Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltós autónál ez...

Automata váltós autónál ez hogy van?

Figyelt kérdés

A féket bal lábbal nyomják,a gázt jobbal vagy mindkét pedál jobbal?

Aki világéletében váltósat vezeti,annak nem nehéz megszokni az automatát?


2012. ápr. 3. 16:10
1 2
 11/17 anonim válasza:
Jobb lábbal. A balnak van kialakítva egy hely, ahova teheted. Nekem sokat segített, hogy egy picit nekinyomtam az oldalsó kárpitnak a lábamat, így éreztem, hol van a lábam. Ezzel el lehetett kerülni amotorikus reflexeket(kuplungolás). Két lábbal azért nem használjuk, mert nem tesz jót a rendszernek, ha egyszerre nyomod meg a pedálokat. Amúgy sportkocsin kívül nem vennék már kuplungos autót :D
2012. ápr. 4. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 A kérdező kommentje:

Ez tudom barom kérdés lesz,de az automatával is lehet ugyanolyan dinamikusan,vadul vezetni?Cikázni,kilőni ilyenek?

Mert a kuplungosnál ott valahogy én uralom az erőt,ha akarom felpörgetett motorra engedem a kuplungot és csikorgatom a kereket,ha akarom,tiltásig húzatom,előzésnél visszaváltok és így tovább.

20 éve vezetek váltos kocsin,automatát egyszer vezettem,de nagyon harmatosan muzsikált,valahogy nem tudtam az erőt kicsikarni belőle hiszen csak gáz és fék pedál volt.

Szóval lehet-e vele ugyanazt mint egy váltóssal és miért nem vennél automatát sima városi kocsiba?

2012. ápr. 6. 15:11
 13/17 anonim ***** válasza:

Lehet vele természetesen dinamikusan menni, sőt, ha nincs a véredben(és a lábadban) egy Schumacher akkor összességében jobban fogsz gyorsulni illetve elindulni, mint kézivel.


És én pont, hogy városra vennék automatát.. Sztrádán teljesen mind1, felváltasz 5.-be és mész a világ végéig. Városba viszont marha kényelmes az automata.

2012. ápr. 6. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

a dinamikus vezetes az autotol is fugg.

nekem egy v8as vadallatom van, automata, es ha melyebbre nyomom a pedalt akkor bizony visszavalt ha kell 2esbe, es elindul szepen :)

amugy a legtobb automata valtos auton mar van olyan, hogy atteszed kezibe (nem tudom mi a pontos megnevezese ennek) es te dontod el mikor valtson le-fel a kocsi. Az enyemen ezt egy + - jelzi.

Ha pl. dinamikusabban akarok gyorsitani, akkor meglokom a sebessegvaltot, a - iranyaba, a kocsi visszavalt pl. 3asba es nyomok egy nagy gazt.

Illetve ha nagyot kell fekezni neha akkor is atlokom a valtot a kezibe es hasznalom a motorfeket.


Olyan is elofordult, hogy piros lampahoz motorfekkel fekeztem, vagyis a valto a manualis pozicioban volt; zoldnel elindultam nagy gazzal es csak a visito hang figyelmeztetett, hogy meg mindig 1esben vagyok, fel kene valtani! :)


Ha eleg eros a motor akkor automataval is lehet driftelni, gumit egetni, stb.

2012. ápr. 6. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!


És igaz az hogy az automata többet iszik,mint a kézi váltós?

Egy 2.0 150 LE kézi és automata között mennyi a különbség,ha lehet így nézni?Nyilván decik meg 1-2 liter nem érdekel különösebben a vásárlás szempontjából.



Az a V8as azért szomjas nem?Húú de a hangja mindenért kárpótolhat... láttam egyszer V8ra sportkipufogót..brutál volt.

2012. ápr. 7. 00:28
 16/17 anonim ***** válasza:
Nem igaz. Sőt, gyári adatok szerint általában még kevesebbet is fogyaszt ~5%-al, mint a kéziváltó.
2012. ápr. 7. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Az a V8as azért szomjas nem?Húú de a hangja mindenért kárpótolhat -

Az enyemben van MDS (multi displacement system) ami normalis vezetesi stilusnal a 8bol 4 hengert lekapcsol igy a fogyasztasa olyan, mint egy atlag kocsie. Termeszetesen ahogy en megyek vele ugy sajnos sokat eszik, de ez benne volt a pakliban mikor megvettem.


Ami a kipufogo hangjat illeti: ha erdekel van egy audio fajlom, at tudom kuldeni priviben:)

2012. ápr. 9. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!