Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Multiméterrel hogyan nézhetem...

Multiméterrel hogyan nézhetem meg hogy az autó álló helyzetben leszívja-e az aksit?

Figyelt kérdés
Úgy gondolom hogy az aksi a rossz, de ki szeretném zárni azt a lehetőséget mielőtt garanciába visszaviszem, hogy az autó meríti le.
2013. febr. 22. 14:12
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
0%
Vedd le a sarkot és a műszert kösd be közzé, tehát az aku sarok és vezeték közzé. Ha minden rendben van akkor nem szabad sem feszültséget sem áramerősséget mutatnia.
2013. febr. 22. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

A műszert kapcsold át Amper mérésre, egyenáramban. Ehhez többnyire az egyik vezetéket is át kell dugni más csatlakozóba (abba amin A betű is van, a COM csatlakozóban lévő az marad)

Aztán leszeded ez egyik akkusarut(lehetőleg a negatívat) és a műszert bekötöd a saru és az aksi csatlakozója közé. És mérnie is kell az értéket.


Persze így még véletlenül se indítózz, mert azzal jobb esetben csak a műszerben lévő biztosítékot sütnéd meg, rosszabb esetben a műszert is.

2013. febr. 22. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
És ha ezzel a módszerrel tegnap megmértem (nem vagyok szaki, csak tippeltem hogy valahogy így kell), és mértem 12 egész nemtom hány tized voltot, de áramerősséget nem is néztem, akkor valószínűleg szívja az aksit. Azt vissza tudom itthon keresni hogy hol van a gubanc?
2013. febr. 22. 14:32
 4/12 A kérdező kommentje:

ma 14:30

És ha minden rendben van az autóval akkor milyen értéket kell mutatnia.

2013. febr. 22. 14:34
 5/12 anonim ***** válasza:

"12 egész nemtom hány tized voltot"

Feszültségnek ez jó, viszont 0-hoz közelítő áramerősséget kell mérned. Nem lesz teljesen nulla, mert a rádió, a riasztó meg egy-két dolog akkor is fogyaszt, de csak kis mértékben.

2013. febr. 22. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Ha van legalább sejtésed az áramerősség mérésről, akkor ki tudod mérni a hibás fogyasztót.

Bekötöd a műszert és ha nagy fogyasztást mérsz (min. 1A), akkor elkezded kihúzgálni a biztosítékokat. Amelyiknél 0-ra csökken a fogyasztás, az a hibás berendezés (leolvasod az adattábláról, hogy minek a biztosítéka)

2013. febr. 22. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm.

Ne vagyok elektronikai zseni, de gépész végzettségem van, ennyi segítséggel már el tudok boldogulni.

2013. febr. 22. 15:52
 8/12 anonim ***** válasza:
Vigyél papírt~ceruzát,és reggeltől estig 1~2 óránként mérd meg/írd fel az akksi feszültségét. Egy jó,feltöltött 12,68 V körüli. Napi 1~2 tized már gond.
2013. febr. 22. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

# 6

Megmértem, és 1.16 Amper az érték lekapcsolt gyújtással. Akkor valami zárlatos?

2013. febr. 24. 08:43
 10/12 anonim ***** válasza:

Lehet zárlatos, de lehet valami alapból eszik annyit.


Ess neki a biztosítéktáblának, aztán hamar kiderül hogy hol nagy a fogyasztás.

2013. febr. 24. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!