Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy saját autós futárnak...

Egy saját autós futárnak évente kb. mennyit kell költenie az autójára? Ti csinálnátok ezt a melót, ha a kocsitok 10 éves sincs és tökéletes állapotban van?

Figyelt kérdés

Ezt csak azért kérdezem, mert munkát keresek magamnak, de szakma híján nem nagyon értek semmihez /van egy villany- és egy hálózatszerelői papírom, de azok csak úgy vannak porfogónak, nem értek hozzájuk/.


Viszont az autókkal kapcsolatos dolgok nagyon érdekelnek /igaz, csak hobbiszerűen értek a kocsikhoz/ és vezetni is imádok. Korábban gondolkodtam kamionos vagy buszsofőri álláson, de mára már elvetettem. A jogsik + minden sz@r megszerzése állítólag majdnem fél milkába kerül /+ a D kategóriához kell a C is, szóval buszvezetővé válni még fél milliónál is több lehet/. Ha pedig megvan minden papírom, miután annyi pénzt beleöltem, szinte biztos, hogy fel sem vesznek, mert teherautói és buszvezetői rutinom még a jogsik megszerzése után is szinte nulla... /Nem is értem, aki kamionos vagy buszsofőr lett, azok hogy érték el, hogy azok legyenek. :S/


Tehát marad a B-s jogsi. Leginkább GLS, DPD vagy DHL futármunkán gondolkodtam. Céges autó, céges benzin/gázolaj és állítólag még céges telót is kapnak. És furgonhoz ugye a B-s jogosítvány is elég. A A fizetés is nettó 100-130 körül van állítólag. Szóval az álom ez lenne, viszont azt mondják szinte lehetetlen bekerülni.


Tanácsolták nekem a pizza/ételfutárságot, de elég erősen elriaszt, hogy a saját kocsimat kéne használnom. Saját zsebből fizeti a futár a benzint és a kocsija javítását is. Állítólag havi 100 ezer simán elmehet benzinre. Plusz ha még a kocsi karbantartását is idevesszük. Ugye 15 ezer km-enként erősen ajánlott /vagy inkább szinte kötelező.../ olajcserét csinálni. Nekem most 20-ért csináltak olajcserét a napokban. De évente megyek maximum 6-7 ezer km-t. Ugye 15 ezer km, vagy 1 év a limit, amelyik előbb sorra kerül. Egy futárnál nyilván az előbbi kerül sorra. Egy év alatt a benzinen túl mennyit költhet még olajcserére??? Ráadásul nem csak az olaj + szűrők kopnak el, hanem nyilván kell cserélni a fékeket meg a többit is, hamarabb, mint normál esetben. Én most az olajcsere mellett 45-ért cseréltettem első és hátsó fékbetétet és hátsó féktárcsát /elsőt nem kellett/, mert elég kopottak voltak, utoljára 2012 tavaszán, tehát 2 és fél éve voltak cserélve. Egy futár akkor erre mennyit költhet?


Ti csinálnátok ezt a munkát egy 8 éves, szinte tökéletes állapotban lévő kocsival, amit ráadásul még szerettek is? 2006-os Toyota Corolla Wagon amúgy, de eredetileg apukámé volt, Ő sajnos tavaly elhunyt, így tőle örököltem meg hagyatéki tárgyaláson. Amúgy is nagyon szeretem ezt a kocsit, nagyon tetszik a külseje /látok még belőle az utakon, de közel sem olyan tucat népautó hála az égnek, mint mondjuk a Suzukik nagy része vagy mondjuk az Opel Astra G/, erő is van benne, fogyasztása is elég jó és fenntartani sem túl nehéz, megbízható is. De édesapám is nagyon szerette, az Ő emléke miatt is vigyázok rá, mint a hímes tojásra.


Megéri egy ilyen munka? Ha a sok használat miatti szerelés /olajcsere, fékcsere, stb./ és a havi 100 ezres benzin elviszi a fizetés nagy részét és megmarad nekem ilyen nettó 80-90 ezer, akkor csak ezért nem fogom széthajtani a kis drágámat... Ennyi erővel akkor elmehetek a Tescóba is árufeltöltőnek...


VISZONT ha nettó 150-200 maradna nekem tisztán a futárkodásból a szervizelések + benzinköltség MELLETT is, na, akkor viszont meggondolnám...


Nektek mi a véleményetek? Akik ezzel foglalkoznak, olyanok is írhatnak, de azt is írják meg, milyen autójuk van. /Ha egy rozzantabb kocsim lenne, amihez apum emléke se köt és én se annyira vagyok oda érte, akkor lehet, hogy bevállalnám ezt a munkát./


2014. okt. 21. 10:41
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
Sejtésem sincs, hogy a futárok milyen tarifával gurulnak, így erre én sajnos nem tudok válaszolni.
2014. okt. 21. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 A kérdező kommentje:
Na nem baj, lehet, hogy majd ír 1-2 futár is ide. :D
2014. okt. 21. 15:38
 13/24 anonim ***** válasza:

Kissé grafomán vagy kérdező, végig se olvastam, mert elalszom...

:)


Nem hülyeség, hogy nehezebb fenntartani egy autót, mint megvenni.


Tavaly vettem egy aránylag jó állapotban lévő autót. Melózok vele, a cégem fizeti a költségeket. A benzinen felül kilométerenként 9 Ft amortizációt is kapunk.


Most számoljunk:


Vettem a taligát 350 ezerért, mire átirattam, egy-két dolgot rendbe tettem benne volt 500-ban és még egy fillért se kerestem vele.

Tavaly tavasz óta mentem vele bő 100 ezer km-t, és a különböző szervizek miatt ráköltöttem egy valag pénzt:

-7 olajcsere kb. 70 ezer

-kuplung csere, vezérlés csere, első futómű szilentek, pár apróság 280 ezer

-hátsó kerékcsapágyak + gátlók 80 ezer

-egy garnitúra gumi 60 ezer


Ez alatt az idő alatt kaptam rá kb. 900 ezer Ft amortizációs díjat, és ha mindent összeadunk, akkor kb. most van nullán az autó, ha kibír még 5 évet talán már marad annyi, hogy vehetek megint egy 15 éves taligát!


Na ennyit a céges magánautó használatról!


A futáréknál pedig nem adnak benzinpénzt se amortizációt, ha jól tudom.

2014. okt. 21. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
Én 8 éve futárkodok.Évente 45-50 ezer kilóméter,2-3 évente autócsere.Ha jó helyet találsz ,akkor megéri csinálni.Amivel itt szinte senki nincs tisztában:a futár nem az úton rohan,hanem a címeken.Ezáltal kímélem az autómat,kevesebb üzemanyag,kevesebb meghibásodás.Viszont télen havonta gyógyfürdő,mert az ízületek megsínylik a sok lépcsőt,rohanást,hideget.
2014. okt. 21. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 A kérdező kommentje:

Harkonnen:


Lehet, hogy nem futár vagy, de ahol Te melózol, ez is valami szállítással kapcsolatos cég? Mondjuk ilyet soha nem hallottam, hogy saját autóval kell melózni úgy, hogy a munkaadó fizet mindent a kocsival kapcsolatban... Persze azon felül, hogy Te rakattad rendbe, saját pénzből.


Gondolom, a kocsit is e célból vetted, mert eltervezted, hogy dolgozol vele, nem pedig azért, hogy mennyire szereted óvod. Az pedig már csak ráadás, hogy az én esetemben még édesapám emléke is köt hozzá, mert imádta. ha futárkodással szarrá hajtanám, akkor kb. a szívem szakadna meg...

2014. okt. 22. 12:01
 16/24 A kérdező kommentje:

14:


"Ezáltal kímélem az autómat"


Azért olyan nagy kímélésről nem lehet beszélni, ha 2-3 évente le kell cserélni. :)


Viszont azt egyikőtök sem írta le, hogy milyen kocsitok van. Szeretitek-e? Vagy csak úgy vagytok vele, hogy munkaautó és kész? Ha elhasználódik, hát lecseréljük.

Csak mert én az enyémet - azon felül, hogy szinte kiváló állapotban van, mindössze csak a jobb első ködlámpa takaróelem hiányzik - imádom és köt hozzá az emlék is. Kíváncsi vagyok, így Ti is bevállalnátok-e az autóval ide-oda rohangászást... ha lenne mondjuk egy jó állapotban lévő kocsim, amit nem annyira szeretek, ráadásul az úton rendszeresen szembejön velem /főleg ugye a Suzukik/, nem köt hozzá a halott apám emléke /sőt, semmilyen emlék nem köt hozzá/, akkor én sem sajnálnám és befognám ilyen melóra. Csak az a helyzet, hogy nekem ez jóval több, mint egy egyszerű autó, amit hóban, sárban, fagyban, kánikulában kint hagy sok ember az utcán...

2014. okt. 22. 12:13
 17/24 anonim ***** válasza:
Nem kell cserélni,csak jobban megéri,mint költeni rá.Nem köt az autóhoz semmi,használati tárgy,mint egy mikrosütő...
2014. okt. 22. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 A kérdező kommentje:
Na, hát így akkor már egészen könnyebb belekezdeni az ilyen munkákba. :)
2014. okt. 23. 09:38
 19/24 A kérdező kommentje:

A lecserélés meg logikus végülis, mert minél jobban szét van hajtva /ráadásul öregszik is/, annál többet kell szervizelni, ami évente 100 ezrekbe is kerülhet. Annyiért meg már kaphatsz egy régebbi, de nagyon jó állapotban lévő kocsit. Bár ez egy mókuskerék, mert az is nagyon meg lesz hajtva, idővel azt is egyre többször kell karban tartani és megint jöhet az "új" autó...


Az alatt amúgy mit értettél, hogy a futár nem az úton, hanem a címeken rohan?

2014. okt. 23. 09:46
 20/24 anonim ***** válasza:
Azt,hogy sokakban a futár szó hallatán egy,a városon 110-zel a piros lámpákat se kímélve száguldozó suzukis jut az eszébe,amiből kilóg a lába a 18 éves agyonzselézett hajú épp spanglit tekerő srácnak.Szóval a nagy átlag azért a közlekedési szabályokat 98%-ban betartva közlekedik,jómagam 2000-nél elváltom az autót,és 40-nel parkolok rá a 20cm magas járdaszigetre,úgy,hogy az autó hátulja belóg a rokkantparkolóba.Ésszel közlkekedek,viszont az ételeket gyorsan,határozottan rakom össze,sietek a lépcsőházakban,stb.
2014. okt. 23. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!