Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy saját autós futárnak...

Egy saját autós futárnak évente kb. mennyit kell költenie az autójára? Ti csinálnátok ezt a melót, ha a kocsitok 10 éves sincs és tökéletes állapotban van?

Figyelt kérdés

Ezt csak azért kérdezem, mert munkát keresek magamnak, de szakma híján nem nagyon értek semmihez /van egy villany- és egy hálózatszerelői papírom, de azok csak úgy vannak porfogónak, nem értek hozzájuk/.


Viszont az autókkal kapcsolatos dolgok nagyon érdekelnek /igaz, csak hobbiszerűen értek a kocsikhoz/ és vezetni is imádok. Korábban gondolkodtam kamionos vagy buszsofőri álláson, de mára már elvetettem. A jogsik + minden sz@r megszerzése állítólag majdnem fél milkába kerül /+ a D kategóriához kell a C is, szóval buszvezetővé válni még fél milliónál is több lehet/. Ha pedig megvan minden papírom, miután annyi pénzt beleöltem, szinte biztos, hogy fel sem vesznek, mert teherautói és buszvezetői rutinom még a jogsik megszerzése után is szinte nulla... /Nem is értem, aki kamionos vagy buszsofőr lett, azok hogy érték el, hogy azok legyenek. :S/


Tehát marad a B-s jogsi. Leginkább GLS, DPD vagy DHL futármunkán gondolkodtam. Céges autó, céges benzin/gázolaj és állítólag még céges telót is kapnak. És furgonhoz ugye a B-s jogosítvány is elég. A A fizetés is nettó 100-130 körül van állítólag. Szóval az álom ez lenne, viszont azt mondják szinte lehetetlen bekerülni.


Tanácsolták nekem a pizza/ételfutárságot, de elég erősen elriaszt, hogy a saját kocsimat kéne használnom. Saját zsebből fizeti a futár a benzint és a kocsija javítását is. Állítólag havi 100 ezer simán elmehet benzinre. Plusz ha még a kocsi karbantartását is idevesszük. Ugye 15 ezer km-enként erősen ajánlott /vagy inkább szinte kötelező.../ olajcserét csinálni. Nekem most 20-ért csináltak olajcserét a napokban. De évente megyek maximum 6-7 ezer km-t. Ugye 15 ezer km, vagy 1 év a limit, amelyik előbb sorra kerül. Egy futárnál nyilván az előbbi kerül sorra. Egy év alatt a benzinen túl mennyit költhet még olajcserére??? Ráadásul nem csak az olaj + szűrők kopnak el, hanem nyilván kell cserélni a fékeket meg a többit is, hamarabb, mint normál esetben. Én most az olajcsere mellett 45-ért cseréltettem első és hátsó fékbetétet és hátsó féktárcsát /elsőt nem kellett/, mert elég kopottak voltak, utoljára 2012 tavaszán, tehát 2 és fél éve voltak cserélve. Egy futár akkor erre mennyit költhet?


Ti csinálnátok ezt a munkát egy 8 éves, szinte tökéletes állapotban lévő kocsival, amit ráadásul még szerettek is? 2006-os Toyota Corolla Wagon amúgy, de eredetileg apukámé volt, Ő sajnos tavaly elhunyt, így tőle örököltem meg hagyatéki tárgyaláson. Amúgy is nagyon szeretem ezt a kocsit, nagyon tetszik a külseje /látok még belőle az utakon, de közel sem olyan tucat népautó hála az égnek, mint mondjuk a Suzukik nagy része vagy mondjuk az Opel Astra G/, erő is van benne, fogyasztása is elég jó és fenntartani sem túl nehéz, megbízható is. De édesapám is nagyon szerette, az Ő emléke miatt is vigyázok rá, mint a hímes tojásra.


Megéri egy ilyen munka? Ha a sok használat miatti szerelés /olajcsere, fékcsere, stb./ és a havi 100 ezres benzin elviszi a fizetés nagy részét és megmarad nekem ilyen nettó 80-90 ezer, akkor csak ezért nem fogom széthajtani a kis drágámat... Ennyi erővel akkor elmehetek a Tescóba is árufeltöltőnek...


VISZONT ha nettó 150-200 maradna nekem tisztán a futárkodásból a szervizelések + benzinköltség MELLETT is, na, akkor viszont meggondolnám...


Nektek mi a véleményetek? Akik ezzel foglalkoznak, olyanok is írhatnak, de azt is írják meg, milyen autójuk van. /Ha egy rozzantabb kocsim lenne, amihez apum emléke se köt és én se annyira vagyok oda érte, akkor lehet, hogy bevállalnám ezt a munkát./


2014. okt. 21. 10:41
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
100%

"VISZONT ha nettó 150-200 maradna nekem tisztán a futárkodásból a szervizelések + benzinköltség MELLETT is, na, akkor viszont meggondolnám..."

Ettől ne félj, nem fog bekövetkezni.


"Ha egy rozzantabb kocsim lenne, amihez apum emléke se köt és én se annyira vagyok oda érte, akkor lehet, hogy bevállalnám ezt a munkát"


Igen, így érdemes bevállalni. Futárnak menni kell mint az őrült, ha normális pénzt akar keresni, tehát folyton nagy fék-nagy gáz, lámpák, sok váltogatás stb. Minden intenzívebben kopik, és a fogyasztás is sokkal nagyobb. Egy Suzukiba pedig töredékébe kerülnek az alkatrészek, mint a Toyotádhoz.

2014. okt. 21. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 A kérdező kommentje:

+ még egy dolog, légyszi, erre is válaszoljon valaki. Miért mondják, hogy egy autót nehezebb fenntartani, mint megvenni? Szerintem pont hogy fordítva van. Legalábbis a Corollánál. Ugyanis fenntartani simán fent lehet. Most ha évente /esetleg másfél évente/ egy 20-at kifizetek olajcserére, évente 25 ezret kötelező biztosításra, 2 évente pedig egy komolyabb átvizsgálásra /és 1-2 dolog cseréjére, mint pl. most a fékek/, illetve műszaki vizsgára 20 + 30 ezret, ez szerintem még egyáltalán nem egy brutális ráköltés, simán vállalható. Kiszámoltam, ha minden hónapban félrerakok 6-7 ezret, akkor ezekre mind futja évente/kétévente. Kb. olyan, mintha egy számlát fizetnék be havonta. :D Ezen felül csak a benzinre kell figyelni, de a fogyasztása elég jó és azért közel se megyek vele minden nap.


Szóval a fenntartás egyáltalán nem nehéz. Sokkal inkább a megvétele. 2006-ban majdnem 4 millióért lett véve... Semmi esélyem nem lenne nekem ennyiért autót venni, még hitelre sem, mert ki tudja mennyi lenne a havi részlet. S De a jelenlegi értékét /ami 1 és másfél millió körül van most már csak/ is elég húzós lenne kifizetni...


Tehát nem nagyon értem ezt, hogy egy autó fenntartása miért lenne nehezebb, mint a megvétele. :)

2014. okt. 21. 10:59
 3/24 A kérdező kommentje:

A Corolla fenntartása sem egy horror /bár lehet, hogy egy Suzukié valóban még kevesebb/, nekem most maszek szervizben feleannyiért megcsinálták az olaj-, szűrő- és fékcserét, mintha a halásztelki Toyotához vittem volna.


Meg mondjuk egy mezei Suzukit, amihez még emlék sem köt, nyilván kevésbé sajnál az ember...

2014. okt. 21. 11:09
 4/24 anonim ***** válasza:

Nem csak kétévente mehet tönkre valami egy autóban :)


Nyilván évi pár ezer kilométeres futás esetén igaz, amit mondasz. De aki nap mint nap munkába jár vele mondjuk 20 km-t naponta, annak igenis sokba kerül a fenntartás. Heti öt nap, az heti 100 km, évi 12 000 km, és még nem voltak nyaralni, rokont látogatni, bevásárolni, hobbikertbe nem mentek ki, gyereket nem vitték/hozták edzésre/suliba, asszonyt nem szedte össze külön munka után stb. Simán 20 000 km évente, ha valaki nem csak dísznek tartja a kocsit a garázsban. Ennek csak a benzinköltsége 8 l-rel számolva (téli többletfogyasztást és városi nyúzást is beleszámolva) 200*8*(jelenlegi áron)400 = 640 000 HUF. Havi 53 000 HUF CSAK benzinre átlagosan.

Szerinted ez nem sok? :)

Télen kapja a sót, kell téligumi, ha nincs felni hozzá akkor azt minden évben cserltetni.

Persze neked, aki nem nagyon használod (ezt nem bántásból mondom, csak tény!) nem tűnik soknak, de aki rendszeresen jár vele, annak nagyon sok pénzét elviszi.

2014. okt. 21. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:

Ajj, rosszul számoltam, bocsesz.

Heti 100 km az nem havi 1000...

Csak 400. Ami évi 4800 csak munkára.

Plusz a még említett dolgok: legyen mondjuk 10 000 km évente - óvatosan becsülve.

Tehát feleződik, kb 25 000 Ft havonta üzemanyagra. Az sem kevés.

2014. okt. 21. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:

Érdekes gondolkodásmód...


Első felindulásból legszívesebben megdorgálna az ember, de aztán...


Ugyanis ennyire összeszedett, jól, és helyesen író fiatalemberrel ritkán találkozni, főleg annak a fényében, hoy saját bevallásod szerint nem értesz semmihez..

ez furcsa, illetve jó, mertvan remény...


Igenis értesz. Tudom mit kérdeztél, de én azt javaslom tanulj, ha másként nem estin..

Te egy csiszolatlan gyémánt vagy. Kár lenne továbbra is "nem értened semmihez"...


még sokra vihetnéd.

2014. okt. 21. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
Az oké, hogy egy átlag használatú Corollára nem kell sokat költeni ( mint másra sem ). De ha bevállalsz egy futár melót vele, az már nem átlag használat. Ott bele lehet tekerni egy autóba évi 50-60-100 000km-t is. Egy megkímélt Corollának ez akár 6-8 éves futása is lehet, mocskos intenzív használat mellett.
2014. okt. 21. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 A kérdező kommentje:

6-os:


Ezer köszönet. :) Meg is lepett ez a válasz most, mert ilyet amúgy soha nem mondott nekem senki így látatlanban. :) Mármint azt, hogy összeszedett vagyok. Bár Te is csak az alapján mondtad - mert ugye nem ismerjük egymást -, amilyen az írásmódom. Tény, hogy összeszedetten írok, de egyrészt 5-ös voltam nyelvtanból szinte minden osztályban /talán gimiben akadt 1-1 négyes/, másrészt nem tartom túl bonyolult dolognak, mert ennek alapdolognak kellene lennie. Az, hogy írtad, hogy ritkán találkozni ilyennel, sajna tényleg azt mutatja, hogy sokan csak úgy össze-vissza irkálnak /pont, vessző, szóköz és úgy összességében a helyesírás elég erős hiánycikk/ és valóban találkozok én is elég sok ilyennel különböző oldalakon.


Lehet, hogy jó a fogalmazási képességem és a nyelvtani érzékem, de nyelvész például azért nem szeretnék lenni, mert egyszerűen NEM ÉRDEKEL. Úgy meg ugye nyilván nem lehet elkezdeni egy ilyen komoly foglalkozást. /Illetve nem tudom, mennyire komoly, de valószínű, hogy kell hozzá mondjuk egy egyetem.../



Akik ismernek élőben, azok közül is mondták már többen, hogy nem vagyok egy hülye gyerek, tanulnom kéne. Csak az az igazság, hogy ha egyszer valaki már 10-11 éve nem járt iskolába, az már nem is nagyon fog. Vagy ha mégis, nagyon nehezen szokik újra hozzá.


Próbáltam amúgy 2 főiskolát 10-11 éve, de mindkettőből kibuktam 1-1 félév után. Egyszerűen hülye voltam hozzájuk. Az első suli informatikai/programozói szak volt, talán még érdekelt is volna, csak sajnos érzékem semmi nem volt hozzá. /Az egyik ZH-ra oda-vissza minden algoritmust begyakoroltunk egy ismerősömmel, aki értett hozzá, aztán a dogát olyan karóra írtam meg, mintha abszolút nem is foglalkoztam volna vele.../

A másik szak ugyanabban a suliban a villamosmérnöki szak volt. Ehhez sem volt érzékem, ráadásul még nem is érdekelt. Mindössze amiatt jelentkeztem, mert apum évekig az ELMÜ-nél dolgozott, kente-vágta a szakmát, és úgy voltunk vele, hogy akkor Ő majd segít nekem mindenben. Hiába segített, mert én sík ökör voltam az egészhez, hülyébb, mint a programozáshoz.



Ha főiskolán/egyetemen nem is, de valami gyorstalpaló tanfolyamon viszont gondolkodtam. Meg amúgy is: az egyetemeket/főiskolákat a mai napig nem veszem semmibe. Mi 10-11 éve annyi FELESLEGES, oda nem illő dolgot tanultunk, hogy vicc. /Például az informatikai szakon mi a fenéért tanulnak közgazdaságtant!?/

Sokkal többet ér egy gyorstalpaló szerintem. Csak azt tanulják, amit kell. Célirányosan. A villany- és hálózatszerelői papíromat is így szereztem meg. Az más kérdés, hogy nem értek hozzá. Az előző munkahelyemen lett volna lehetőségem foglalkozni vele, csak se érzékem, se érdeklődésem nincs felé, így más munkakörben voltam /ez egy villany- és kábelszerelői cég volt, de én mint raktáros melóztam/. Végülis ha úgy nézzük, akkor csak elvégeztették velem + pár emberrel a cégen belül, mert a Kft-nél minél több papírral rendelkező villanyszerelő volt, annál nagyobb eséllyel kapott megrendeléseket.



Ami érdekel: autókkal kapcsolatos dolgok. Vezetés, szállítás, fuvarozás, szerelés, alkatrészek, stb. Gondolkodtam azon, hogy ebbe az irányba indulok el. Esetleg még a számítógépek érdekelnek, de nem a programozás, hanem inkább ott is az alkatrészek. de egyéb műszaki cikkekkel, mint például a TV-kkel, lejátszókkal való foglalkozás is érdekel.


Azt hiszem, elég kimerítő választ adtam. Bár eléggé eltér a kérdés lényegétől. :)

2014. okt. 21. 13:41
 9/24 A kérdező kommentje:

Valamokka:


Nyilván én az alapján írtam, hogy ez nem sok, amennyit én használom. Ha minden nap megyek vele akár több 100 km-eket is, akkor persze, hogy sokká válik. Mert több benzin fogy, a több beletett kilométer miatt hamarabb kell vinni olaj- és szűrőcserére, többet megyek, ezáltal többször is kell fékeznem, így féket is hamarabb kell cserélni, stb-stb. Logikus ez az egész. Egy sima Suzukit sem annyira olcsó fenntartani, ha minden hónapban brutálisan sokat mész vele. Hiába kicsi a fogyasztása, elviszi a sok pénzt a benzin... Használattól függ az egész.


Egyébként azt hozzátenném, hogy megnövekedett havi használat mellett is egyszerűbb fenntartani szerintem, mint kicsengetni érte a megvételkor több milliót. Persze az is igaz, hogy azt csak egyszer kell kifizetni, míg a havi összegeket /amik nem milliós nagyságrendűek/ folyamatosan.


Mindenesetre nálam az van, hogy amennyit én megyek vele /heti 2-3-szor 20 km, az 40-60 km, ez havi 160-240 km körül... míg egy futár talán ennyit mehet 1 nap :S/, azt nem tartom nagy kiadásnak, míg kifizetne nemhogy az eredeti árát nem tudnám, de a mostani értékét is elég nyögvenyelősen. /És akkor majdnem el is fogyna minden félrerakott pénzem.../

2014. okt. 21. 14:15
 10/24 A kérdező kommentje:

John:


Igen, én nyilván az átlag használatot értettem, mikor írtam, hogy könnyű fenntartani. Azt sejtettem, hogy egy futár nem ennyi pénzt költ a saját kocsijára... Már a kérdésemben elszörnyülködtem, hogy mennyit költhetnek nem csak benzinre, de karbantartásra is.



Egy futárnak amúgy mennyi pénz marad meg vajon havonta? Minden hónapban vegyük le a 100 ezres benzint. A karbantartás összegét mondjuk minden 2. vagy 3. hónapban. Valaki itt az oldalon azt írta, hogy 130-140 marad nekik...

2014. okt. 21. 14:39
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!