Hogy kell leülltetni egy lada 2107-est kb a keréktöl egy 5cm-re?
Keresel rövidebb, keményebb rugókat, amik beférnek a gyári rugók helyére. Ha ez megvan, szétborítod a futóművet (ipari mennyiségű WD-40, nagykalapács, flex, lánghegesztő, stb.), majd kiveszed a rugókat (jól jön a rugóösszehúzó) és beerőlködöd az újakat. Célszerű rövidebb, keményebb gátlókat is venni, de ehhez már nem sokan ragaszkodnak.
Az ültetés után viszont nem mész egyből jaszkarizni, hanem először elkóvályogsz egy futóműállító műhelybe, mert a Ladának elöl trapézgeometriájú lengőkarjai vannak, tehát ültetéskor elmegy a kerékdőlés (azt hiszem, befelé billen a kerék berugózáskor, de ezt most fejből nem tudom).
Ja, még valami: ültetett autón a gyáritól eltérő kerékméreteket óvatosan kell használni, mert nem mindegyik fér el és főleg elöl veszélyes a gumikra a sárvédőív.
Az autó nem fog gyengülni az ültetéstől. A motorteljesítmény nem változik (a "gyengül" szó egyik értelme) és a karosszéria merevsége sem csökken (a másik értelmezés). A futómű sem feltétlenül száll el: általában kevesebbet bír, mint a gyári, de kíméletes használat esetén nincs vele nagy gond. Csak nem kell teljesen idétlen geometriát állítani (lásd: bosozoku) és kerülni kell a kátyúkat. Mondjuk a gyári futómű sem bírja sokáig a kátyúknál fellépő erőket, azzal sem lehet vadul krosszozni.
Az autó alatti apróságok meg bőven elférnek. A 17 centis hasmagasság jókora, nem kell félni attól, hogy ne lehetne ültetni. Létezik itthon olyan Lada, amiből még az első lengőkarok ütközőbakját is kioperálták (az a gumi kúpot és a hozzá tartozó konzolt, amire a felső lengők fel tudnak feküdni), annyira mélyen ül az aszfalton. Aztán láss csodát: az alatt is elfér a kipufogó, igaz, ott a formatervezésben az aszfalt is részt vett. A legproblémásabb szakasz egyébként a középső cső vége, a híd előtti kis dob (típustól függően első vagy második dob) előtt. Ott van egy olyan törés a csőben, aminél rendesen lelóg.
Tehát ha ültetni akarod az autót, megteheted. Bár egy idő után majd rá fogsz jönni, hogy a Lada futóműve ültetve nem jó: vagányul néz ki az autó vele, de a kanyarstabilitása romlik, mert a lengőkar felfelé áll (gyárilag közel vízszintes, kicsit lefelé mutat), ettől kanyarban az ívkülső kereket szépen kifelé dönti, csökkenti az aszfaltra felfekvő felületet, azt' oda a tapadás. Éppen ezért stabil kanyarvételhez kicsit emelni kell a Lada futóművén, akkor lesz igazán jó. Bár nem kötelező száguldozni, a városban, csajozós tempóban araszolva nem jönnek ki az ültetett futómű nyűgjei.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!