Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan vált az autómata váltó?

Hogyan vált az autómata váltó?

Figyelt kérdés
Mivel őt helyett 4 vagy 3 fokozat van benne, mennyire huzassa ki magát? Az-az manuális váltónál pl. egyesben már 20-nál kell váltani, autómatánál hogyan van ez?
2011. aug. 15. 12:05
 1/6 anonim ***** válasza:
73%

1. Először tanulj meg helyesen írni, aztán tegyél fel egy kérdést az interneten.

2. Sokféle automata váltó létezik. Van 7 sebességes is.

3. Okos az automata váltó, tudja mikor kell váltani. Egyébként nem sebesség függvénye, hanem a motor fordulatszámával van összefüggésben.

2011. aug. 15. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Ha előre karsz menni D (ha hárta R) -be rakod azt pakolgatja neked attól függöen mennyire nagy a lábod. Ha kényelmesen gurulsz vele és odalépsz neki, visszaküld egyet vagy kettőt, hogy gyorsulj.

Ha van OD abban autózz ha csak nem vontatsz.

2011. aug. 15. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Az a lényeg, hogy a karral csak a haladás irányát választod meg. Ahogy már írták, D-be rakva előremenet, ezen belül a váltóa gázadásod és a fordulatszám függvényében pakolgatja a fokozatokat. Tehát az is 4-5-6-7 sebességes, típustól függően. Érted? Menet közben nem kell hozzányúlni a váltókarhoz, csak gázt adni meg fékezni szükséges.
2011. aug. 15. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
73%
apám mindig S-be rakja
2011. aug. 15. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Automata váltókban általában fix fogaskerékkapcsolat van, és több bolygómű egymás után kötve. Ennek az az előnye hogy ha bizonyos részeit lefékezed, akkor változik az áttétel, és többféle sebesség érhető el ezeknek a megfelelő lefékezésével. Az egész váltó előtt nem rendes kuplung van, hanem hidrodinamikus nyomatékváltó, aminek van egy fordulatszám-hatásfok görbéje, ami alapján adja át a nyomatékot a motor. Ezért van az hogy D-be rakva féket felengedve elindul az autó, és nem fullad le fékezve. Minél nagyobb a motorfordulat annál nagyobb a hatásfok.(amíg a kavitáció közbe nem szól...) Amint eléri a motorfordulatot a váltó fordulatszáma, fixen összekapcsolja a főtengelyt a váltó tengelyével, így kvázi az egész nyomatékváltó kiiktatódik, és nem melegszik az olaj.

Váltani meg gázpedál-sebesség-fordulatszám, esetleg terhelés függvényében vált, minél régebbi konstrukció, annál kevesebb dolog befolyásolja a váltás idejét.

2011. aug. 19. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
100%
Köszi utolsó! Nekem sokat segítettél!
2011. aug. 20. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!