Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy kis lepra Golf 4 1.9-re...

Egy kis lepra Golf 4 1.9-re minek kell 2 ventilátoros hűtés?

Figyelt kérdés

Ennél sokkal komolyabb, nagyobb klímás autók mennek 1 ventilátorral. Mi értelme van ennek?


[link]


2015. márc. 27. 21:42
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Ja, mennek csapágyasra, főleg mediterrán nagyvárosban araszoláskor. Nagyon sok nagyobb klímás autó (merci) a mi a éghajlatunkon is forralja a vizet.
2015. márc. 27. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
egyik a víz másik a klíma venti.2 különböző dolog így miért ne 2 ventiről menne?!
2015. márc. 27. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
Nem két különböző dolog, mert egymás mögött van a klíma és a motor hűtője..
2015. márc. 27. 21:58
 4/16 A kérdező kommentje:

530D E60 víz, klíma, töltőlevegő, olajhűtő.

[link]


[link]


A Golfnál minek ez a színjáték? Azt hiszik ettől komolyabb autónak veszik?

2015. márc. 27. 22:03
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

Már az audi 80 on is kettő volt.

Gondolom a kettő nagyobb felületen tud szívni. Vagy jobban szabályozható, csendesebb, kevésbé rezonál. Nagyobb üzembiztonság.


Attól, hogy Joci Tunyogmatolcsrúl nem érti, még lehet hasznos. Mérnökök tervezték teljes körű igénybevételre.

2015. márc. 27. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

így tervezték, oka van.

mi a baj?

2015. márc. 27. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:
Ha az 530D-re elég egy erre minek kettő?
2015. márc. 27. 22:39
 8/16 anonim ***** válasza:
93%

A ventillátorokat többféleképpen lehet hajtani. Hosszmotoros autóknál (imádott BMW 530d-d például ilyen) igen gyakori, hogy a motor ékszíjjal, mágnes- vagy viszkokuplungon át pörgeti a ventit, keresztmotorosaknál pedig elektromosan hajtott ventillátor húzza a levegőt.

A hosszmotoros autóknál a hűtő körüli légáramlás kedvezőbb, mint a keresztmotorosokon. Több a hely, jobb a légáramlás, a motorról hajtott venti pedig elég komoly teljesítménnyel kavarja a levegőt. Ha 1-2 kW-ot levesz a főtengelyről, az is belefér.

Keresztmotorosokon rosszabb a helyzet, jobban össze van zsúfolva minden, több akadályba ütközik a levegő, az elektromos ventillátor motorja pedig ritkán tud többet 100-150 W-nál, mert a 12 V-os névleges feszültség erősen behatárolja a lehetőségeket.

Ezért aztán jól jön a dupla ventillátor. Így a két, kisebb teljesítményű venti a hűtő teljes felületén képes légáramlást létrehozni, egy szem egymagában kevés lenne. A nagyobb teljesítményű, ékszíjhajtású ventillátornál nincs ilyen gond, az egymagában is meghúzza a levegőt úgy, hogy a teljes hűtőn megvan a kellő áramlási sebesség, elviszi a levegő a fölös hőt.

Szó sincs tehát felesleges arcolásról, a VW-ek egekig magasztalásáról. Némi gondolkodással rá lehet jönni a megoldásra, csak az igen nehéz, míg fröcsögni egyszerű, olcsó és gyors.

2015. márc. 27. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
Nos ez a legnagyobb gondod a Golffal, hogy megvan csinálva rendesen, az 530 D b*szott nagy motorjához meg csak egyet raktak!?
2015. márc. 27. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
0%

Még egy kis lepra béjemvés aki a német szeméttelepről kukázott háromtizenhatos béééjemvééjét hasonlítja egy Golf-hoz.


És még a bmw-sek vannak felháborodva, hogy milyen negatív vélemény alakult ki róluk.

Az ilyen kérdések után nem kell csodálkozni. Akinek nem inge az ne vegye magára de ez a kérdés is tükrözi, hogy a bajor fánok mennyibe nézik a többi márkát.

2015. márc. 28. 02:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!