Milyen okból vezetsz automata váltós autót?
Szabad az egyik kezem, kevesebb dologra kell figyelnem vezetés közben! Dugóban nem kell kuplungolnom 5 mp-enként.
A minden napos használatban lévő autóm autómata, ezt közlekedni vettem, erre használom, nem másra, közlekedésre.
Ha vezetni akarok, az más... Van egy 2 személyes benzines manuális hobbi autóm. Ezen élem ki a vágyaimat, ezzel az autóval élvezem a vezetést.
Az egyik autó egy 2009-es passat a másik egy 2007-es z4 3.5i.
Én nem teljesen a kérdésre válaszolok, mert nekem manuális váltós autóm van. Aki szereti az automatát, használja nyugodtan. Meg lehet érteni azokat, akiknek kel az autó a közlekedéshez, de vezetni nem igazán szeretnek vagy egyszerűen csak túl kényelmesek.
Én képtelen lennék hosszú távon automata kocsit vezetni. Ugyanis szeretek vezetni. És ugyan az élet elég sok területén igen lusta és kényelmes vagyok, de a vezetés az egy kivételes dolog. Szeretem én magam irányítani a kocsit, én magam váltani fel és le a sebességeket. Azért is, hogy érezhessem, hogy igenis, tudok vezetni. Sőt: nemhogy automata váltós kocsit nem tudnék hosszú távon vezetni, de én a mai autókban lévő szervót /az enyémben is van/ is túl kényelmesnek találom már. Persze, poén, hogy 1 ujjal is lehet tekerni a kormányt, de az igazi feeling az lenne, ha erőt kéne hozzá kifejteni kanyarodáskor. Akkor lenne meg az igazi pasis vezetési élmény.
Ugyan nagyon szeretem a mostani autómat, de ha nem lenne kocsim és autóvásárlás előtt állnék, akkor biztos, hogy valami olyat vennék, amiben se ABS, se ASR, se semmi egyéb. Természetesen szervó és automata váltó sem lenne benne. Ráadásul még hátsókerekes is lenne, mert az még jobban növeli az érzést. Szóval egy jó kis Ladának nagyon nagy esélye lenne nálam. Az még igazi élményautó lehetett a sok mai agyonmodernizált vacakkal szemben és minden álmom, hogy olyat vezethessek.
Ha már szervó, ABS, ASR, minden szar van a mai autókban, akkor legalább annyi maradjon meg, hogy én váltsak + kuplungoljak és ne a kocsi csinálja helyettem azt is...
"Az még igazi élményautó lehetett a sok mai agyonmodernizált vacakkal szemben és minden álmom, hogy olyat vezethessek."
Vezettem 1500-ös élményautót, messze van egy élményautótól :D
ON:
Nekem van automatás autóm is. Miért vettem? Jó kérdés. Ehhez a motorhoz csak automata járt új korában, kézivel nem gyártották. Ez tetszett meg, így automata lett. Pozitívuma: kényelmes. közlekedni, A-ból B-be eljutni tökéletes. Ha élményautózni akarok, akkor veszek egy okmányok nélküli E36-ot, húzok bele egy csövet és irány a legközelebbi amatőr rally. Na az a vezetés élménye,nem az utcán közlekedés...
Mert összehasonlíthatatlanul kényelmesebb, mint egy manuális váltó.
A vezetés "élménye" meg egy önigazoló bullshit. Milyen vezetési élményt ad egy 1.6-os dízel a városban? Semmilyet...
Aki a vezetés élményére vágyik az menjen ki a ringre egy 300+ LE-s autóval. Azt őszintén irigylem, aki "élménynek" tartja a Hungárián araszolást reggel a kis családi kombiban kéziváltóval.
"Vezettem 1500-ös élményautót, messze van egy élményautótól :D"
Én soha nem vezettem, de nagyon szeretnék egyszer. Lehet, hogy más Porschét, Ferrarit, Lamborghinit akar vezetni, nekem viszont ennyire hétköznapi álmom van, hogy a 70-80-as évek átlagautóját szeretném kipróbálni. :D Annyi modern kocsi van ma már az utakon, ABS, ASR, szervó már fapados dolgoknak számítanak a sok fedélzeti számítógép, tolató/parkoló/egyéb rendszerek mellett. Ráadásul nagyon sok mai autó valami förtelmesen ocsmányul néz ki... Leginkább a mai 5 ajtós autók hátuljáról mondható ez el. Egy Ladának igazi klasszikus autóformája van. Oké, lehet, hogy sokaknak túl szögletes, de nekem ez sokkal jobban tetszik, mint a lekerekített formák. Ráadásul semmi hóbelevanc /ABS, ASR, szervó, stb./ nincs benne. Persze ez az egész ízlés és megszokás kérdése, de nekem iszonyatosan bejönne, hogy igenis erőből kell tekerni a kormányt, kicsit kimegy a kocsi hátulja gázadásnál, de még az is, hogy elektromos ablak hiányában nekem kell kézzel letekerni az ablakot. Klíma természetesen szintén nem kell. :D Nyári 40 fokban lehúzott ablak, aztán kész. :D Sokkal-sokkal feelingesebb, olyan igazi régies érzést ad ebben az agyonmodernizált világban... Ha nem lenne a mostani kocsim, szinte biztos, hogy valami nagyon jó állapotban lévő használt Zsigulira vadásznék. Az 1200-as körlámpások valamennyire jobban bejönnek, mint mondjuk az 1600-a kockaladák, bár azokat is imádom.
Persze, kinek mi tetszik. Valaki a számítógép és az ufóautókat szereti. Nekem mindenesetre mindig megdobog a szívem, ha egy Ladát látok az utakon. :D
Erről a versenypályára való kimenetekről 300 LE-s kocsival meg annyit, hogy igen, valóban a legnagyobb élményautózás nyilván ez. Csak előtte valaki dobjon meg egy zsák pénzzel, hogy ezt az álmot valóra is lehessen váltani...
"Milyen vezetési élményt ad egy 1.6-os dízel a városban?" - haha, ezzel tok egyetertek.
Zoleeeeeka nevű felhasználó - mondd csak, van mar jogositvanyod? Amiket leirsz, abbol ugy tunik nincs.
Nekem mar 20+ eve van jogsim es eltem 3 kulonbozo orszagban, azt hiszem elmondhatom sok erdekes dolgot vezettem mar, de ez az ABS, ASR, szervo demonizalas szerintem csak azoktol johet, akik meg nem vezettek autot, vagy nem volt lehetoseguk sokfelet kiprobalni.
Nyaron hazalatogattam es fater szervonelkuli Fiestajaval dongettem az utakon es kinszenvedes volt a szuk helyekre beparkolni szervorasegites nelkul, pedig a Fiesta nem egy nagy kocsi.
Anno volt egy oreg Hondam, amin nem volt ABS. Elbambultam es mikor eszrevettem, hogy all a sor satufek es ugy csusztam bele az elottem levoben, ahogy le van irva a nagykonyvben. Egy ABS-sel felszerelt autoval siman meg tudtam volna allni, mert lassan haladtunk es szaraz, jo minosegu uton voltunk, de a Hondanak nem volt ABS-e, es utana jovoje sem, mert belehalt a serulesekbe :(
Amiota olyan orszagban elek, ahol elofordul, hogy az 5-6 savos autopalyan beall a forgalom es 5-10-8-4-5-10 sebesseggel kell araszolni elore negyed-feloran keresztul, azota egyaltalan nem banom, hogy a "vezetes elmenye" nincs meg mert nem kell allandoan kuplung-valt-kuplung-valt jatszani... Ja es egy-egy ilyen araszolas alkalmaval, mikor tombol a nyari hoseg, a klimat is az egieknek halalom meg.
Egyebkent a vezetes elmenye tenyleg nem attol fugg, hogy valtogatsz vagy sem. A vezetes elmenyet az auto adja. A mostani 345 loeros paripam iden tolti az 5.et es eddig egy percet nem vezettem ugy, hogy ne elveztem volna, pedig ABS, ARS, szervo, elektromos ablak, ulesfutes is van benne ;)
Az ARS-t kikapcsolom, ha arra vagyom, hogy teszegesse a farat ide oda, de szervo nelkul nem birnek vele...1800 kilot nem birsz binyobol leparkolni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!