80 ezer ft alatt lehet venni használható, jó robogót?
Ennyi pénzt szánok első motorra. B-s jogsim van, ezért csak 50-es motor vagy robogó jöhet szóba. Főleg munkába járásra kellene majd, napi 5km oda-vissza.
Elvárásom max annyi van, hogy legyen megbízható, és legyen hozzá alkatrész, ha kell.
Piaggio Sfera,Zip
Megbízható motorok. De a helyedbe Piaggio Skippert vennék 150CC mert azok még megbízhatóbbak,50 papírokkal elfut :)
Kocsim van, mellé vennék robogót, nyári használatra.
A Sfera és a Zip nem rosszak, de ezek kis testű robogók, ugye? Ezeknél nincs valami nagyobb méretű? Nem vagyok éppen kis termetű ember.
Első vagyok,a Sfera az közép kategória,mivel nem vagy kistermetű ember,azért ajánlom a 150cc skippert.
A honda dió,az én 60 kilómmal alig férek rá,mert annyira kicsi,a lábaimat nem tudom hova rakni :) (176 cm vagyok)
B-s jogsival még minig csak 50ccm-es motort lehet vezetni. 150-est nem...
Napi 5-5km-re én inkább egy bringát vennék 10ezerért :D
Motorból is valami keleti szocialista szörnyet (simson, mustang etc.) De gondolom neked modernebb kell.
valami ilyesmi biztos elbírna
(kicsit alkudsz és jó vagy. ezt láttam 1x mikor arra jártam pöpec darab :) )
"De a helyedbe Piaggio Skippert vennék 150CC mert azok még megbízhatóbbak,50 papírokkal elfut :)"
Ha már B-s jogsi mellé 150 ccm motort ajánlasz neki, azt azért jelezhetnéd, hogy ha a rendőr megállítja és egészen véletlenül rájön hogy valami nem stimmel a motorral, akkor ugorhat a B-s jogsija is (ha nem kötött a motorra biztosítást), vagy akár még letöltendő szabadságvesztést is kaphat (okirat-hamisításért, ha 50-esre szóló biztosítást kötött rá). Lehet hogy jó buli egy 150-es motort 50-esként használni, de az éremnek mindig két oldala van. A másik oldalát se hallgassuk már el.
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy 50-esnél nagyobbat nem vezethetek, nem is áll szándékomban. Bicajom van, de azzal meg az a problémám, hogy ez az 5km-es szakasz, ahol át kell mennem a melóhelyre, bizony elég forgalmas, bicikli út pedig nincs.
Megmondom őszintén, nem érezném magam biztonságban egy biciklin, amit 20-25-el tekerek, mellettem meg 90-el (vagy még többel) száguldanak el a kocsik. Akkor inkább menjek kismotorral, mondjuk 55-60-al, és legyek rendesen kivilágítva.
Szóval akkor szerintetek ennyi pénzért inkább valami szoci gépet nézzek? Tehát Simson, Jawa-k, ilyesmi? Azokat 80 ezerből jó állapotra lehet hozni?
Igen, jó állapotba lehet hozni. A probléma az, hogy a szoci gépeknél jellemzően nem tartós ez a 'jó állapot', a konstrukciójukból, gyártástechnológiájukból és hasonlókból adódóan. Nem mondom, hogy nem lehet jót kifogni belőlük, de nem ez a jellemző.
Egy megkíméltebb japán (esetleg olasz) robogóval sokkal jobban jársz szerintem, mind fogyasztás, mind szervizigény (megbízhatóság) szempontjából. Annyi hátrányuk van, hogy ezek a robogók jellemzően kis kerekekkel kerültek forgalomba, nem a magyar krumpliföld-minőségű utakhoz lettek tervezve.
Minél kisebb a kerék, annál jobban észreveszi az úthibákat, kátyúkat, gyűrődéseket, nyomvályúkat. A szoci gépeket főleg ezért tervezték nagy kerekekkel (15-17"), hogy a szoci időkben jellemző rossz utakon se zötyögjenek nagyon, rázzák le a vesédet a bokádig. Ezt (és az általában alacsonyabb vételárukat) leszámítva viszont általában több hátrányuk van mint előnyük. Épp ezért jellemzően az áruk is alacsonyabb, mint a japcsi vagy olasz szerkezeteké.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!