Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Árt az autónak, ha szinte...

Árt az autónak, ha szinte mindig kettesből indulok vele, de egyébként alig kell csúsztatni hozzá a kuplungot?

Figyelt kérdés

Szinte mindig így szoktam indulni, mert az 1-es fokozatot valahogy feleslegesnek érzem. Ha 2-esből indulok, akkor is utána szinte azonnal váltani is kell 3-asba. Pláne ha még 1-esből tenném... Így megspórolok egy kapcsolást. Illetve a másik ok az, hogy félek, hogy akkor többet fogyasztana, ha az egyest használnám induláshoz. És kicsit féltem is az autót... Tegnap kipróbáltam, hogy milyen, ha 1-esből indulok el a piros lámpánál. Elég durván megindult, majdhogynem kipörögtek az első kerekek. :S Félek, hogy ezzel ártok neki. Ugyanakkor ha 1-esből indulok, ott lassabban indulok el, viszont nem is kell sokat csúsztatni a kuplungot.


Kipróbáltam azt is, hogy ha sík /nincsen se minimális emelkedő, se minimális lejtő/ elhagyatott úton álló helyzetből elindulok gázadás nélkül kuplungfelengedéssel, akkor 1-esből így nagyjából 2 másodpercig tart az elindulás, míg 2-esből 3-4 másodperc. Szóval alig tart tovább, mintha egyesből indulnék. És hát ugye ha forgalomban indulok el, ott még kicsi gázt is adok hozzá /adnom kell hozzá, mert a mögöttem lévő türelmetlenek ugye nem bírják ki azt a 3-4 másodpercet se.../, szóval még 3-4 másodpercig se tart a felengedés.


Egyébként egy 1.4-es Toyota Corolla Wagonról van szó...


2014. ápr. 11. 17:09
1 2 3 4
 11/32 A kérdező kommentje:

8-as: Abban lehet valami, amit az első írt, hogy ha folyamatosan 2-esből megyek, akkor ez évek alatt kárt tehet a kuplungnak. Pl. piros lámpás indulásnál. Ugyanakkor én nem vagyok biztos benne, hogy minden egyes kis fostos megálláshoz mindenképpen 1-est kell kapcsolni ahhoz, hogy ne károsodjon a kuplung... Azért elég sok olyan forgalombeli szituáció van /én főleg körforgalom előtt találkozok ilyennel/, amikor meg kell állni teljesen 0 km/h-ra, viszont az alig tart 1 másodpercig és már mehetek is tovább. És még erre a kis pöc$ömöccse időre is ajánlott visszatenni 1-esbe, ha nem akarom, hogy károsodjon a kuplung!? Na meg az igazság az, hogy ez annyira minimális idő és közben a forgalom is sokszor olyan intenzív, hogy ez az 1-esbe való visszaváltás, majd onnan megint felváltás már nem fér bele egyszerűen...


Egyébként olvastam valamelyik nap egy régebbi választ pont ezen az oldalon, hogy valaki a saját kocsiján abszolút nem használja az egyest, és már ment vele ki tudja hány kilométert kuplungcsere nélkül.



9-es: Nyilván nem padlógázzal indulok, csak annyival, amennyivel 2-esből szoktam. Ez a mennyiség az 1-esből induláshoz elég volt arra, hogy pörögjön a kerék...

2014. ápr. 11. 18:37
 12/32 anonim ***** válasza:

Épp elég nagy gázzal indulsz kettesben, hogy háromszor annyi benzin kelljen hozzá és harmadannyit bírjon a kuplung. Ez kétségtelen. A kuplungnak pedig továbbra is tökmindegy, hogy lámpától vagy körforgalomból indulsz, ugyanúgy kopik.


Pont a ki tudja hány kilométeren van a hangsúly. Ha valaki még nem látott használt kuplungot, nem tudja mennyit illik bírnia, annak lehet, hogy az is csábítóan hangzik, ha 100 ezret kibírt valakinek. Nekem 170 ezer van a gyári kuplungban, és a szerelő nem hitte el, hogy nem volt cserélve, annyira újszerű.

2014. ápr. 11. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 anonim ***** válasza:
58%

- ki mondta neked h igy kell csinálni/ miből gondoltad magadtól

- nem véletlen van benn az egyes....

- ha egyesbe kipörgött a kerék abból is látszik mekkora balek vagy, minek >3000 fordulat?


nyugodtan lepontozhatsz, attól még te vagy a hülye...

2014. ápr. 11. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 A kérdező kommentje:
10-es: Mondjuk ugyanúgy állok akkor is, ha 1 másodpercig állok, és akkor is, ha fél óráig. Ez igaz. Viszont fél órás állás után van lehetőségem 1-esbe kapcsolni és elindulni. De ha egy olyan szituáció van, amikor lelassulsz 0 km/h-ra, majd egy szemvillanás alatt tovább is kell menned, szerinted ki az, aki ott még nekiáll tökörészni az 1-es fokozattal?
2014. ápr. 11. 18:48
 15/32 anonim ***** válasza:
Nem akarlak megbántani, de ha neked tökörészés kettesből egyesbe rakni, és nem negyed másodperces rutinmozdulat, akkor inkább gyakorold még a vezetést elhagyott helyeken, ne veszélyeztess másokat.
2014. ápr. 11. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 A kérdező kommentje:

Jó, amúgy valamennyi igazság nyilván van abban, amit mondtok, ezt elismerem. De azért legyetek őszinték: szerintetek hány olyan sofőr van, aki minden egyes fél másodperces 0 km/h-s megálláshoz kapcsol 1-est? Biztos vannak ilyenek, csak kíváncsi vagyok, vajon hány százalékukra jellemző.


13-as, téged pedig le is pontoztalak, de a paraszt stílusod miatt. Mellesleg nem vagyok hülye, de ha választani kéne, inkább lennék az, mintsem olyan primitív, mint te...

2014. ápr. 11. 18:57
 17/32 anonim ***** válasza:
Ebbe belegondolni se merek. :) Mindenkiről azt feltételezem, hogy jól tud vezetni, legalábbis egy elvárható szinten. Persze ez nem igaz, csak magamat nyugtatom vele (pl Pesten van egy bordó suzukis nő, aki mindenhol egyesben megy, leszabályzáson, 40-nel, kék olaj- és szürkésbarna kuplungfüst kíséri, a szagról nem is beszélve).
2014. ápr. 11. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 anonim ***** válasza:

en tudom honnan vette: 3.5 7.5 meg nagyobb kamionokat szoktak 2 bol uresen, de ezek nagy sulyokkal indulnak 1 bol.

autonal nem hallottam ilyent, max ha elotte regi merci sport valtoja volt r van 1 helyen, 2 es nel 1 es, igy tovabb...

2014. ápr. 11. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 A kérdező kommentje:

17-es: Az szép... Ő viszont akkor elég szépen kihasználja az 1-es fokozat "lehetőségeit". :DDD


Big Boob: Nem értem, amit mondasz. :) Illetve a teherautós részét igen. És erről mintha én is hallottam volna valamit. Fura, hogy egy nehéz teherautó indulhat kettesből, míg egy könnyű személyautónál nem ajánlott... Bár lehet, hogy nem a súlyuktól függ és valószínűleg más felépítésű a kuplung egy teherautóban és más egy személykocsiban.

2014. ápr. 11. 19:43
 20/32 anonim ***** válasza:
Nem értetted, mit írt: a teherautók akkor indulnak egyesből, mikor meg vannak pakolva. Üresen alig fele a súlyuk, ezért indulhatnak kettesből (mellesleg az egyes általában olyan rövid, hogy megpakolva is csak a megmozdításhoz használható).
2014. ápr. 11. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!