Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régi MZ motorra KRESZ ügyben...

Régi MZ motorra KRESZ ügyben mi vonatkozik?

Figyelt kérdés

A kérdés hülyén van megfogalmazva, de elmegy. Több kérdésem lenne; elméletileg jövőre megoldható lenne, hogy letegyem az "A1"-es jogsit, és azon gondolkozom, hogy jó ötlet lenne-e majd egy MZ-t venni. Én valami ilyesmire gondoltam:


[link]


[link]


Egyik kérdésem lenne, hogy ezekkel a 123 ccm-es mocikkal lehet autópályára, autóúra... stb menni? Mert ugye SMKP-ral nem, de elvileg ez már rendes motornak számít. Továbbá olyan kérdésem lenne, hogy egyrészt a kettő linkelt moci jónak számít-e, illetve hogy ha egy ilyen évjáratú motornak nincs érvényes forgalmija, de megvan mindene, és nem forgalomveszélyes, akkor mennyire macerás, illetve mennyibe fáj meghosszabbítani/letenni a forgalmit hozzá?



2012. aug. 15. 10:41
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Miért ne lehetne menni velük autópályán, autóúton? Az más kérdés, hogy nem célszerű, mert nem tudnád rendesen felvenni a forgalom ritmusát. Még a kamionok is eltaposnak fent a pályán! Egyébként én ETZ-t javasolnék inkább, nekem is az van, remek gép és egy picivel korszerűbb is!
2012. aug. 15. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Ugyanezt az utat jártam végig: SMK majd MZ...Lejárt okmányokkal motort SOHASE vegyél, a újkori forgalomba helyezése maga a pokol, rengeteget kell dolgozni hogy meglegyen a rendszám (mindennek kifogástalanul kell működni: fékek, index, kürt..). És nem elhanyagolható hogy a forgalomba helyezése min. 60 ezer forint. Úgy úszod meg a legjobban ha összeszedsz 90-100 ezer forintot és veszel egy rendszámos, műszaki vizsgával rendelkező motort. Azt átiratod a nevedre (20-25 ezer) és akkor lesz egy igazi motorod. Természetesen használhatod autópályán stb.

Ne haragudj, de ha igáig valami puccos robogód volt akkor nem ajánlom az MZ -t. Azért azokat néha szerelgetni is kell, de mindig meghálálják a törődést.

Remélem segítettem

2012. aug. 15. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Papírok nélküli motor itthon sajnos csak szobadísznek vagy alkatrésznek jó :/

Külföldön forgalomba lehet helyeztetni, aztán visszahozni. De ennek a költségei igencsak borsosak... (persze ritka gépeknél megérheti)

2012. aug. 15. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

"Lejárt okmányokkal motort SOHASE vegyél, a újkori forgalomba helyezése maga a pokol, rengeteget kell dolgozni hogy meglegyen a rendszám (mindennek kifogástalanul kell működni: fékek, index, kürt..). És nem elhanyagolható hogy a forgalomba helyezése min. 60 ezer forint."


Ha lejárt magyar okmányokkal árulják, akkor le kell műszakiztatni és átíratni. Ebben semmi bonyolult nincs. Ha vesz egyet, amin még van fél év műszaki, akkor is ugyanolyan műszaki átvizsgálásra kell majd vinnie - mindennek működnie kell, a fékeknek pedig tisztességesen kell fognia. És nem csak a műszaki idejére, hanem ez annyira alap dolog, hogy enélkül ki sem szabadna menni a forgalomba. Ráadásul egy motorosnak több figyelmet kell szentelnie a járművének, mert banális hibákból is lehet baleset. Nekem elhiheted, estem már át a kormány fölött fékhiba miatt, ráadásul a négysávos csepeli gyorsforgalmi út déli végénél.


Papírok nélkülit semmiképpen ne vegyél, mert nem valószínű hogy el tudod intézni a mai szabályok mellett.


A kis TS nem rossz gép, de 70-80 feletti utazót ne igazán várj tőle. Ezért is érdemes tartózkodni az autópályáktól, mert a 90-et nem fogod tudni tartósan menni, a 95-100 között közlekedő kamionok meg ledudálnak és megelőznek.


Ha lesz rá lehetőséged inkább csinálj nagyobb kategóriát és vegyél nagyobb motort. Nem kell 1300-as, elég a 250-es - azzal vígan el lehet gurulászni 90-100-zal erőlködés nélkül.

2012. aug. 15. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen az eddigi válaszokat! Az igazság az, hogy egyelőre ez lenne az első jogsim, ezen kívül max B-t tehetnék le (16 vagyok). Semmi tapasztalatom sincsen, természetesen gondoltam, hogy egyrészt foglalkozni kell a járgánnyal, másrészt pedig hogy nem az új forgalmi/műszaki megszerzése a legnagyobb buli a dologban. Járművek terén sincs igazából tapasztalatom, az MZ-t is csak azért néztem ki, mert nekem sokkal jobban tetszenek ezek a "naked" motorok, mint azok, amik valami műanyag dobozban vannak, már ha értitek, amire gondolok.
2012. aug. 15. 20:33
 6/10 A kérdező kommentje:
Nézegettem konkrét árakat vásárlást illetően. Addig eljutottam, hogy kb 30.000 az átíratás, de én találtam olyasmit is a neten, mint hogy gépjárműadó, meg regisztrációs adó. Ezek hogy is vannak? A regisztrációs adó éves, vagy egyszeri összeg? Illetve egy fentebb említett motor esetén éves biztosítás kb mennyi? 2-3000?
2012. aug. 18. 20:12
 7/10 anonim ***** válasza:

A regisztrációs adó csak akkor van, amikor Magyarországon először helyezik forgalomba a gépet - az rád nem vonatkozik.


A gépjárműadó vette át a régebbi súlyadó helyét, most teljesítmény és kor alapján számolják.

PL. az 1972-es 16 lóerős motoromra egy évre 1680 forint. MOndjuk egy 10 lóerős, 1986-ban készült motor adója 980 forint / év. Erre is van netes kalkulátor.

2012. aug. 18. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Kösz a választ! Nézegettem kalkulátorokat, volt elképzelésem a gépjárműadó mértékéről, csak azt nem tudtam, hogy a másik (amire elég horribilis árakat is láttam, inkább autóknál) kell-e.
2012. aug. 19. 20:19
 9/10 A kérdező kommentje:
Azt szeretném még kérdezni, hogy motorra a műszaki vizsga mennyibe kerül? Kevesebb, mint a kocsiké (16000+)?
2012. aug. 20. 09:15
 10/10 anonim ***** válasza:
Kevesebb, de most ott is volt áremelés - majd a jövő héten viszek egy mocit, addig nem is akarom tudni pontosan mennyi, mert csak felidegesítem magamat...
2012. aug. 21. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!