a bosszantó h a haverom fiestája 44 ah 300A akksival 3 hónapig nem nyúlt a kocsihoz, és a másfél éves akksi simán beforgatta a kocsit. tehát nyilván való h az indításgátló a ludas, de hát az autókat lopják, ráadásul a riasztókba is van ilyen működési tartomány azt hiszem.

2010. nov. 9. 12:33
 7/11 anonim ***** válasza:

Nagyon Szívesen:)

Amúgy valóban a kondi mint fogyasztó megnövelni az 50mA-ert.Én egy új akkura szavazok ebben az esetben. Még egy ötlet talán beválhat, megintcsak nagyobb zenékhez rakunk egy negatív tápkábelt az akku és a karosszéria közé. Ez is szokott segíteni a hirtelen nagyobb felvett áramok esetén. Pl ide is 21mm2-es tápkábel aranyozott kőrsarukkal az akku negatívjára(ha szép tiszta a gyári akkusaru akkor arra), és keresel egy nagy csavart a kasztnin és oda is kőrsaruval rögzíted (ha festett rész, akkor alatta csiszolás) Örülök, ha segítettem :)

2010. nov. 9. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

na várjál tehát akkor a meglévő negatív (test) mellett még helyezzek el, ilyen tápkábellel még egy testet valahol máshol? mert ugye most a negatív az kb egy 6cm-s kábel ami az akksihoz kb legközelebb lévő helyen a kasztnihoz van kötve! De ezek szerint akkor ha ebből több van illetve kisebb az ellenállás a test vezetéken akkor, van esély rá, hogy indítózáskor kevésbé esik le a fesz?!


amúgy ilyenekkel foglalkozol valahol budapesten? mert ha igen és műhelyről van szó akkor ellátogatok oda :)

2010. nov. 9. 13:35
 9/11 A kérdező kommentje:
ja és még egy kérdés/ötlet: ha veszek egy kis akksit a meglévő mellé (illetve pont rendelkezésre áll) van egy zárt 17aH-s, az talán még be is fér a motortérbe a kismérete miatt a meglévő mellé! Ha egy olyannak tegyük fel megoldom a rögzítését, és az említett tápkábellle összekötöm az alap akksival, akkor szerintem az már bőven elég "segítség" indítózás közbe h ne essen 8 volt alá a fesz akár 1 hét állás után sem, és elvileg még tölti is a generátor simán, mert csak plusz 17ah ról van szó? Erről mi a véleményed?
2010. nov. 9. 14:01
 10/11 anonim ***** válasza:
Kell két hosszú kábel,amit bevezetsz az utastérbe,majd egy 74 ah akksi,azzal sokat tudsz majd indítózni
2022. júl. 23. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!