Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy kell kezelni az automata...

Hogy kell kezelni az automata váltót?

Figyelt kérdés
nem értem az egészet,hogy váltókar mégis van de csak egy vonalban de kuplung meg nincs..akkor ha ha állítani akarok a karon akkor csak gondolok egyet és áthúzom mert ugye kuplung nincs..meg akkor csak nyomom a gázt oszt megy (olyasmi elven mint a robogó?? ) ha valaki elmagyarázná megköszönném az egészet..előre is köszönöm
2012. jan. 1. 15:07
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
26%
na, te sem vagy igazi automatás...csak olvastál róla...a neutrál(N)az nagyon ritkán kell...ha valaki sokallja a fogyasztást, az vegyen bérletet...a kényelmet meg kell fizetni... indítás után D, aztán hadd menjen...épeszű ember nem babrálja a váltót...
2012. aug. 25. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
56%
Nem kell nyomni a féket az indításhoz, legalábbis az egyhetes újautó Golfomban nem kell. De jó szokás a féket lenyomni és aztán indítózni, hiszen fokozatot/üzemmódot választani így érdemes, ha nem akarunk rosszat az autónak. Engedi fék nélkül is de nem egészséges. A másik baromság hogy menet közben visszateszed N állásba. Az N állást max. vontatásnál használod amúgy soha. Indulás előtt D-be teszed aztán ha odaértél P-be. Nem egészséges a váltónak. A modern autómaták, egyébként "észrevétlen" N-be teszi a váltót, aztán gázra lendül sebességbe vagy egy kis idő után. Így tehát nem a fékkel fogjuk vissza a kúszási nyomatékot. Az a böszmeforma aki autómatát piros lámpa miatt N meg P-be tologat vegyen botos autót ha hiányzik neki a kapcsolási érzet...az utolsó hasonlókat írt, respect neki.
2013. márc. 3. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
100%

"normál üzemben nem kell olajat cserélni a kocsi élettartama alatt... "


Már értem hogyan nyírják ki az automata autókat Magyarországon! Hát, drága barátom, ha te 50.000-ként autót cserélsz, zúzdával, akkor igazad van. Egyébként ritka nagy baromság amit írtál, TERMÉSZETESEN kínosan vigyázunk az olajra, az automata váltó nagy titka (és halála!) az OLAJ. Ha megkapja a szükséges cserét - lám, nem kapja meg - akkor 3-400.000-t kibír. Egyébként leégeted a rossz olajjal a viszkókuplungot meg a koszorúsort, fél milla a javítása. (Legalább.)

2013. máj. 6. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 s.e.k válasza:

és a pedált csak folyamatosan nyomom neki padlóig ? ? :D

manuálisnál mikor padlón van a gáz jöhet a kuplung és a köv. sebesség ...

automatánál hogy kicsit visszaveszek a pedálból mikor váltott? vagy hogy?

ott is a gázbowden adagolja a kakaót a motornak tehát akkor ha vált gondolom kicsit visszaveszek belőle ha érzem h hirtelen ránt vagy,hogy?

2013. jún. 13. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
79%

2012-08-25 11:48-nek

Én ne volnék automata váltós??Hát kb 15 éve vezetek automata váltós kocsit.:D Aki jót akar magának,az várakozás közben N-be teszi,így nem rotyogtatja feleslegesen a váltóját és a fogyasztást is kíméli.Szép is lenne,ha minden lámpánál csak a féket taposnám...enne vagy 15 litert városban.A váltó nem fog tönkre menni,mert forog a motor így a kenése megvan,csak üresen forog nincs kapcsolat a bolygóművekkel,ami nem baj.Vontatni,ha nem jár a motor,akkor csakis 50km.ert szabad,többet nem mert beég a váltó.

2013. aug. 6. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
100%
ugyanaz lennék....természetesen,itt a régebbi hagyományos pusztán hidraulikus vezérlésű váltókról beszélek.A mai hiper szuper modern,agyon computerizált váltók,már lehet szét tudják kapcsolni a kuplungjukat fék és sebesség érzékelésre,majd össze gáz adásra.Amúgy Én sose szerettem a féken állni a piros lámpánál,mert ha csak kicsi is elbambultam és lemászok a fékről,már neki is csorogtam az előttem állónak,sztm.már ezért megéri üresbe tenni a váltót.Persze aki szereti a féket taposni percekig,az tapossa nyugodtan,Én 15 éve nem taposom és eztán se fogom...:)
2013. aug. 6. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:
bocsi,5km-ert :D
2013. aug. 7. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 Bajer ***** válasza:
45%

16-osnak:

Ha le is esik a lábad a fékről, annyit csak észre veszel, hogy mozdul alattad a vas. Ha mégsem akkor komoly gondjaid vannak az érzékeléssel. Még a manuális kocsit is tartom a fékkel ha úgy érzem, hogy előre vagy hátra gurulna és ha vizes a bakancsom talpa, lecsúszik a fékről, rögtön vissza is rakom. Automata váltósat is vezetek, sokáig én is N-be kapcsoltam, de később kiderült, hogy nem tesz jót a váltónak mert lecsökken az olaj áramlása, utána D-be kapcsolva, gázt adva egy pillanatra mindig fém a fémet éri (a lamellák) mert nem épül fel 1 pillanat alatt az elégséges olajáramlás.

2013. aug. 26. 02:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 Attis0609 válasza:
44%

Lassan fogom írni, hogy az "agyontapasztalt" automatások is felfogják.:

Az automata váltóval P állásban indítunk, vannak autók, ami csak P állásban engedi indítani az autót, van ami N állásban is, de a P az ajánlott. (feltehetően a gyár jobban tudja mit miért ajánl...)

Akármerre akarunk indulni, benyomjuk a féket és kiválasztjuk az üzemmódot, aminek következtében a váltó kúszni kezd. ("R" hátra, "D" előre.)

NEM LÉPÜNK A GÁZPEDÁLRA AMÍG A KÚSZÁS NEM JÖN LÉTRE!!!

Ha a kúszás létrejötte után felengedjük a féket, többnyire el is indul lassan az autó, -kivéve emelkedőn,- a figyelmetlenek, és a tipikus amcsik ezért törik össze a kocsit parkolás közben. A gázpedálra csak ezután lépünk.

Folyamatos haladás közben nem taperoljuk a váltót, nem azért van ott.

Ha megállunk a pirosnál, a kéziféket be kell húzni, mint a kézi váltós autón, és csak a gyökerek meg a lusták tapossák a féket folyamatosan, a váltót KI KELL VENNI "N" állásba.

Olaj.

Az automata váltót 50,000 vagy egyes típusoknál 75,000 km-enként át kell vizsgáltatni egy hozzáértő szakemberrel. A hangsúly a hozzáértésen van.

Ez a szakember átnézi a váltót, lemossa egy folyadékkal, megvizsgálja, hogy nincs-e benne olyan mértékű kopás valahol, ami befolyásolja a következő szervizciklus idejére a megbízható működést.

LECSERÉLI az olajat, és letisztítja az olajba kerülő fémszemcsék összegyűjtésére szolgáló mágneseket.

Összerakás után jobb szervizek elhelyeznek egy matricát az autóban a szervizelés dátumával, km-állásával, a szerviz nevével és a szerelő nevével.

2013. nov. 6. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim válasza:
82%

Ne haragudjatok már de hadd szóljak közbe...

Mi az h piros lámpánál N-be kell dobálni? Rögtön kezd el rángatni D-ből R-be! Ezt csináld meg egy hatszor. Az jót tesz neki!

Miért kellene N-be tenni? Akkor már inkább használj manuális váltóval rendelkező autót. Az automata váltó azért lett kitalálva h ne kelljen váltani. A D-ből N-be való váltogatásnak nincs értelme. Csak koptatod a váltót. + Milyen hülyeség az h nagyobb a fogyasztás? Én életemben egyszer se raktam pirosnál N-be és városban 6-7 litert közt mozog a fogyasztás. Na meg milyen smucig ember az aki azon az 1 max. 2 dl. üzemanyagon spórol?

És még volna egy dolog. Szeretném megkérdezni azt az illetőt aki azt a baromságot javasolta h pirosnál N-be kell tenni és fel kell húzni a kéziféket h hol hallotta ezt a hatalmas hülyeséget?

Miért nem mondja azt egyből h pirosnál tedd N-be, húzd fel a kéziféket, állítsd le a motort, szállj ki és egyél meg egy fagyit.

'Ezt a sok baromságot... O.o

2014. márc. 14. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!