Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rejtélyes generátor probléma!...

Rejtélyes generátor probléma! Valakinek van valami ötlete?

Figyelt kérdés

Opel Astra H 1.7 CDTI autómnál egyszer csak menet közben kigyulladt a töltésjelző lámpa. Nézem egy hibakódot, diódasor hiba. Irány a szerviz!

A szervizben felújították a generátort. Cseréltek rajta diódasort, feszültség szabályozót és csapágyakat. (Valamint mivel a generátor végén van a vákuumszivattyú, azt is felújították).

Azóta úgy viselkedik a töltésem, hogy hideg motornál egyáltalán nem tölt az akkumulátor. Se alapjáraton, se pörgetve. Az akku feszültség 12,0V köré csökken. Majd egy kis idő múlva ahogy bemelegszik a motor, egyszer csak elkezd tölteni 14,0V-tal.

Visszavittem az autót a szervizbe, ahol megállapították, hogy ez valóban abnormális működés. A tippjük az volt, hogy valami kontakthiba miatt nem megy át a töltés a generátorról az akkura. Ezért behúztak egy új kábelt direktbe a generátoról az akkusaruig.

Na most a helyzet változatlan. Továbbra is hidegen nem tölt, bemelegedve tökéletesen tölt.

Most kellene harmadszor visszavinnem a kocsit.

Valakinek van valami tippje, ötlete, vagy hogy kihez fordulhatnék ezzel a problémával?


2014. jan. 10. 22:33
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
94%

-Bontóba be, bontott generátor megvesz, bontóból ki.

-Szervizbe be, régi generátort ki, bontottat be.

-Szervizből ki, régi generátort bontóba be.

2014. jan. 10. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Testelés, esetleg?
2014. jan. 10. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

Köszi.

Már ott tartok, hogy elviszem egy másik kimondottan autóvillamossági szerelőhöz az autót és kifizetem inkább még egyszer a bevizsgálást, stb-t.

Egy bontott generátor is 40.000Ft körül van és ha marad így is a probléma, akkor gyakorlatilag ennyi pénzt dobok ki feleslegesen az ablakon.

Testelést nem tudom... de mért javul meg ha bemelegszik a motor? Melegen menet közben órákon keresztül ha figyelem, tökéletesen működik. Viszont minden hidegindításkor nem tölt. Eleinte kb fél percig igen, majd tizedenként szépen csökken az akkufeszültség. Beáll ilyen 12V-ra majd 10 perc után mászik fel 14-re. Ez minden esetben kivétel nélkül így van.

2014. jan. 11. 07:22
 4/13 anonim ***** válasza:

Esetleg van valami fogyasztó, amit használsz abban a 10 percben? Például ablak / tükörfűtés, nagy teljesítményű hangcucc, stb?

Ha semmi ilyesmi nincs, akkor csak egy válasz lehet rá, az is a hőtágulás. Az áram folyását nem befolyásolja, viszont a hőmérséklet emelkedésével a vezetők megnyúlnak. És lehet, hogy valaminek érintkezni kellene hidegen is, de nem teszi, vagy csak csekély mértékben. Más nem lehet szerintem, hiszen akkor melegen se lenne jó. És mint írtam, az elektromos áram -80°C-ban is ugyanúgy elvan, mint +200°C-on.

2014. jan. 12. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
Nincs, viszont pont akkor megy az utóizzítás, ami elég nagy áramot vesz fel. Csak éppen normál esetben azt fedeznie kéne a generátornak...
2014. jan. 13. 12:56
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Akkor én még mindig egy új, vagy bontott generátora voksolnék. Viszont előtte érdemes lenne megpróbálni egy másikat, hogy biztosra menj a dologgal.
2014. jan. 13. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Az új gyári olyan 200.000Ft, úgyhogy azt mindenképp hanyagolnám. A bontott olyan 40.000Ft körül kezdődik Eddig a generátor felújítás is benne van már olyan 30.000-be és elvileg még garanciális a javítás.
2014. jan. 13. 18:03
 8/13 anonim ***** válasza:
Ha garanciás, akkor azért nem kell fizetni.
2014. jan. 13. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Igen, de a garancia a beépített alkatrészekre vonatkozik, nem arra, hogy én azt mondom nem jó az egész (amit nem is tudok 100%-os bizonyossággal kijelenteni), adjanak egy komplett másikat.
2014. jan. 14. 08:37
 10/13 anonim válasza:
A helyzet s következő ugyan ilyen probléma két autoval 1 hét eltéréssel. A második az enyém a lényeg, hogy a computer nem ad pozitív jelet a generátornak, tehát pozitív jel be lett kötve és működött. Opelba nem tudják miért van ez. Az enyém alapjáraton nem töltött ha mentem vele nem volt gon ha álltam vele annyira leesett a feszültég hogy ha leállíttattam volna nem lehetett volna beindítani
2015. máj. 27. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!