Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyit számit egy autonál...

Jackson666 kérdése:

Mennyit számit egy autonál +10 lóerő?

Figyelt kérdés
Szoval 1.2 es 16 szelepes 75 lóerős autónál számitana e a 10 ló ?érezhető lenne e a változás ?persze chip tuningal lenne ez megoldva.
2014. szept. 10. 20:55
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
És a kérdésre a válasz: egy gyönge autón sokat, egy 300+ lóerösnél nehezen észrevehetö.
2014. szept. 11. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

#8

te az a tipikus hőbörgő, buta, hozzá abszolút nem értő, csak a parasztlogikára alapozó ember vagy, akikről egy korábbi kérdésben már beszéltem...


http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__608..


6-os, illetve 8-as hozzászólás


pontozd le nyugodtan, leszarom az arányt, de ne okoskodj ha fingod sincs róla, mert így terjednek a városi legendák... látszik is a 100%-os arányon, hogy minden birka elhitte az ökörségedet! Nem kötelező érteni hozzá, de aki nem ért hozzá, és életében nem látott még gyújtástérképet meg befecskendezési térképet, az ne terjesszen ökörséget!

2014. szept. 11. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

Odaát már tényleg megvitattuk ezt az optimalizálás dolgot.


Viszont arra ott nem tértünk ki, hogy valójában hogy is működne egy chip tuning vagy optimalizálás a valóságban- bár már kérdésnél meg pont ez már előjött.


Minden tuniggal foglalkozó szakember azt szokta mondani, hogy motort "tuningolni" csak akkor lehet, ha az a motor patent. Máskülönben komolyabb teljesítménynövelésnél széthullik, ha épp az optimalizálás nem lesz mérhető.


Első körben semmit nem tudunk az autóról, csak annyit, hogy 1.2 16v. Lehet ez új is, régi is... Ha kellően régi és sokat futott (vagy mondjuk ész nélkül használták, az olajcseréről elfelejtkezve)és feldobod egy padra, akkor kiderül, hogy mennyi is az annyi valójában. Sanszos, hogy nem fogja hozni a gyári teljesítményt. Akkor aztán lehet chippelni, optimalizálni, etanollal taknyolni, az esetlegesen szoftveresen elővarázsolható néhány százaléknyi teljesítménynöveléssel hozni fogja a gyári teljesítményt.


Gondolom azt senki nem vitatja, hogy a szoftveres varázslásnak csak akkor van értelme, ha a szelepek jól zárnak, van kompresszió,jók a gyertyák stb.. Ha ezek közül csak egy is hibázik, akkor felesleges pénzkidobás. Ezért is írtam, hogy nem hiszek én abban a 10lóerőben :D


Főleg, hogy odaát megtárgyaltuk normál üzemanyagnál nagyon max 15%-ot lehetne ezen módon kinyerni, de ez már a nagyon max, még új motorral sem biztos, hogy összejönne. Márpedig 75 lónak a 15% az kb pont 10 lóerő, tehát a felvetés is már karcolja az elméleti maximum határait.


Ahogy a fentebb linkelt másik kérdésben is leírták, magasabb oktánszámú üzemanyagra váltással elérhető több is, viszont ahhoz is makulátlan motor szükséges - meg drágább üzemanyag.


Ha új autóról van szó, akkor ott más a felállás,ott még akár működhet is a dolog.

2014. szept. 11. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:
2001 es opel corsa c 16 szelepes 237 ezer km van benne mostvolt benne olajcsere nemeszi az olajat megkimélt állapot.
2014. szept. 11. 19:38
 15/15 anonim ***** válasza:
100%
Lehet, hogy papíron nem hozza a 75 lóerőt az autó, és jelenleg mondjuk csak 68 lóval járkálsz, de ettől függetlenül a szoftveres módosítás arányaiban mindenképp javít rajta, nyilván a mechanikai kopásokból adódó teljesítmény vesztést nem kompenzálja, de pl láttam már olyan 40 ezret futott autót, ami padon mérve a 105 gyári ló helyett 112-t tudott. Ez abból adódik, hogy az autógyárak is tűréssel dolgoznak, egy forgácsolt/öntött méret elég ritkán sikerül yokto pontosságúra, ez a motor épp jobban sikerült, lehet, hogy ami utána gördült le a szalagról, már csak 98-at tud valójában... Bár szerintem 13 lóerő sok lenne, annyit max 100-as benzinnel lehetne kihozni belőle, inkább 8-10 ami elérhető egy nem túl kiélezett szoftverrel.
2014. szept. 11. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!