Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » ETZ 250-emen egyre nehezebb...

ETZ 250-emen egyre nehezebb váltani. Mi lehet a baja?

Figyelt kérdés
Nemrég elkezdett nehézkes lenni a váltás. Az, hogy az üres nehezen lesz meg, az egy dolog. De tegnap már az 1-est is alig tudtam benyomni. Nem dobál ki, csak egyszerűen a váltó kart nehéz lenyomni. Mintha megakadna. Mi lehet a baj? a kuplung rendben van, alapjárat nem túl magas, olaj ami a váltóban van, nem túl öreg váltóolaj.

2012. aug. 21. 20:12
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:

Azt kell hogy mondjam az én 250 ETZ-zém is ugyan ez. Sok embert kérdezgettem ez a dolog amolyan széria hiba.ezzel nem tudsz mit tenni,néha szórakozni kell hogy üresbe tedd.

Neked nagy melegben mikor kezd el hangoskodni a mocid?Nekem nagyon nagy melegben már 4300-as fordulaton már néha élesen hangos.Most este pedig semmi ,nagyon tetszik neki ez a picit hüvösebb levegő.

2012. aug. 21. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:
helló! Igazi nagy problémám nem az üres, hanem a váltás. Állok a pirosnál, üresbe teszem. Amikor zöld, kín keserves berakni 1be. Egyszerűen nem tudom lenyomni a váltókart. Egyébként a hangját nem szoktam hallani, csak gyorsításkor, akkor is a szívás hangját. Caberg v2 sisakban csak a szél hangját hallom, a motor hangját 90- 110közt egyáltalán nem. A váltó amúgy nem régen kezdte ezt, hogy nehéz kezelni... Egyébként 79ezer van benne, és még bontatlan. Ha van egyszerű megoldás a gondomra, akkor bontatlan is marad.
2012. aug. 22. 09:46
 3/17 anonim ***** válasza:

Nekem inkább csak az ürest akarja bevenni nehezen,ilyenkor kuplung ki gurulok egy 30 centit aztán már jó.Azt próbáltad már hogy elöbb fel váltasz aztán vissza 1be egyből?

Azt amit Én szoktam hallgatni azt szerintem Te is hallanád ha olyan körülmények közt motorozol hogy nagyon meleg és 70-80 km/h majd 4300fordulat felett élesen hangos.Autópályán 90-100 közt nem hallani mert 5-be nem forog sokat a gép és akkro a léghűtés is jobban hat a gépre.

2012. aug. 22. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:
van hőmérő a gépen, egyszer volt eddig 110fokos, de akkor sem hallottam semmi szokatlant. Előző tulaj azt mondta, a 120fok sem gond egy ilyennek, mert a mérnökök is számoltak ezzel, hogy felmehet eddig az üzemi hőmérséklet. Amikor meghúzatom, ennek is van egy jellegzetes etz hangja, fütyül, de ez magában nem gond. Tudtommal ami hangot tud adni, az a suber tű, illetve a tűgörgők, csapágyak, illetve recsegő hangot a primer lánc a blokkban. Régen a Ts fütyült még, a láncvédő gumit súrolta a lánc. Neked honnan jön a hang?
2012. aug. 23. 19:14
 5/17 A kérdező kommentje:
visszatérve az enyémre, próbáltam már 2ből 1be is tenni, üresből 1be is, de üres alatt megakad néha a váltó kar. Lehetetlen lenyomni. Olyankor elindulok 2ben, és később már jó.
2012. aug. 23. 19:17
 6/17 anonim ***** válasza:

Lehet szeszélyesek az időjárás változásra! :)

Szerintem ez valami olyasmi lehet hogy a fogazásnál akadhat meg,lehet hogy a fogaskerekek ki vannak kopva így több holtjátékuk lehet és lehet hogy néha akad így meg,nem tudom mert nekem ezt csak 1-nél csinálja én olyankor gurulok és okés.

2012. aug. 23. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:
kap új olajat, az a biztos. Meglássuk, utána mit csinál.. Ha nem javul, akkor szerelő...
2012. aug. 24. 13:10
 8/17 anonim ***** válasza:

Ha megjavul tőle akkor majd megírod?

Amúgy olajcsere óta bele tettem vagy 2-3 ezer km-ert,nem hinném hogy ezzel volna a gond.

[link] vedd fel Bambival a kapcsolatot,állítólag nagyon jó és olcsó szerelő és szívesen válaszolgat szerintem a zaklató emilekre is :)

2012. aug. 24. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:
Helló! olajcsere megvolt. Rossz helyen engedtem le az olajat. Szerencsére! a csavar, amit 17es kulccsal lehet leszedni, belül üreges, és egy rugó + 1 kb 8mm átmérőjű csapágygolyót tartalmaz-na. Nekem a golyó hiányzott, a rugó meg - gondolom én - beakad. Szereztem egy 8as golyót, de ha meghúzom a csavart, akkor nagyon nehéz a váltás megint. Szóval azzal a golyóval kell szórakozni, vagy megvenni a gyárit. Ez a felelős a váltó akadásáért.
2012. aug. 25. 10:50
 10/17 anonim ***** válasza:
A váltó akadást kuplung is okozhatja. 80E km bontatlan blokkal hihetetlen, csoda hogy a lamellák ennyit kibírtak.Lehet,hogy a kuplungot kellene összébb húzni.(6 db ESKA 8,8-as és 6 db tőcsavar)
2012. aug. 26. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!