Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik jobb, ha egy autóban...

Melyik jobb, ha egy autóban elől vagy, ha hátul van a motor? És mi a különbség?

Figyelt kérdés

2013. szept. 28. 23:07
 1/8 anonim ***** válasza:
Elől van a motor helye, a régi 120-as skoda meg 105-ös, a kis polski, zaporozsec hátul voltak a motorok. Az is egy megoldás, de jobb ha elől van a súly.
2013. szept. 28. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
90%

Konstrukciója válogatja. Van amelyikben középen van (rajta ülsz), ez inkább a teherautókra jellemző.


Ha elöl van a motor, akkor a hűtésével nincs nagy gond, de a motor súlya a kormányzott kerekeket nyomja, amitől nehezebbé válik a kormány tekerése (igaz, a mai autókban már van szervorásegítés). Könnyebb hozzáférni a motorhoz, könnyebb szerelni, mintha hátul lenne.


Ha viszont hátul van (főleg sportkocsiknál alkalmazzák), akkor a hátsó kerekekre nehezedik, ami nagyobb tapadást, ezáltal jobb gyorsulást eredményez. Ám mivel hátul van a súly, így a kormányzott kerekek kevésbé tapadnak az úthoz, nehezebb irányítani az autót. Ráadásul külön kell gondoskodni légjáratokról a motor hűtéséhez, és nehezebb is hozzáférni a motorhoz, ha szerelni kell.

2013. szept. 28. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Toborc ***** válasza:
régi skoda, polski, ferrari :D de a 2. nak igaza van
2013. szept. 28. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Ferrariban középen van a motor.


Porsche ami máig hátra pakolja. Mostanra értek el oda, hogy elég elektronikai segítséggel, kezelhető kanyarokban is.

2013. szept. 29. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
90%

3 motor elhelyezési pont létezik az autókban, orr, far, és közép, első kettő azt jelenti, hogy az első vagy hátsó tengelyre helyezik a motort, a közép pedig értelmem szerűen a kettő közé helyezett motort jelenti. Ezek közül az orrba helyezett motor a legpraktikusabb használati célra, mert nagy csomagtér lesz hátul, és biztonságos, mert az orr nehéz autó hátulja sokkal kevésbé hajlamos megcsúszni, az alul kormányzottság pedig kezelhetőbb Margit néni számára, mintha keresztbe vágná magát a jeges kanyarban a gép.

Farmotornak igazából semmi előnye nincs, legfőbb hátránya, hogy kanyarba lassan kell bemenni vele, mert hajlamos kivágódni a motor súlya miatt az autó fara, kigyorsítani már aztán kiválóan lehet, de mivel ez abszolút lényegtelen a közúti közlekedésben, így ilyen szempontból teljesen haszontalan előny.

Középmotor szintén értelmetlen közlekedéshez, versenyzéshez viszont kiváló, mert ezzel lehet a kocsi súlyelosztását a legjobban kialakítani, se orr se far nehéz nem lesz az autó, semlegesen kanyarodik, jól lehet vele kigyorsítani, viszont gyakorlatilag minden élhető helyet elfoglal a motor, normális méretű autókat csak 2 ülésesre lehet így készíteni, és ennek ellenére sem lesz nagy a csomagtér.

2013. szept. 29. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a válaszát! Amúgy, azért írtam ki, mert autó vásárlásban vagyok!
2013. szept. 30. 18:31
 7/8 anonim ***** válasza:
0%

Ugh... Sceptic, b***szod!!! Mennyi vagy, 12?


A középmotor, vagy mid-engine egy járműépítési mód. Azt jelenti, hogy elöl van a kormányzás, utána a kabin, utána a motor, utána a váltó, utána a hajtott kerék. Ha nagy ritkán keresztbe van fordítva (mint pl a Matra Murena esetében) akkor a motor-váltó egy tömb, utána jön a hajtáslánc, hajtott kerék. De ez is középmotornak számít. A farmotoros autóknál (Bogár, Porsche, régi Skoda) pedig a kabin után jön a váltó, a hajtáslánccal, mögötte pedig a motor. Ezért farmotor. Ez nem egy teherautó, gyerek!


A kérdésre válaszolva -


Mivel felmerült a kérdés, ezért neked orrmotor való, elsőkerék-hajtással. (Ezzel majdnem minden h**lye boldogul.) A farmotor szükségképpen hátsókerekes, így nehéz vezetni. Nagyon nehézzé válhat szélsőséges körülmények között. Felejtős! Gyakoroljál!


A különbség az, hogy az orrmotoros elsőkerekes alulkormányzottá válik a tapadás elvesztésekor, (kifelé túrja az orrát a kanyarból, gázelvételre azonnal abbahagyja) farmotor pedig túlkormányzottságot idéz elő, amit ellenkormányzással, gázadással és/vagy fékezéssel korrigálunk. Utóbbi vezetéstudást és egyensúlyérzéket feltételez. Előbbi csak pánikolásra való hajlamot. Szerinted melyik a gyakoribb SKILL???

2013. okt. 27. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

"Ugh... Sceptic, b***szod!!! Mennyi vagy, 12? "

...

" Ez nem egy teherautó, gyerek! "


Bocsánat, fogalmam sem volt róla, hogy a mai 12 éveseknek kívülről-belülről fújniuk kell az autók hajtásláncolatának összes elemét, azok szerepét, az autóban történő elhelyezésének, beépítésének módját és ezek elnevezéseit. Nekünk 12 évesen, 6.-os korunkban még nem ez volt a kötelező tananyag...

2013. okt. 27. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!