Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért zöröghet néha a viszonyl...

Töreki. JA kérdése:

Miért zöröghet néha a viszonylag új Mercedesem a váltáskor?

Figyelt kérdés

220cdi, W204-es. Most van benne 45.000 km. Ha mondjuk megyek 80-100 km-t városban, 4-5 alkalommal a váltás környékén (1.700-as fordulat körül) a kapcsolás alatt "felmordul" valami, de a szakszervíz sem tudja mi az. 7 sebességes automata váltót, és a wandlert garanciában cserélték, de a hiba nem szűnt meg. Amikor éppen nem morajlik, akkortökéletes, és mivel ritkán jelentkezik a tünet, nehéz tetten érni. Kicsit olyan, mintha pl a hosszú ékszíj (valójában hosszbordás) berázna. Lehet-e a szíjfeszítő? A szervíz készséges, de egyelőre eredménytelen, engem meg halálba idegesít, hogy egy ilyen kaliberü autó váratlanul "rám mordul". :)

Nagy teljesítménynél nem csinálja, csak komótos, papás vezetésnél.



2013. okt. 10. 15:09
 1/6 anonim ***** válasza:
há na, majd megtalálják a hibát...De irigylem a problémáidat. én elfogadnám így is azt az autót.
2013. okt. 10. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Valami berezonál, remélhetőleg valami apró, bár bosszantó probléma, át kell nézni mindent, hogy jól meg van e szoritva, stb, nehogy még kellemetlen problémát okozzon.
2013. okt. 10. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Az az igazság, hogy már szinte minden próbálkozáson túl vagyok. Kezdtem az apróságokon, mint felső motorburkolat, ékszíj burkolat, légszűrőház, léghűtő csű, aztán komolyabbak, mint generátorszíj, szabadonfutó, szíjfeszítő, aztán kipufogó tűzkarika, motortaró bak, kipufogó felfüggesztés. És semmi.

Mindazonáltal nem adom fel, de a minden legyen jól meghúzva önmagában hasznos tanács, de ez az ügy ezen már régen túlmutat.

Miközben ezt írom, az jut eszembe, hogy a frekvencia valamiképpen nagyobb darabra utal, lehet, hogy mégis igazad lesz, és MOTORTÉR FENÉKLEMEZ!

Most iszkiri a garázsba, aztán megnézem.

Tipikusan az a helyzet, hogy a javaslatod gondolkodásra inspirált.

Annál is inkább lehetséges, mert ahányszor hozzá nyúltak a kocsihoz, átmenetileg úgy éreztem, hogy jobb. Ami azért érdekes, mert minden komolyabb hozzányúláskor leveszik/felteszik a fenéklemezt, ami aztán lelazulhat, mert nyamvadt műanyag. A régi 203-asomban acél volt, az bezzek nem mozdult. Megpróbálom.

Kedves másik kommentelő, elhiszem, hogy esetleg Te irigyled a problémámat, de hidd el, én nem irigylek semmitől semmit, ez a kérdés ugyanis nem morális, hanem műszaki kérdés volt.

2013. okt. 10. 20:06
 4/6 4165 ***** válasza:
Szia! Van már megoldás? Sajnos eszembe csak a kardán jutott, de a megfejtés érdekelne.
2013. okt. 26. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Van megoldás, és nagyon érdekes. Az volt ugye a tünet, hogy amikor az automata váltó felkapcsolt, akkor volt a zörgő hang. Garanciában cseréltek wandlert, és váltót!! Ez nem semmi, tehát igazán korrekt volt a szervíz hozzáállása. A zaj maradt.Egy kollégámmal utaztunk, amikorbazt mondta, olyan, mintha valami felpörögne, és az adna zajt.

Ekkor jutott eszembe, hogy a generátoron van egy szabadonfutó annak érdekében,hogy amikor hirtelen csökken a főtengely fprdulatszáma, akkor a kb. ötszörös áttétellel gyorsított generátor ne tolja meg a szíjjat,és ez ne okozzon szíj rezonanciát. Megvettem a generátor szabadonfutót, és otthon nekiáéltam lecserélni. Ekkor jött a meglepetés: a generátor szíjtárcsa fix volt, DE a főtengely végén van szabadonfutó!

Mindegy, ha már megvettem, felszereltem, hiszen a mérete, nálya száma, minden megfelelt. Láss csodát, a hiba megszűnt.Ebből simán kijött, hogy a generátor nem tolja tovább a szíjat, hiszen felraktam rá egy szabadonfutót, és ezzel tehermentesítette a főtengely végén lévő szabadonfutót.

Ekkor laza szíjnál megmozgattam a főtengely végi szabadonfutót, és TENGELY IRÁNYBAN 1mm-t mozog. És nem rugózik, hanem akár külső, akár belső irányba mozdítottam meg, OTT MARADT. Ha elég csend volt, hallani lehetett a kottyanását.

Januárban lesz csere, akkor tudok többet mondani, de van még egy érdekesség: Az főtengely végi szabadonfutó nem mozog -nem fut szabadon-, mert ha álló motorral elforgatom az ékszíjat, amit a szabadonfutás irányába meg tudok tenni, akkor egy darabig csendes az autó, tehát a generátor szabadonfutó dolgozik. Leállításkor megmozsul, és az újra indításkor rázkódik. Viszont, ha reggel indítás előtt mozdítokma szíjon, akkor rázkódás menreaen fut.

Tudom, misztikusnak tűnik, de amint a szíj túlfutását megakadályoztam a generátorra szerelt szabadonfutóval, hiszen a generátor szabadon tovább pörög, miközben a szíj megáll, és vele együtt a fötengely is, aza inkább fordítva, hiszen logikailag a főtengely áll le, és vele együtt a szíj, azóta nincs a "felpörgés" szerű zaj. Mivel azonban a főtengely végi szabadonfutó most lényegében fix kerékként müködik. Ha szerencsés pozícióban áll, nem remeg, ha nem jól áll be, akkor rezeg, de nem a felpörgéses tűnet,

Reménykedem, mert különben jó autó, de 10e kilométeres korától mostanáig, amikor 57e km van benne, minden váltásnál csomóba szorult gyomorral vártam a zajt.

Örülök, hogy valaki vágre nem morális, hanem sima műszaki kérdásként kezelte ezt a rettentően idegesítő problémát

2013. dec. 22. 19:34
 6/6 4165 ***** válasza:

Hú! Ez aztán cifra. De a zajokat nehéz kiszűrni. Az autó rettentően elviszi a hangot. VW LT, eleje kopog. Mondtuk a tulajnak, hogy hátsó teleszkóp. "Mi hülyék vagyunk, elmegy." Másnap jött a két új telóval. Kicseréltük, kipróbáltuk, jó lett. Örült. Örülök, hogy a tiéd is jó lett. A morálról annyit, hogy mindenki a maga szerencséjének kovácsa. Sajnos a magyar emberek anyagi helyzete gyenge. És sokan irigyek emiatt.

De visszatérve a tárgyhoz, ez nem volt semmi. Üresben fordulatszámeséskor nem produkálta? Menetközben tényleg csak találgatni lehet.

2014. jan. 12. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!