Jól gondolom? Fogyasztás.
Ha konkrétan fulladozik a motor, mert túl alacsony a fordulat, az semmiképpen sem jó, úgy eleve nem vezetünk gépjárművet. Utána viszont egyenletes sebességnél alacsonyabb fordulaton eszik kevesebbet a motor, amennyire tudom. Gyorsításnál nagyobb terhelést kap, ahol hatékonyabb a motor, ezért is jó a fogyasztásnak a határozott gyorsítás... Én amióta vezetek, fogyasztásra optimalizálok az élvezet mellett, felváltok, amint tudok (azért nem beáldozva a nyomatékot, ha épp arra lenne szükség), szerintem nem járok rossz úton.
Be kell valljam, az adott típusú autóhoz nem értek, ahogy egyikhez sem, csak a sajátunkról (Yaris 1.0 :)) van fogalmam, ami gyönge és nyilván jóval kevesebbet fogyaszt 50-nél, mint nagyobb sebességnél, én is úgy tudom, hogy egy nagyon erős jármű hátrányban van városi sebességnél, hogy a fent említettel mi a helyzet, azt nem tudhatom.
Nekem 1.7 CDTI H Astrám van. A fordulatszámok ugyan úgy alakulnak, ahogy nálad is. Tehát valószínű a váltóm is hasonló.
Nem nagy a különbség, de igen, 3.-ban kevesebb fogyasztást ír ki. Főleg ha dimbes-dombos a környék vagy sokszor kell gyorsítani, lassítani.
Hasonló a helyzet 80-as tempónál is. Akkor is inkább visszaváltok 4.-be, mert kevesebb fogyasztást ír ki, mint 5-ben 2000 alatti fordulatszám mellett.
A motornak 2300-as fordulaton van a nyomatékmaximuma. Ezzel lehet összefüggésben hogy 1500 körül már kicsit erőlködik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!