Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Magyarországon mi ez az...

Magyarországon mi ez az automataváltó (tiptronic) fóbia?

Figyelt kérdés

Nálunk az is fikázza az automata vagy tiptronic rendszerű váltóval szerelt autókat, aki életében nem is ült ilyenben.

Mi az oka annak, hogy míg tőlünk nyugatabbra már a vérbeli sportkocsik legtöbbjébe is vagy automata vagy félautomataként használható váltómű kerül és szeretik is, addig nálunk meg mindenki mindet utál, ami nem kéziváltó, mintha kötelező lenne utálni. Miért, mi az oka?



2013. máj. 22. 20:16
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
78%

"ne vegyél semmi kocsit csak bmw-t meg fólszágent mer azok a jók mert németek, a többi szar"

kb annyi logika van abban a felfogásban is mint abban amit én irtam ide. :)

1 vki elkezdi és a birkaszellem feléled. mindenki csukott szemmel megy a többi után és mondja azt amit a másik.

én pl inkább a kézit helyezem előnybe, de ha automatát vezetek nem szidom, nem nyavajgok hisz az is jó, meg amúgy is mi értelme lenne.

2013. máj. 22. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
81%

Eleinte a kint már sokat futott automatás kocsik kerültek be hozzánk. Az meg egy idő után betegágy ( vagyis csak kell egy felújítás.. ).

Aztán később már itthon is több fogyott, de az átlagember csak akkor jutott hozzá, amikor már azokban is sok volt...Aztán mindenki hallotta, hogy az ismerősnek az ismerősének az ismerősénél behalt az automata..


Nincs azokkal semmi baj, csak a nép buta .

2013. máj. 22. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
42%

Itthon csak azért nem szeretik mert többe van a javítása.

És az autómata váltók inkább a hosszú utakra lettek tervezve mint pl németben a hosszú autó pályára vagy amerikában a kontinens átszelésére.A manuális váltók jobban bírják anyúzást ide oda váltogatást késöbb megy tönkre s ha tönkre is megy olcsóbb a szervizelése.

2013. máj. 22. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:

na igen..én húsz éve használok automata autókat, a családban több is van..

...az, hogy nem bírja a várost, a sűrű föl-le váltást, az tévhit..nagyon kényelmes, nekünk még soha nem volt váltóproblémánk, pedig vontatni is szoktunk...


az igaz, hogy csak hagyományos hidraulikus váltókat favorizáljuk, a robotizáltat, meg a többit nem ismerem..


ja, még valami...eddig csak az volt az ismeretlen emberek véleménye, hogy az automata szar, mert hamar elromlik, és javíthatatlan...


2002-ben eladtam a hat éves automata szwiftemet, amivel a mai napig járnak vele úgy, hogy sem a váltó, sem a motor nem volt javítva...

2013. máj. 22. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat.

Amúgy a kérdésemet elsősorban az ihlette, hogy pont a Porsche, mint sportautómárka esetében sokan olyan szemellenzősen csak a kéziváltósat tartják jónak és közhelyesen tiptronic ellenesek, holott nagyon jó, mert gombokkal váltasz, nem esik le a fordulat, nem kell vacakolni a kuplunggal stb stb.

2013. máj. 22. 20:54
 6/17 anonim ***** válasza:
48%
Sorry, de a Porsche-nál én is tiptronic ellenes vagyok. Abban már tényleg van vezetési élmény, oda kréziváltó kell(kivée a Cayanne, Panamera..). A PDK még elmegy nagy visítva, de egy igazi Carrera Turbo az szerintem is kézi váltós.
2013. máj. 22. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
38%

Személyes véleményem, hogy az automata váltó nekem nagyon fura volt. Mármint az, hogy nem tudok mit kezdeni a bal lábammal:) Még at sem tudtam csinálni, hogy a bal lábammal fékezek, mert kényelmetlen volt, ráadásul a bal láb nem a fék adagolásához van szokva, hanem a kuplung taposásához. Egy műszerfal lefejelés után nem próbálkoztam többet:)

Meg én szeretek "gépészkedni" vezetés közben. Amikor friss jogsisok voltunk, ismerőseimnek mindnek modern nyugati autója volt, gombos indítással, hiper-szuper automatikákkal. Nekünk meg a Lada jutott, ahol még a szívató is kézi volt, rosszabb fékek, lötyögős váltó, semmi szervórásegítés a kormánynál:) Egy hidegindításnak ott forsza volt, a menő osztálytársaim nem is tudták megcsinálni:) De én szerettem, és nem vennék automatát most sem.

2013. máj. 23. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
0%

Az én véleményem:

Nem árban, használatban, és megbízhatóságban kell keresni, hanem:

- az automata váltos autot könnyű vezetni. Nem kell kuplungolnod, nem kell a fokozatokat állítgatnod, nem kell csinálnod semmit, olyan mint egy robogó 4 keréken...unalmas..és bárki eltudja vezetni.. Manuális váltóhoz viszont kell némi ügyesség nem úgy van, h csak beülsz és mész.. kicsit érteni kell hozzá..én ezért nézem le az automatát.


Ráadásul egy sportautóban legyen már meg a váltás élménye..h addig pörgetem az autót ameddig akarom..

2013. máj. 23. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:
Én nem vagyok egyik vagy a másik pártján. Elég sokat vezettem Tiptronic váltós 911-eseket, 3 szériáét is és semmi gond nem volt a váltásokkal. Gyorsabban vált a +/- gomb vagy kar utasítására, mint amíg kuplungol az ember. Ráadásul nem is esik le a fordulatszám. Szerintem semmit nem vesz el a vezetés élményéből. Full automatán valóban olyan utazgatós érzés, bár egy hosszú városi dugóban hiányzik a fenének a kuplung-egyes-kuplung-gáz egymás utáni többszázszori ismétlése.
2013. máj. 23. 19:25
 10/17 anonim ***** válasza:
Az automata váltós kocsikkal az a baj, hogy többet fogyaszt és téll. többet kell fizetni érte, ha javítani kell, de a tengely váltósnál meg ha tönkre megy a kuplung, na az se egy olcsó mulatság. :/
2013. jún. 21. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!