Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Alapjárati problémák és magas...

Alapjárati problémák és magas fogyasztás okára ötletek '99-es suzuki swift esetén?

Figyelt kérdés

Üdv.


Kifejtem a teljes történetet, a felesleges, semmitmondó válaszok elkerülése érdekében, de először is azt kérem, olyan emberek szóljanak hozzá, akik értik, tudják, akik nem csak tippelnek, tehát akik ezzel foglalkoznak!! más emberek véleménye nem érdekel.


Másfél éve vettem egy '99-es évjáratú, 1.3-as suzuki swift GLS autót, a három ajtós változat. Akkoriban semmi probléma nem volt vele, már rögtön az elején elkezdtem mérni a fogyasztását, átlagban 5,5 és 6 liter között evett. Télen volt hogy 6.2 is kijött, de tavaly nyáron ez nem volt jellemző. Azonban már tavaly tavasszal elkezdődött némi alapjárati probléma a kocsival.

Indítottam volna, és és az önindító csak indítózott és indítózott, mindig amikor megpróbálta volna a motort megforgatni, hallani lehetett hogy az indulna de egyből szusszant is. Először nem tudtam mi van vele, egy barátom mondta hogy indítsam úgy, hogy a gázpedált picit nyomom, így már beindult, viszont az alapjárat csak nagyok soká állt be. Ha levettem a lábam a gázról, annyiar lecsökkent az alapjárat hogy még üresben is lefulladt. Előtte ilyen nem volt. Hozzáteszem, hogy ilyet utána egy-két hétig nem csinált, aztán egyszer csak megint, ugyanúgy gáznyomással indítottam, úgy jó volt, tartottam a gázt úgy 1 percig, majd beállt az alapjárat és már mehettem is.


a probléma idővel egyre gyakoribb volt, megemlítettem pár szerelőnek, meg másoknak akikről úgy gondoltam értenek hozzá, mind mást mondott, egyetlen ember se volt aki ugyanazt mondta volna. Ősszel már szinte mindig úgy indítottam a kocsit - miután egy ismerősöm javasolta - hogy indítózás előtt nyomjam meg 1-2 alkalommal a gázpedált, és utána pöccre indul. Így is volt, ha így csináltam, mindig simán indult és így alapjárat is votl egyből, ha viszont nem taposgattam meg a gázt előtte, akkor nem volt alapjárat.

Végül elvittem egy fickóhoz, aki valamit az alapjárati motoron állított. Nem tudom mit, nem értek hozzá, de a probléma nem oldódott meg, azt mondta, majd "idővel megtanulja a kocsi" (wtf???)

Fontos tudni, hogy csak hideg indításnál van ez, ha már mentem vele, a motor bemelegedett, akkor minden probléma nélkül indul.


Télen a fogyasztásom is megnőtt, de mivel volt egy kipufogó kilyukadásom is, ráfogtam a 6.5 literes átlag fogyasztást a télre és a kipufogóra. Most viszont ott tartunk, hogy több mint 7 liter a fogyasztás, legutóbb 7,5 litert számoltam. Két literrel több, mint 1 éve...


Ráadásul már jó ideje ha 4-ből váltok 5. sebességbe, váltás közben szintén rá kell lépnem enyhén a gázpedálra, mert 2500-as fordulatról is vissza esik 0-ra a fordulat, tehát teljesen üresben lefullad, miközben 80-al repesztek az úton!!!!


Senki ne mondja hogy ez normális! És azt sem fogadom el hogy "nem baj az ha rálépsz a gázpedálra" mert nem kéne rálépni, attól hogy lassan 16 éves kocsiról van szó.


Ötleteket, javaslatokat várok, milyen problémák lehetnek, mennyire húzósak, mikre érveljek ha elviszem szerelőhöz, mert eddig mindegyik valami hülyeséget összehordott hasra ütés szerűen, elkérte a pénzt aztán persze nem lett jobb... SZAKÉRTŐ véleményeket várok és nem ostobaságokat! tudom hogy több oka lehet, de mik ezek az okok?



2015. márc. 3. 17:06
 1/5 A kérdező kommentje:

kiegészítés:


Nem szoktam vele 2-3 perces utakat járni. munkába járásra használom, ez 14km-es táv, az első 2-3 km alatt be is melegszik a motor rendesen.

levegőszűrő volt cserélve!! ugyanaz a probléma

gumiban a nyomás megfelelő (sőt, egy picit még többet is próbáltam)

gyertyák rendben vannak!

2015. márc. 3. 17:18
 2/5 anonim ***** válasza:
Válaszolnék én szívesen, de ennyi fenyegetés láttán az inamba szállt a bátorságom, mert mi lesz ha a hatalmas szakértelmeddel ostobaságnak értékeled amit írok!?
2015. márc. 3. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Félre értesz, kedves hozzászóló. Pont hogy nem vagyok szakértője, de nem ezen a fórumon teszem fel elsőre a kérdést. A probléma az, hogy akárhány hülyeséget vagy nem hülyeséget mondtak nekem, nekem aki hülye hozzá, megemlítve azokat az illetékes szerelőknek akikhez már elvittem az autót, mind kiröhögött hogy az hülyeség... ennek ellenére egyik se tudta eddig megcsinálni, csak romlik a járgány egyre jobban.

Természetesen lehet, hogy azok a szerelők voltak keresztbe-hosszába hülyék (annyira nem, mint én) de igenis szakértő véleményeket várok, amikre jogosan hivatkozhatok, elvégre a pénzemről és az autómról van szó!!


Ha értesz hozzá, ha van ötleted hogy mi okozhatja és legfőképpen MIÉRT, akkor örömmel fogadom a válaszod. Tudom hogy több lehetőség lehet, felsorolhatod és indokolhatod mindet, hálás lennék érte.

2015. márc. 3. 22:16
 4/5 anonim ***** válasza:

várom, várom, veszi-e valaki a bátorságot...de senki...


arra kérlek, írd be a gépkönyvből, vagy a forgalmiból a motortípust.

2015. márc. 4. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Ez már hengerenkénti befecskendezéses?


2. Bekezdés: alapjárati motor hibára utal.

3. Bekezdés: ez már inkább elkoszolódott fojtószelep.


"Végül elvittem egy fickóhoz, aki valamit az alapjárati motoron állított."


Szerintem inkább csinált 3 varázskört, és elkért némi készpénzt érte! :) (Persze nagy ritkán segít, ha kitisztítod, felhúzod a fitymáját és jól megöntöd műszerolajjal, de csak ideiglenesen. Ha kopott akkor érdemes cserélni, mert akadozni fog.)


""idővel megtanulja a kocsi" (wtf???)"

Leginkább az ECU, ha előtte lenulláztad. Olyankor kell pár km, hogy minden helyre álljon.


5. Bekezdés: ez már lehet fojtószelep-helyzetérzékelő hiba is.


A fojtószelep extrém esetben így is kinézhet:

[link]

Persze általában csak egy réteg kosz van rajta, de ha az miatt akadozik, akkor hiába rángatja az alapjárati motort az ECU, mert mindig másképp áll be, és ez felborítja a rendszert.


A MAP szenzort már meg se említem...


Az én 1.6-os motorom fogyasztása is megnőtt a múltkor, vegyesben már 7,5 litert kért. Csak nekem épp fordítva viselkedett: hidegen magas volt az alapjárat.

Rászántam 2 órát a hétvégémből, és kitakarítottam a fojtószelepet - pedig ezen a francia járgányon elég sokat kell bontani hozzá - de ha már szétszedtem akkor beraktam a donorból a helyzetérzékelőt is, mert az is kezdett szétesni.


Ezután a fogyasztás visszaállt 6,5 literre, és az alapjárat is helyreállt.


Szerintem.

2015. márc. 4. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!