Miért haladnak át az autósok 5-10 km/h-s sebességgel a fekvőrendörökön?
Rengetegszer láttuk ezt a párommal és soha nem értettük, hisz motorral nem szoktunk lassítani előttük (ugye a fekvőrendőrös részeken az ember eleve nem megy gyorsan).
Azóta neki lett autós jogsija és ugyanolyan kevéssé érti. Ha 30-35-tel teljesen szolid áthajtani rajtuk Yarissal (ami wc-csészétől kezdve konyhai edényig mindenfélét tartalmaz az adott pillanatban, úgyhogy még lelkesen zörög is), akkor mi lehet az oka a fenti jelenségnek?
Most már tudnunk kell...
Sokan jobban vigyáznak az autójukra, mint ti...
Hogy az autó fizikailag képes áthajtani rajtuk 30-35-tel, akár többel is, az nem azt jelenti, hogy nem árt az autó futóművének.
Az a gond, hogy itthon a fekvőrendőröket mindennemű szabályozást, illetve a józan eszet mellőzve építik. Van, ahol a 10 centis járdaszegélyt pont megfelelően találják, máshol jókora aszfaltpúpot építenek be a burkolatba, aztán 2-3 év alatt az illesztésnél jön a repedés. Megjelölni pedig nem szokás őket, nehogy már lássa a mocsok autós, hol van. Ezek az agyatlanul épített fekvőrendőrök pedig veszélyesek: meredek mindkét oldaluk, nagy ütést adnak a futóműnek, ami azért nagy gond, mert évről évre egyre feszesebb az autók futóműve, a magas sebességindexű, peres gumik oldalfala pedig igen merev. A Yaris még előnyös is ebből a szempontból.
Így hát marad a vánszorgás, hogy ne üssön fel a futómű. Pedig lehetne építeni olyan fekvőrendőrt is, ami teljes biztonsággal vehető 30 km/h körüli tempó mellett is, de ezek a hosszú, platószerű, lapos fel- és lejáróval épített darabok nem terjedtek el, mert olcsóbb a közmunkásokkal befaragni két méter járdaszegélyt. Holott az ilyen, ésszel tervezett fekvőrendőrök hatékonyan tudják biztonságos sebességre lassítani a forgalmat úgy, hogy nem kell előtte nagyokat fékezgetni.
szia. hát itt az lehet a dologban ,hogy azé mennek átt rajta lassan mert hát sok kocsinak leérhet az alja.
mint pl. a lökhárító, olaj "karter" (nem tudom mi a pontos magyar neve) , katalizátor , egész kipufogó rendszer , küszöbök.. hasonlók..
a másik fele pedig az ,hogy ha gyorsan ráhajtasz és vékony profilú a gumiabroncsod vagy nagyon kemény akkor a felnid deformálódhat.. "un. tojás alakú" lessz .. az az olyan 70-80km/h felett annyira dobna ,hogy nem tudnád vezetni se, az az kukába vele. aztán persze jön a felfüggesztés , lengés csillapítók..
láttam már olyan kocsit ami gyorsan átment a fekvő rendőrön és a hátsó diferenciál elakadt neki és az egész hátsó hátsó futómű elhagyta a helyét :/ hát nem kívánom senkinek se.
ez is olyan mind kátyú az úton , annál is jobbinkább lassítani , ott is ugyan ezek a problémák adódhatnak.
további biztonságos közlekedést.
F.19.
Írták, hogy itthon eléggé elb..tt fekvőrendőrök vannak. Te átveretsz rajta 35-tel, csörögnek az edények. A lengéscsillapító, rugó meg szilentek kapnak akkorát, hogy öröm nézni. Ha elég gyakran csinálod, akkor kb évente viheted futómű felújításra a kocsit.
Munkatársam amikor idegbeteg napja volt, akkor rakott kamionnal ment át a fekvőrendőrön 80-as tempóban. Az is csak kicsit csörgött, miért nem próbáljátok ki ti is 80-nal? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!