Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autómban nincs fűtés. Minden...

Autómban nincs fűtés. Minden jónak tűnik, de csak langyosat fúj. Mi lehet a baj?

Figyelt kérdés

Tettem fel hasonló kérdést, de azóta valamivel többet tudok.

Szóval adott egy Ford Fiesta 1,25-ös 2006-os modell.


Nemrég lecseréltem a hűtővizet, habár azóta már megbántam, de a helyzet most már adott.


Gondoltam, hogy levegős a rendszer. Egy tanács hatására leszedtem a tágulási tartály kupakját, és addig járattam a motort, míg elkezdte kinyomni magából a vizet. Ezután leállítottam a motort, visszazártam a rendszert.


Ezután hideg motornál ellenőriztem a szintet, kicsit utána töltöttem, mert a korábbi ügyeskedések alkalmával jött ki belőle kis lé. A légtelenítő csavart leszedtem (egy kis műanyag csavar a radiátor felső sarkában), kinyitottam a tágulási tartályt, majd vártam, hogy kicsit folyjon belőle a cucc. Majd lezártam. Ezzel elvileg abszolút levegőtlennek kell lennie a rendszernek. Járattam a motort jó sokáig. Négyszer is bekapcsolt a hűtőventilátor. Miután felmelegedett a motor, maxon ment a fűtés jó sokáig.


A tapasztalat: A rendszerben átjár a víz. Az összes cső átmelegedett, a radiátor is átmelegszik, tehát cirkulál a víz. A víz nem forr fel, normális hőfokon marad.


Ha a fűtés maxon megy, akkor először nyomja a meleget, majd szép lassan átmegy langyosba.


A másik a klíma: ha bekapcsolom a klímát, akkor a legmelegebb állásban is a hideget kezdi el fújni.


Lehet, hogy hosszú, de talán így valaki megérti, hogy mi lehet a baj. Ötletek?



2013. nov. 3. 13:19
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
19%

Klíma: idő kell, míg meleget kezd el fújni.


Fűtés: nem kering rendesen a vized, vagy csak alpból alulméretezett a radiátor.

2013. nov. 3. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Klíma: tudom, hogy nem fűt azonnal, de minél többet várok, annál hidegebbet fúj. De max fűtésnél meleget kellene fújnia. Amúgy hét éve nálam van a kocsi, szóval használtam már fűtésre is.


Fűtés: alulméretezett a radiátor? A gyári van benne, eddig működött, most meg nem működik.

2013. nov. 3. 13:53
 3/12 anonim ***** válasza:
2013. nov. 3. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:

Ha valaki adna valami értelmes választ, akkor lehet nem kérdezném meg. Illetve a friss kérdésekre szinte mindig reagál valaki (sajnos csak hasonló semmitmondó válaszokkal), míg a pár hete feltett kérdéseket nagyjából senki nem nézi, mert valaki beírta, hogy vidd el szerelőhöz és ezzel megválaszoltnak tűnik a dolog.


Átnéztem már több ilyen kérdést is, és a te válaszodhoz hasonlókon kívül semmi használhatót nem találtam. Mellesleg azért írtam le ennyire részletesen, mert több hibaforrás is lehet. De ha te azon kívül tudsz értelmesebbet mondani, mint hogy "az egyik ismerősöm ismerőse ezt csinálta, de nem tudom pontosan mit, és jó lett", akkor bátran oszd meg velem. Köszi! :D


Ja és el fogom vinni szerelőhöz, de mivel tudjuk, hogy mennyire megbízhatóak ezek a szervizek, akármit mondhatnak nekem, és kicserélik azt is, amit nem kéne. Ezt szeretném elkerülni azzal, hogy előtte kiderítem a hibaforrást.

2013. nov. 3. 14:47
 5/12 anonim ***** válasza:
39%

Jól működik a termosztátod? Beáll középre a vízhőfok mutató mielőtt a hűtőre menő cső elkezdene melegedni?

Biztosan nincs több légtelenítő csavar? Nekem szintén van a radiátor sarkában, található, viszont még egy a fűtőradiátor fölötti csövön is! (Ez a rendszer legmagasabb pontja).

Alapjáraton járattad, vagy fordulaton is?

Szerviz könyvben kocsimra azt íjrák párszor fel kell pörgetni 4000-res fordulatra. Alapjáraton úgy tűnhet már nincs levegő a rendszerben, de sok helyen megrekedhet még, ami fordulaton kijön.

2013. nov. 3. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Igen, a vízhőfok mutató beáll középre, ezután kezd el melegedni a cső. Légtelenítő csavar nincs több tudtommal. Sikerült találnom egy szerelési útmutatót, mert a kézikönyvben semmi leírás nincs benne. De ebben az útmutatóban is azt a csavart adja meg légtelenítőnek.

A leírás szerint 3000-en kellene pörgetni, én is pörgettem ennyin, de akkor lehet még jobban kellene.


Vegyük úgy, hogy már nincs levegő a rendszerben (közben voltam Esztergomban oda-vissza, bőven felment többször is négyezer felé a fordulat.). Ezek után mi jöhet még szóba? :S

2013. nov. 3. 17:42
 7/12 anonim ***** válasza:
39%
A hőfok szabályzó "tekerő" mozgatja rendesen a zsalukat? Biztos, hogy a legmelegebb állásban valóban oda is viszi a légterelőket?
2013. nov. 3. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

Na ez egy jó kérdés. Nem szedtem szét, de ahogy mozgatom, hallom, hogy belül is mozog valami, szóval szerintem azzal sincs baj. A héten elviszem szervizbe, meg fogom írni, mi volt a hiba, hátha másnak is jól jön majd.


Egyébként szerintem majdnem minden lehetséges forrást felsoroltatok itt. Én arra tippelek, hogy vagy levegős vagy eldugult valahol, de én nem szedem szét itthon, mert se időm se szakértelmem, szóval marad a szerviz. Csak tényleg abban bízom, hogy nem akarnak átvágni, mert párszor megjártam már szervizben.

2013. nov. 4. 05:57
 9/12 anonim ***** válasza:
Na kíváncsi leszek.. :)
2013. nov. 4. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Megoldódott azóta a probléma. Szerelőnél volt az autó. Át lett mosatva alaposan a rendszer, mert teli volt hordalékkal. Új hűtővizet töltöttek rá, azóta szuper. Egyébként 7500 Ft-ért csinálták, szóval soha többet nem sz@rakodok vele házilag. Valószínűleg a vízcsere alkalmával fellazult hordalék gyűlt össze, és amiatt nem volt fűtés.
2013. dec. 10. 00:03
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!