Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a baja? Grande Punto...

Tyorotyere kérdése:

Mi lehet a baja? Grande Punto 1.3 Multijet dízel motor 160. 000 km

Figyelt kérdés

1. német autópályán kicsit meghajtottam és parkolás után indultunk haza, és az indításnál egy nagy adag füst jött ki amit addig soha sem csinált! Na most azóta amikor reggel kiállok mindig pöffen egyet egy két másodpercig és utána ha megyek vele akkor már nem csinálja ezt.

2. Lehet a füstöléssel függ össze, ugyan csak reggel amikor indítom megvárom amíg az indító bemelegszik (tehát a spirál elalszik) de amíg be nem indítom a motort addig az olajoskanna világít. Beindítás után az olajoskanna égve marad pár másodpercig (lehet addig amíg füstöl a motor) és csak utána alszik el. Az a baj ezzel hogy a beindítástól az elalvásig olyan hülye hangja van, teljesen eltér a normálistól olyan kerregő mintha nem kapna kenést. És ez is pár másodperces jelenség és amikor eltűnik az olajoskanna ikon jó hangja lesz.


2013. nov. 3. 17:58
 1/9 szokratesz ***** válasza:

olajszint rendben? olajcsere esedékessége?

(egyébként van egy komplett motorom hozzá ha kell valami alkatrész)

2013. nov. 3. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Köszi a felajánlást de ekkora gondja nincsen talán! Az olajszint és a csere is rendben van kb 12-15000 kilométerenként cseréltettem olajat. Azt nem értem, hogy elindul a motor és az olajoskanna amíg világít (2-3 mp) füstöl egyet és hangja is olyan nyers, ha elalszik utána hang is és füstölés is rendben van!
2013. nov. 3. 19:16
 3/9 anonim ***** válasza:
megkergetés után visszahűtötted a turbót?
2013. nov. 3. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Igen figyelek rá hogy addig amíg vissza nem lassul ne állítsam le mert nem lesz kenés. És az első alaklomkor utána faluba mentem 50 el minimum 30 percet tehát volt ideje visszahűlni gondolom én. De most már mindig így indul minden reggel! Kipucolta a szerelő az egérszelepet de nincs változás! Itt a video linkje, itt kétszer is indítottam és így füstöl. Nem feketén inkább szürke mert nem is kékes és az olajat sem eszi. (mondjuk szintévesztő vagyok)


http://www.youtube.com/watch?v=0khXk72eNfI&feature=youtu.be

2013. nov. 3. 20:05
 5/9 anonim ***** válasza:

ez pedig olajfüst, mióta van ez, mennyit mentél vele mióta ilyen? nyilván 50 km-en nem fog jelentkezni olajfogyás, de meg fog látszani a nívón pár ezer km után...

ha az olajnyomás is lassabban épül fel az pedig valami nagyobb bajt sejtet, és kenés nélkül hamar meg fogják adni magukat a csapágyazások

2013. nov. 3. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Régóta ilyen! Ami biztos, hogy 130 ezer kilométernél biztos már ilyen volt. De szerintem még korábban kb 100 ezertől füstölt, de ez az olajnyomásos hang elváltozás nem régóta van. Én is a kenés hiányától félek! :D
2013. nov. 3. 21:23
 7/9 szokratesz ***** válasza:
Ez szerintem is olajfüst egyértelműen. Mivel melegen nem teszi azt mondod, én szelepszár szimeringre gondolok.
2013. nov. 4. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Szia szokratesz írtam neked privátba. Bejelentkeztem a fiathoz hogy nézzék meg.
2013. nov. 4. 10:59
 9/9 anonim ***** válasza:
Ilyet egyszer-kétszer csinált az enyém is, de csak nagyon ritkán, sőt olajcsere óta egyáltalán nem csinálja (1.3 JTD 90LE, 160e km szintén). Majd azért leírhatnád, hogy mi vele a helyzet azóta. :)
2014. febr. 28. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!