Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A "peres" gumiknak van valami...

A "peres" gumiknak van valami előnyük, vagy csak a látvány miatt veszik sokan?

Figyelt kérdés

Ha peresebb a gumi, akkor az mutatkozik az úttartásban, az autó viselkedésében ?

És most nem egy brutálisan peresre gondolok, pl :255/30-ra, hanem mondjuk ha 205/45/16 vagy 205/50/16 méretű gumi van rajta, nem pedig mondjuk 205/65/15...



2014. jan. 4. 16:28
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Nekem az Astrámon gyárilag 225/45R17-es gumik vannak alufelnin. Téli kerekeknek meg vettem négy lemezfelnit 195/65R15-ös gumikkal, gyári dísztárcsával.


A 17-esnek sokkal jobb az oldaltartása, sokkal stabilabb vele az autó kanyarokban. Ellenben, rossz, kátyús úton csak lépésben lehet vele haladni, mert nagyon ráz.

2014. jan. 4. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Mivel alacsony a gumi oldalfala, nem nyúlik, sokkal közvetlenebb.
2014. jan. 4. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
78%
Sokkal könnyebb megütni a peres gumival szerelt felnit egy kátyúnál, padkánál, de némelyik, az út síkjából jobban kiálló vonat- vagy villamossín is kárt okozhat benne, ha szerencsétlenül találja el a kerék.
2014. jan. 4. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Na először tisztázzunk valamit.

Egy 205/50/16-os guminak az oldalfala kb. ugyanolyan magas, mint egy 175/65/14-nek.


De igen, mindenképpen előnyös a peres gumi, mert teljesen megváltoztatja az autó viselkedését, sokkal stabilabb, közvetlenebb lesz az autó, és valóban, sokkal jobban is néz ki.

2014. jan. 4. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Van előnyük, ezt előttem le is írták, viszont nem teljesen sima úton sokkal jobban ráznak, jobban gyilkolják a futóművet is.


Az én autóm gyári mérete 175 /80 14, ilyet használok nyáron, télen pedig 195 /65 15-öt. A kettő között jelentős különbség van, mind úttartás, mind kényelem szempontjából. A nyári kényelmes, nem ráz, nem zörög, viszont kicsit nyúlós. A téli közvetlen, és fog, mintha sínen mennék, de fájdalmasan üt minden villamossín, vasúti átjáró, stb.

2014. jan. 5. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek a válaszokat !
2014. jan. 5. 20:35
 7/7 anonim ***** válasza:

Előnye : gyorsabban lehet vele kanyarodni , jobban érzed magad alatt az utat (ezt most értse mindenki,ahogy akarja..)

Egyes gyártóknak ez a betgséges ez a 'peres gumi' tehát,hogy ráteszi,mert jól néz ki ,és még alá is támasztják,hogy ez mennyivel jobb. De valójában inkább a hátránya a több , arról nem is beszélve,hogy a legtöbb autóra teljesen,de teljesen indokolatlanul pakolják rá. Régen ilyeneket sportautókra pakoltak rá,akikor kérdés,volt,hogy 220-nál kanyarban megcsúszik-e vagy sem , ma meg rárakják egy 200 LE-s 1600 kilós BMW-re is , mert az átlagembert be lehet vele hülyíteni. Én se vitatom,hogy jól néz ki, de a legtöbb autón,ha látom már csak nevetek rajta,mert nem tudom komolyan venni.

2014. okt. 14. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!