Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi quattro tengelyelosztás...

Audi quattro tengelyelosztás milyen arányba van? (bővebben lent)

Figyelt kérdés
Állandó 4x4 vagy megosztás van köztük? Tehát elől 70% hátul 30%? Van eloszlás közte?

#tengelyeloszlás
2013. jún. 1. 21:06
 1/2 anonim ***** válasza:

"Állandó 4x4 vagy megosztás van köztük?"

Ennek így nincs értelme. Egyenlőtől eltérő, állandó nyomatékelosztás csak állandó vagy automatikusan kapcsoló (Haldex) összkerékhajtásnál van. A kézzel kapcsolhatók 50-50%-ot tudnak, mert nincs központi differenciálmű vagy egyéb nyomatékelosztó.

A quattro eredetileg állandó összkerékhajtási rendszert jelölt, három differenciálművel. Ez volt az első quattro coupé alatt, ez örökítődött tovább nagyjából a '90-es évek közepéig a B4 80-asig. Itt a nyomaték eloszlása alapesetben 50-50% volt a tengelyek között, ezt a középső differenciálmű zárásával lehetett rögzíteni, ha ez nyitva maradt, akkor meg mikor hogyan változott, attól függően, hogyan tapadtak a tengelyek. A Torsen-differenciálos kiviteleknél ez másképp volt, ott a központi diffi az alapértelmezett 50-50% mellett képes volt akár 75-25% arányú nyomatékelosztásra az egyik tengely javára. Ez attól függött, milyen volt a középre beépített bolygómű.

Aztán jöttek a boldog '90-es évek, mikor minden felborult, amit a quattroról tudott a világ. Megjelentek a kis, keresztmotoros quattrók (A3 quattro), amik valójában Haldex-kuplungos gépek voltak. Ezeknél mindig olyan nyomatékelosztást produkált a Haldex, amilyet éppen ki lehetett préselni a technikából. Eleinte 100-0%-tól (minden nyomaték az első tengelyen) 50-50%-ig (a két tengely összezárva) tudott variálni, később, az ESP integrálásával, kerékfékezgetéssel eljutottak odáig, hogy most már hátra is mehet több nyomaték, illetve a két oldal közt is aszimmetrikusan lehet elosztani. Pontos értékeket ne kérdezz, ennyire nem másztam bele.

De a hagyományos quattro-rendszer is fejlődött, ment a nagy tili-toli az alkotóelemekkkel, végre nem kellett a hosszmotort az első tengely elé lógatni és megjelent az ötödik generációs quattro-hajtás, ahol az alapértelmezett nyomatékelosztás 40-60% a hátsó tengely javára. Mechanikusan 80-20%-ig módosítható az elosztás aránya, kerékfékezgetéssel akár a 100-0% is elérhető bármelyik tengelyen. Ennek továbbfejlesztett változata a torque vectoring rendszerrel megfejelt legújabb quattro-hajtás, aminél egy tengelyen belül a két oldal között is változik a nyomatékeloszlás.

2013. jún. 1. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Érdekes, köszönöm az információkat. Az megoldható, hogy általalakítani 0-100% elosztásra? Tehát, csak hátsókerék meghajtásúvá?
2013. jún. 2. 08:25

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!