Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A motoromban egy Suzuki...

A motoromban egy Suzuki TS80-ban dugattyút cseréltem, de a csapszeg-dugattyatető eltér 1mm-el. Ez mekkora gond lehet?

Figyelt kérdés

2014. júl. 6. 22:43
 1/5 anonim ***** válasza:

Rövidebb vagy hosszabb a távolság a csapszeg középvonala és a dugattyútető kötött?


Ha rövidebb, akkor gyengébb lesz. Nagyobb marad a tér a dugattyú felett, azaz csökken a kompresszió, gyengébb lesz a moci érezhetően.


Ha hosszabb, akkor hozzáérhet a dugattyú a hengerfejhez, az meg túlterhelheti a hajtórudat és mindent ami azzal összeköttetésben van.

Főleg ha hidegen még el tud fordulni, aztán majd csak melegen érnek össze az alkatrészek.

2014. júl. 6. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Ha kisebb, nem gond, felkokszosodik annyira, hogy az kiegyenlíti majd később.

Ha nagyobb, és át tudod forgatni a motort, nagyobb lesz a kompresszió kicsit, a gyújtáson kell variálni. De lehet, még így is csörögni fog jobban.

Ha nagyobb, akkor esztergályossal kéne levetetni belőle, vagy vastagabb hengerfejtömítést, ha kisebb, nem kell vele foglalkozni.

2014. júl. 7. 04:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Az új dugattyú nagyobb maximum 1mm-errel. Bennt azt mondtak jo lesz bele de kételkedem ebben. Hogyan lehetnek biztos benne?
2014. júl. 7. 05:10
 4/5 anonim ***** válasza:

Nagyobb "maximum 1 mm-rel"? Pontosan megmérted vagy ezt csak úgy szemre mondod?


Egyébként a dugattyútető és a hengerfej préssávjának (a szélén lévő sáv, amit a képen tolómérővel próbál valaki mérni: [link] ) távolságát illene ellenőrizni - biztos van rá gyári adat is, szerintem min. 0,4 mm-nek illene lennie, ez a hőtágulással csak csökkenni fog.


Pontosan mérni elég nehézkes, lehet levett hengerfejnél külön méregetni az alkatrészeket, aztán abból kikombinálni a távolságot.


Egy nagyon régi módszer, hogy egy pár centis forrasztóón darab (mert az elég lágy hogy ne tegyen kárt semmiben) egyik végét a kezedben fogva bedugod a másik végét a gyertyanyíláson, hogy elérje ezt a sávot, utána berúgóval finoman átforgatod a motort. A dugattyú ellapítja a forrasztóónt, amit utána kiveszel és kint szépen meg tudod mérni.


(A biztonság kedvéért a forrasztóón darab hosszát meg kell mérni felhasználás előtt: ha kiszedés után hiányozna belőle, ami megeshet ha az ember ügyetlen vagy az ón össze-vissza volt hajtogatva, akkor a hengerfejet le kell venni, a leesett darabot megkeresni, nehogy bajt okozzon.)

2014. júl. 7. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a hasznos tanácsokat a meresnel 0.9mm volt ezért mondtam 1mm-t. Felek hogy detonáció lesz vagy belever a hengerfejbe esetleg át sem fordul. Szóval lemerem mennyit laposodik es Utána mit kell tennem? Nagyon sok az az 1mm?
2014. júl. 7. 09:10

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!