Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy saját autós futárnak...

Egy saját autós futárnak évente kb. mennyit kell költenie az autójára? Ti csinálnátok ezt a melót, ha a kocsitok 10 éves sincs és tökéletes állapotban van?

Figyelt kérdés

Ezt csak azért kérdezem, mert munkát keresek magamnak, de szakma híján nem nagyon értek semmihez /van egy villany- és egy hálózatszerelői papírom, de azok csak úgy vannak porfogónak, nem értek hozzájuk/.


Viszont az autókkal kapcsolatos dolgok nagyon érdekelnek /igaz, csak hobbiszerűen értek a kocsikhoz/ és vezetni is imádok. Korábban gondolkodtam kamionos vagy buszsofőri álláson, de mára már elvetettem. A jogsik + minden sz@r megszerzése állítólag majdnem fél milkába kerül /+ a D kategóriához kell a C is, szóval buszvezetővé válni még fél milliónál is több lehet/. Ha pedig megvan minden papírom, miután annyi pénzt beleöltem, szinte biztos, hogy fel sem vesznek, mert teherautói és buszvezetői rutinom még a jogsik megszerzése után is szinte nulla... /Nem is értem, aki kamionos vagy buszsofőr lett, azok hogy érték el, hogy azok legyenek. :S/


Tehát marad a B-s jogsi. Leginkább GLS, DPD vagy DHL futármunkán gondolkodtam. Céges autó, céges benzin/gázolaj és állítólag még céges telót is kapnak. És furgonhoz ugye a B-s jogosítvány is elég. A A fizetés is nettó 100-130 körül van állítólag. Szóval az álom ez lenne, viszont azt mondják szinte lehetetlen bekerülni.


Tanácsolták nekem a pizza/ételfutárságot, de elég erősen elriaszt, hogy a saját kocsimat kéne használnom. Saját zsebből fizeti a futár a benzint és a kocsija javítását is. Állítólag havi 100 ezer simán elmehet benzinre. Plusz ha még a kocsi karbantartását is idevesszük. Ugye 15 ezer km-enként erősen ajánlott /vagy inkább szinte kötelező.../ olajcserét csinálni. Nekem most 20-ért csináltak olajcserét a napokban. De évente megyek maximum 6-7 ezer km-t. Ugye 15 ezer km, vagy 1 év a limit, amelyik előbb sorra kerül. Egy futárnál nyilván az előbbi kerül sorra. Egy év alatt a benzinen túl mennyit költhet még olajcserére??? Ráadásul nem csak az olaj + szűrők kopnak el, hanem nyilván kell cserélni a fékeket meg a többit is, hamarabb, mint normál esetben. Én most az olajcsere mellett 45-ért cseréltettem első és hátsó fékbetétet és hátsó féktárcsát /elsőt nem kellett/, mert elég kopottak voltak, utoljára 2012 tavaszán, tehát 2 és fél éve voltak cserélve. Egy futár akkor erre mennyit költhet?


Ti csinálnátok ezt a munkát egy 8 éves, szinte tökéletes állapotban lévő kocsival, amit ráadásul még szerettek is? 2006-os Toyota Corolla Wagon amúgy, de eredetileg apukámé volt, Ő sajnos tavaly elhunyt, így tőle örököltem meg hagyatéki tárgyaláson. Amúgy is nagyon szeretem ezt a kocsit, nagyon tetszik a külseje /látok még belőle az utakon, de közel sem olyan tucat népautó hála az égnek, mint mondjuk a Suzukik nagy része vagy mondjuk az Opel Astra G/, erő is van benne, fogyasztása is elég jó és fenntartani sem túl nehéz, megbízható is. De édesapám is nagyon szerette, az Ő emléke miatt is vigyázok rá, mint a hímes tojásra.


Megéri egy ilyen munka? Ha a sok használat miatti szerelés /olajcsere, fékcsere, stb./ és a havi 100 ezres benzin elviszi a fizetés nagy részét és megmarad nekem ilyen nettó 80-90 ezer, akkor csak ezért nem fogom széthajtani a kis drágámat... Ennyi erővel akkor elmehetek a Tescóba is árufeltöltőnek...


VISZONT ha nettó 150-200 maradna nekem tisztán a futárkodásból a szervizelések + benzinköltség MELLETT is, na, akkor viszont meggondolnám...


Nektek mi a véleményetek? Akik ezzel foglalkoznak, olyanok is írhatnak, de azt is írják meg, milyen autójuk van. /Ha egy rozzantabb kocsim lenne, amihez apum emléke se köt és én se annyira vagyok oda érte, akkor lehet, hogy bevállalnám ezt a munkát./


2014. okt. 21. 10:41
1 2 3
 21/24 A kérdező kommentje:

Ja, így már értem.


Amúgy valaki írta ezen az oldalon /nem az én kérdésemhez, hanem egy más által feltett kérdéshez/, hogy lehet venni kocsit kizárólag ilyen munkára? Szerinted az luxus, ha vennék egy lestrapáltabb kocsit 100-200 ezerért úgy-ahogy jó állapotban és azzal kezdenék ilyen munkát? Miközben természetesen ugyanúgy meglenne a saját kocsim is, amit viszont továbbra is ugyanekkora költség lenne fenntartani, mint eddig, mivel ugye nem azzal futárkodnék, hanem a lestrapált 100-200 ezres autóval.

2014. okt. 23. 11:20
 22/24 anonim ***** válasza:
Miért lenne luxus???100-200ezer???Hátö...nekem s 2 autóm van,de inkább millióban beszéljünk az áráról.Százezres autó kihullik alólad,illetve minden hétvégén fekhetsz alatta,és szögelheted,hogy hétfőn be tudd vele fejezni a napot.Jómagam havi 5000km-t megyek,ahhoz megbízható autóra van ám szükség!
2014. okt. 23. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/24 A kérdező kommentje:

Neked amúgy mennyi pénz jön össze futárként, ha nem baj, hogy megkérdezem? Mármint arra gondolok, ami megmarad neked tisztán.


A 2 kocsiból az egyikkel melózol, a másikat pedig ezen kívül használod, magáncélra? /Tehát a másik a "féltett" autód. :)/

2014. okt. 25. 16:46
 24/24 anonim ***** válasza:

Használom mindkettőt,nem féltem egyiket se.Azért vannak,hogy a kényelmemet,biztonságomat szolgálják.Olyan autót választottam munkaezközömé,amiben szívesen ülök,és 8-10 óra munka után se úgy szállok ki,mint egy 70 éves rokkantnyugdíjas :-)

A pénz változó,jutalékos rendszerben dolgozuk.

2014. okt. 25. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!