Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 10 vagy 15 ezer kilométernél...

10 vagy 15 ezer kilométernél cseréljek olajat?

Figyelt kérdés
1.4 16V benzinmotor. Most érem el a 10 ezret, 8 hónapos az olaj (Valvoline MaxLife 10W40). A kézikönyv 20 ezret ír, de ezt soknak tartom.
2013. nov. 5. 19:41
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
19%
20ezernél. A gyártó szerintem jobban ért hozzá, mint te...
2013. nov. 5. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
9%

ez az olaj, és a 10W40 arra enged következtetni, hogy az autóban van bőven kilométer.

A 20 ezret én is soknak találom, bár egy longlife olaj elviseli. Ellenben én 10.000\évnél cserélem, amelyik hamarabb jön, pedig nekem is 20.000 ír a könyv, és a kocsiban még cska 50.000 van.

Szerintem 1 évesen cseréld le. Ártani nem ártasz vele.

Én cserélném!

2013. nov. 5. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
67%
10.000-nél csere. Nagyon nagyon sok ám neki a 20.000 km. Trükköznek a maxilife olajakkal, pedig 10k alatt már simán megég. Az enyémbe 30k-t ír elő az Opel. Hát persze, én meg elhiszem... Főleg az 1.4 motor, pörög is mint a bolond! Én biztos, hogy 10k-nál cserélném, mert TUDOM, hogy a gyártónak ÉRDEKE az, hogy hamar tönkremenjen az autóm! Sajnos ez van, ez egy használati tárgy, használd és dobd el.
2013. nov. 5. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 Dörmögő ***** válasza:
44%

Nem kell ennyire összeesküvés elméleteket gyártani. Nem is értem miért szavaztátok le így az első válaszolót. Ha a gyártó által előírt olajat teszed bele akkor normál használat mellett el lehet menni a gyártó által javasolt periódusig. Akkor indokolt gyakoribb olajcsere ha az átlagnál gyakoribb a hidegindítás és városi közlekedés. Hideg motornál több égéstermék kerül le az olajba a hengerekből és hamarabb elsavasodik a motorolaj. Ez gyakori hidegindításnál fokozottan jelentkezik. Ezért szoktak megadni km periódust vagy 1 évet.

Persze a gyakoribb olajcsere ártani nem árthat a motornak.

2013. nov. 5. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:
Ismerősnek a 3. 30 ezres (gyárilag megadott) ciklust már nem érte meg a turbo. Tiszta koksz volt belülről az egész motor és az olajzó járatok.
2013. nov. 5. 20:17
 6/19 anonim ***** válasza:
De a tied biztos nem turbós, ha 10W40-et használsz...
2013. nov. 5. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
egy turbo nem feltétlenül a 30ezres cseréltől száll el, de okozhatja.
2013. nov. 5. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
59%
A gyártó valóban megad 20-30 ezret is akár. De biztos ami holtbiztos alapon jobb hamarabb cserélni. A gyakoribb cserétől tisztább lesz a rendszer és új olajszűrőt is kap.
2013. nov. 5. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

Láttatok már 30 ezres olajperiódusú, sok kilómétert lefutott motort szétszedve? Én láttam. Hát nem szép látvány. Minden tiszta olajsár.

Én úgy 11-12 ezernél szoktam cserélni a családi verdában, aminek szintén 20 ezret ír a könyve.

A másik kedvencem a mostani váltók, amikben a gyár szerint már olajat sem kell cserélni.

2013. nov. 5. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:

pedig váltó olajat is illik.

Vagy két évente, vagy x ezrenként

2013. nov. 5. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!