Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi van akkor ha a motor...

Heterocsávó kérdése:

Mi van akkor ha a motor teljesítményét a felére csökkentem? Sokat ártok ezzel a motornak?

Figyelt kérdés

2013. szept. 1. 18:25
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Ha ésszel csinálod, nem ártasz neki. A gázkarral vagy gázpedállal tulajdonképpen ezt teszed: szabályozod a teljesítményt. És láss csodát: nem mennek tönkre a motorok attól, hogy nem folyamatosan tőgázon hajtják őket.

A titok a megfelelő keverékarány beállítása. Dízelmotornál ez nem annyira nagy művészet, mert a levegőmennyiség hellyel-közzel adott, ahhoz nyomják a gázolajat attól függően, mennyire kell lenyomni a passzáttal az integrát. Mondjuk a turbódízel már más világ, mert ott figyelni kell rá, hogy legyen elég kipufogógáz, de ebbe most ne menjünk bele.

Benzinmotornál érdekesebb a helyzet: ott a fojtószelep a légmennyiséget szabályozza, de az sem csak annyiból áll ám, hogy beletoszod a fémlemezt a szívócsatornába, aztán meg kihúzod, ha nem kell. Akár befecskendezőről, akár karburátorról van szó, mindig kényes kérdés, hogy a légáram mértékétől függetlenül lehessen tartani a megfelelő üzemanyag-levegő tömegarányt. Egy korszerű, vákuumos vezérlésű karburátornál nagyon látványosak a különböző kiegyenlítő- és egyéb rendszerek, amik arra szolgálnak, hogy alapjárattól leszabályzásig (vagy a motor szétrepüléséig) mindenféle üzemállapotban (állandó fordulat, gyorsítás, motorfékezés, hideg és meleg üzem) megfelelő legyen a keverék összetétele.

Na, de nem szaporítom a szót. Csak arra akartam rávilágítani, hogy lehet fojtani a motort (pontos j-vel írjuk már, ha kérhetem), de nem ész nélkül. Tehát ha beleerőlködöd a légszűrőbe az alulemezt és megfúrod két helyen, akkor az egész üzemanyag-ellátó rendszert szegényebb keverékre kell hangolni, mert kevesebb lesz a levegő, abban meg kevesebb üzemanyag ég el. Például karburátoros motorba kisebb főfúvóka kell, valószínűleg az alapjárati fúvókát is kisebbre kell cserélni, át kell hangolni az alapjárati rendszert, ha van gyorsítószivattyú, azzal is játszani kell, néha a vákuumos szabályzókon is kell igazítani - így a motor szépen fog működni és hosszú életű lesz. Korszerű, légtömegmérővel szerelt befecskendezőnél nem kell annyit állítgatni, mert az érzékeli, hogy kevesebb a levegő és ehhez állítja be az üzemanyag mennyiségét.

2013. szept. 1. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

A2-vel akkor sem vezethetsz 70 kW-os motort, és a "fojtást" se tudod lepapírozni!

:D


Ha nem erről van szó, akkor bocs!

:)

2013. szept. 1. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!