Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mik az előnyei és a hátrányai...

Budwa kérdése:

Mik az előnyei és a hátrányai a benzines ill. dízeles autónak?

Figyelt kérdés

Értem ezalatt:

- fogyasztás

- vezethetőség

- költségek

- kényelem

stb.


2012. jan. 5. 18:13
1 2 3 4 5
 1/42 anonim ***** válasza:
60%

/*Dízeles nincs, csak dizel...*/


Dizel előnye: Nyomatékos, alacsony fogyasztás, megbízható.

Hátrány: Sokaknak túl hangos, turbónál vigyázni kell hogy hidegen ne pörgessük annyira...


Benzines előnye:lehet pörgetni, gyorsabban melegedik.

Hátránya: Dizelhez képest magasabb fogyasztás, nem olyan nyomatékos, gyengébb érzetet kelt.


Én egyértelműen a dizel motor mellett voksolok :)

2012. jan. 5. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/42 anonim ***** válasza:
100%

A vezethetőség és a kényelem nem a motortípustól függ. Máshol vannak a különbségek.

A benzinesek egykoron olcsóbbak és egyszerűbbek voltak dízel testvéreiknél, ma már mindkét motortípus egyaránt borzasztó bonyolult. Igaz, a dízelek még most is drágábbak, mint a hasonló méretű, teljesítményű benzinesek. A dízelmotorok fogyasztása kedvezőbb, elméletileg olcsóbb lenne őket tankolni, de a mostani üzemanyagárak mellett ez nem biztos. A régi, mechanikus adagolós dízelek viszont jobban viselik az alternatív üzemanyagokat (amikről inkább nem írok, mert lassan már az is jövedéki bűncselekmény, ha csak megemlítem).

A dízelek hosszú távú utazásokra jobbak, kevesebbet forog a motor, nem eszik annyit az autó, nyomatékosabb az erőforrás, nem kell minden emelkedőn visszakapcsolni. Rövid távokra viszont a benzines jobb, mert gyorsabban melegszik fel (főleg az új, közös nyomócsöves dízelek gyengék ebben) és kevésbé érzékeny a hőmérsékletre (azért a dízel nagy hidegben eléggé küzd a beindulásért). A karbantartási költségek terén a dízelt tartják vészesebbnek, mert a common-rail rendszerű adagolókban sok méregdrága, különleges alkatrész van, ami véletlenszerűen adja meg magát. A mai szívóbenzinesekkel szemben ez tényleg így is van (azok jóval egyszerűbbek), de az egyre jobban terjedő turbós, közvetlen befecskendezésű benzinmotorok már itt is beérték a dízeleket.

Használt autók terén érvényesek még a régi tradíciók: hosszú utakra csak dízelt, városi használatra benzinest. Bár ezt felborítja, hogy ezt általában a korábbi tulajdonosok is tudták, ezért sokat nyüstölték a dízeleket és általában a drágább javítások előtt szokták eladni őket, visszatekert órával. Aztán meg lehet csodálkozni, hogy szakad a vezérműszíj, mert nem bírta ki a tuning miatt nagyobb teljesítménnyel dolgozó PD-elemet, szétpereg a kettőstömegű lendkerék, meghal a turbó csapágyazása és a tuningbox miatti kormolás jóvoltából a kipufogó olyan belülről, mint a gyárkémény (na, nem az átmérője miatt). Szóval csak óvatosan a használt modern dízelekkel!

A benzinesek sokkal kevesebb nagy meglepetést tudnak okozni használtként (és itt jönnek majd a szakértők, akiknek már a nyolcadik használt dízel Passatjuk van és semmi baja félmillió kilométer után sem, bezzeg az ismerőse egyszer vett Swiftet, rögtön el is romlott), ebből a szempontból kicsit jobbak.

Ha pedig új autóról van szó, akkor is érdemes a használattól függően választani. A megbízhatóság ma már mindkét motortípusnál kérdéses...

2012. jan. 5. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/42 anonim ***** válasza:
42%

Dízel hátránya.

Megbízhatatlanabb mint a benzines.

Nagyobb hibalehetőség a sok bisz-basz alaktrész miatt, illetve turbó miatt.

Erősen környezetszennyező, főleg a modern dízelek.


Alacsonyabb fogyasztás a benzineshez képest, ami sok esetben nem hozza be a magasabb vételárából származó különbséget. Új autónál.


A dízelt gyorsnak érezzük de valójában a legújabb 2.0 tdi passat sem gyorsul 9.8-nál hamarabb 100-ra.

2012. jan. 5. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/42 anonim ***** válasza:

FORD Mondeo 2.0 Ghia (2008-2010) (benzines)


0-100-ra 10 másodperc.

2012. jan. 5. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/42 anonim ***** válasza:
Tudom, hogy nem ez a kérdés, de nézegetem az autós kérdésekben ezt az állandó benzin dízel hasonlítgatást. A gázos autókról nem sok említés esik itt. Tudom, hogy gyári gázos nincs(vagyis azthiszem) de átalakítva milyen? Úgy talán az a leggazdaságosabb nem?
2012. jan. 5. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/42 anonim ***** válasza:
45%

"Megbízhatatlanabb mint a benzines. "

Ha nincs karbantartva, persze.... Egy szívó benzinhez képest megbízhatatlanabb...


"Nagyobb hibalehetőség a sok bisz-basz alaktrész miatt, illetve turbó miatt. "

Lásd feljebb...


"Erősen környezetszennyező, főleg a modern dízelek. "

Őszintén, hülye vagy? Pont, hogy egy régi dízel Golf II sokkal több káros anyagot bocsátót ki, abban semmi DPF nem volt....


"Alacsonyabb fogyasztás a benzineshez képest, ami sok esetben nem hozza be a magasabb vételárából származó különbséget. "

Hidd el, behozza az, főleg hogyha nem Budapesten járkál 10 km városban.


"FORD Mondeo 2.0 Ghia (2008-2010) (benzines)

0-100-ra 10 másodperc."

Gratulálok, fogyasztása pedig jó estben 8L, átlagban 9,16. (spritmonitor.de)


Skoda Fabia 1.9 TDI (2007) 10,7mp 0-100ra, pályán 4,1L, városban max 6L/100km.


Ennyit erről.

2012. jan. 5. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/42 anonim ***** válasza:
Dízel sokkal büdösebb, és lomhább.
2012. jan. 5. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/42 anonim ***** válasza:

Ugy tudom van gyári gázos , talán az opel csinált. De átalakítva skoda fábiát is vehetsz újonnan.

Környezetbarát, viszont ki van tiltva a mélygarázsokból és a parkolóházakból.

Nagyobb fogyasztásra lehet számolni kb 10%, a gyárilag gázra épített motoroknál ez nincs meg mert ott kihasználják a gáz magasabb kompressziótűrését.

2012. jan. 5. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/42 anonim ***** válasza:
75%

"Dízel sokkal büdösebb, és lomhább."

Itt is, régen a GOLF GLD nél talán, ma már egyáltalán nem igaz ez.

2012. jan. 5. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/42 anonim ***** válasza:

Manapság már a régi tények nem állják meg a helyüket. Egy 4ütemű Otto-motor is van olyan bonyolult, mint egy 4T Diesel erőforrás. Mindkettő esetén horror az alkatrészek ára. Már csupán az az örökérvényű szabály maradt, hogy hasonló teljesítményért cserébe Diesel-motornál jobban a pénztárcánkba kell nyúlni az autó vásárlásakor(300-1,1milli forinttal drágább), viszont cserébe kevesebbet fogyaszt. Benzinmotoroból olcsóbban kap az ember hasonló teljesítményűt, de hosszú távon nem kifizetődő(értsd: évi 20-30 ezer km után már a Diesel jobb választás, visszaa jön az ára)


Sport célokra is inkább a 4T Otto-motor a jobb. Pörgősebb, könnyebb hozzányúlni. Diesel motor pedig nyomatékos, de cserébe le kell mondanunk a nagy teljesítményről(bár manapság már ez sem teljesen igaz).

2012. jan. 5. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!