Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel astra H 1,7 disel vagy...

Opel astra H 1,7 disel vagy 1,4-1.6 benzines Melyik motorral járok jobbban és miért?

Figyelt kérdés
2013. dec. 7. 11:15
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Inkább vennék egy tip-top G astrát 1.7 isuzu motorral, abban még kettős tömegű lendkerék sincs. Az 1.6-os benzines városban neked 2-3 literrel többet fog zabálni, főleg a rövid távokon. Persze a dieselnek picit több kell hogy bemelegedjen, viszont kis fordulaton nyomatékos, ráadásul a benzineshez képest rövid távokon se dúsítja annyira a keveréket mint a benzines típusok. A benzines amíg el nem éri az üzemi hőfokot addig a többszörösét eszi mint normál állapotban, és mint írtam a dieselhez képest alapból is 2-3 literrel többet eszik vároban. Az én régebbi isuzu dieselem kb 4 kilóméter városi használat után eléri az üzemi hőfokot télen. Persze fűtést márt tud nyomni 2 km után is.
2013. dec. 9. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

Előző válaszolóval nem értek egyet.

A H 1.7-esban is Isuzu motor van, csak kicsit továbbfejlesztett. Kb ugyanannyi fogyasztásból több nyomatékot és több lóerőt hoztak ki, kevesebb károsanyag kibocsájtás mellett. (Egyébként ha jól tudom a késői G Astrákba is már belerakták a Z17DTH motort.)

A kettős tömegű lendkereket pedig nem azért tették bele, hogy jó magas legyen a szervizköltség. Egészen más oka van.

Az utolsó két mondat pedig teljesen igaz a H dízel motorjára is.

A H alatt egyértelműen sokkal jobb futómű van. És a futóművön, motoron kívül is sok megoldás fejlettebb. A kényelemről és esztétikumáról nem is beszélve!

Egy szóval: jó autó az a G Astra, de a H sokkal újabb technika.

2013. dec. 9. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
100%

Igazából a mondandóm lényege nem az volt hogy G astrát vegyen, hanem csak az hogy én tuti 1.7-es dieselt vennék, csak sokan egyből a falra festik az ördögöt hogy dieselnél beszarik a turbó, a kettős tömegű lendkerék satöbbi. Ezért hoztam fel a G Astrát. Egyébként a kettős tömegű lendkerekek élettartama átlagosan 2-300 000 kilóméter közt van, cseréje pedig nem olcsó. Ha valaki csak családi autónak használja az jó eséllyel nem is fut bele ilyen szervizelésbe. Ki kell számolnia a kérdezőnek hogy mivel járhat jobban. A diesel literekkel kevesebbet eszik, főleg a városban. Országúton a benzinessel is el lehet érni kedvező fogyasztást. Városban az 1.7-es minimum 2 literrel kevesebbet eszik mint az 1.6-os benzines. Az 100 kilométeren kb 850 forint. Ha főként városban használja a kocsit akkor az ő által megadott évi 10 000 kilométernél kb 85000-et spórol.


Persze majd jönnek nemsokára a dieselgyűlölők, és elmondják hogy a dieselt drágább javítani. Viszont én meg azt mondom hogy a legkisebb fenntartási üzemeltetés kizárólag diesellel lehetséges. Ugyanis ha a dieselt javítani kell akkor a kisebb fogyasztás miatt még mindig pénzednél lehetsz. Ha viszont a benzinest kell javítani akkor a többletfogyasztás mellé még jöhet neked ugyanúgy egy kövér szervízszámla, és akkor az összköltséged az egekben lesz.

Legolcsóbban úgy lehet kijönni ha dieselt veszel, és gond nélkül üzemelteted. Benzinessel nincs legolcsóbb üzemeltetés a többletfogyasztás miatt. Ott alapból drágább a fenntartás. Gázolajat meg lehet szerezni kamionosoktól 300 forintért is. Arra meg senki nem fog garanciát vállalni hogy ha benzinest veszel azt nem kell szervízelni.

Persze azt is mondják sokan hogy dieselt nem szabad rövid távokra venni. Persze bírom azokat a hozzászólókat akik hallomásból idézgetnek másokat. Indokuk hogy a motor az élete során a kopás nagy részét akkor szerzi amikor még nem üzemmeleg, és a diesel később melegszik fel. Ez ebben a formában nem teljesen állja meg a helyét. A motor legtöbb kopása akkor keletkezik mikor beindítjuk, és ott van pár másodperc mikor az olaj eljut a hengerek falára. És ez sújtja a diesel motort, és az otto motort egyaránt. Dieselnél a gázolaj szolgáltat valami kis kenést, benzinesnél viszont semmi kenés ilyenkor. Persze a diesel később éri el az üzemi hőfokot, és az olajnak akkor ideális az állaga hogy a szivattyú megfelelő mennyiséget szállítson mindenhová. Viszont mint írtam a kopás jelentős része az indításkor következik be nem pedig az üzemmelegre való melegítésnél.

2013. dec. 9. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Hát igazából napi max 25 km megyek Debrecen városában,igaz kb 10km egyfolytában.

Most benzines kocsim van egy 1999 skoda felicia az is bekap városban 8-10 kb. Hát igen ez már sztm sok...

Sose volt mág diseles kocsim valamilyen szinten tartok tőle..

Volt olyan aki azt mondta benzinest vegyek tetesek bele gázt.

De 1,7 d nyomatéka és fogyasztása viszont nagyon vonz,

igaz nehéz kifogni egy olyan diselt amibe legalább tényleg 100 ezer alatt van.

2013. dec. 9. 14:09
 15/17 anonim ***** válasza:
Pont az opelről volt szó valamelyik Totalcar adásban. Ha nagyon félsz a dieseltől akkor ebben az adásban mutattak egy opelszervízt ahol 40 000-ért átnézték a kocsit, és adtak rá garanciát. Ha gondolod járj utána melyik szervíz lehetett, én már nem emlékszem. Amúgy is sokan költenek 10-20 ezret arra hogy átnézessék a vásárolandó kocsit. Ha meg garanciát is adnak mellé akkor mégjobb.
2013. dec. 9. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

# 13, ez esetben félreértettelek. De így hogy kifejtetted teljesen egyetértek veled.

Lendkerék: én októberben estem túl a cserén. Pontosabban nem cserélték, hanem felújították. Így a kuplung + lendkerék meg volt kb. 120-130e-ből 2 év garanciával.

Nálam ~195.000km-t bírt. De nem problémáztam rajta. Kopó eszköz, bele volt kalkulálva.

2013. dec. 9. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:

Az 1,3 mas diselről mi a véleményetek?

OPEL ASTRA H 1.3 CDTI

2013. dec. 10. 14:56
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!