Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy kell kezelni az automata...

Hogy kell kezelni az automata váltót?

Figyelt kérdés
nem értem az egészet,hogy váltókar mégis van de csak egy vonalban de kuplung meg nincs..akkor ha ha állítani akarok a karon akkor csak gondolok egyet és áthúzom mert ugye kuplung nincs..meg akkor csak nyomom a gázt oszt megy (olyasmi elven mint a robogó?? ) ha valaki elmagyarázná megköszönném az egészet..előre is köszönöm
2012. jan. 1. 15:07
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:
100%

# 19/20: miért kellene a kúszást megvárni? Én DSG-t vezetek, annak nagyon kicsi a kúszása, a fék elengedésekor beteszi 1-be. (Nagy) emelkedőn nem kúszik, gázzal lehet megindítani, akkor oldja a féket. Gyakorlatilag automatikusan megcsinál egy "kézifékes" indulást.


Sosem teszem N állásba. Max. vasúti átjáron tolok egy P-t és ha hűteni-fűteni nem kell, akkor motor off.

2014. máj. 1. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 Combi27 ***** válasza:
100%

el kellene olvasni az autó kézikönyvét, és akkor mindenki tudni fogja mit csináljon piros lámpánál stb....

Akitől én vettem a kocsim (nyugdíjas vállalkozó), világ életében automata váltós autói voltak, és két dologra esküszik: olajcsere 50 ezrenként a váltóban, kézikönyv alapján használni a váltót.Amit vettem tőle kocsit, annak a váltójában 283-ezer km van,felújítva, szétszedve nem volt. Olajcsere 50 ezrenként, kézikönyv szerint használva. Pl.: könyv szerint "piros lámpánál várakozva a váltókart nem kell P vagy N állásba kapcsolni". Viszont a váltókart csak a fékpedál lenyomásával és a reteszelő kar felhúzásával együtt lehet kapcsolni.Ha D állásban haladunk és megállunk, a féken tartva a lábunkat a váltó automatikusan "N" állásba kapcsol, majd lelépve a fékről "D" állásba vált. Ebből a felhasználó semmit nem érzékelhet egy jól működő váltónál.

Ja a kocsim típusa SAAB 9-5 ARC 2.3t 2002-es, hagyományos 5 fokozatú automata váltóval , Lock Up funkció 3-4-5-ös fokozatokban... :D


A DSG, CVT és társai kicsit máshogy működnek, ezért jó lenne feltüntetni ki milyen automata váltóról írta a véleményét, vagy milyet használ..

2014. dec. 19. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 Combi27 ***** válasza:
100%

tovább megyek a működési ismertetőben:

Az AISIN AW 55-50SN váltóknál (Volvo, Renault , Fiat, Opel, SAAB , Chevrolet) gyári váltószoftver frissített változatában már nincs benne az automatikus "N" állásba kapcsolás 5 másodpercnyi járó motornál állás után, "D" fokozatban. Nagy valószínűséggel a gyártó is feleslegesnek találta :D

2014. dec. 20. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/25 anonim ***** válasza:
67%
mazsolázd ki hogy a sok hülye hozzászólásból mi az igaz!!!
2016. júl. 1. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 anonim válasza:
56%

"bakancsom talpa, lecsúszik a fékről, rögtön vissza is rakom."


ja szal az ilyen vezetni nem tudó gyökerek tapossák a pirosnál a 20 féklámpát a másik pofájába :D nagy baj, hogy a manuálisokra is ráragadt ez a kreténség. az új 1nm-nyi led-es féklámpások mögött "álom" beállni a sorba este, amikor tapossák a féket akkor is mikor állnak :D napszemüveg fel / napellenző le ...

2016. dec. 10. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!