Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Izomautók, amerikai batárok...

Izomautók, amerikai batárok miért nem tudnak több mint 200-al menni?

Figyelt kérdés

Cadilac-ek, Lincolnok, 60-as , 70-es évekbeli autók.

Van amelyk 8200 cm3-mas 400 lovas motorral van felszerelve, mégis "csak" 200 a vég sebessége. eredetiekre gondolok, em a tuningoltakra.


Egy 99-es 750-es BMW maga 330 lóerejével, közel 250-et tud menni. Ez miért van?


2015. júl. 4. 14:39
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Túl nagy tömeg, rossz légellenállási értékek, automata váltó végáttétele kevés hozzá, böszme motor nem tud felpörögni tartósan a megfelelő fordulatra.No meg egy billegős limbókasznival a 200 is veszélyes.
2015. júl. 4. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Azért azok közül a régi vagy blokkok közül kevés volt, ami tényleg izmos lett volna. Egy 60-70-es évek beli 5-6 literes blokk 300 ló körül volt. Ma ennyi egy 2 literes turbós motor... :D
2015. júl. 4. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Az amerikai autókkal az a baj, hogy beleteszik a feleslegesen nagy motort, de fejlesztés nincs mögötte. Emiatt van.


Például egy átlagos családi kombi is ilyen 6-7 ezer köbcentis, de mi a fenének.


BMW félék pedig nagyon technikásak

2015. júl. 4. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Hát először is, a régi amerikai autók futóműve siralmas volt, vagyis jobban mondva nagyon kényelmes, viszont ugye ez nagy sebességekre alkalmatlan. Már az egyenesfutásuk is nagyon rossz. Ez az egyik dolog, a másik, hogy mind automata volt, és régen az automaták 3 sebességesek voltak, ami kevés. Aztán ott a nagy súly, a már-már dizelesen alacsony fordulaton dolgozó nagylöketű benzinmotorok, stb.

Amúgy ha beülnél egy régi amerikaiba, már 160-nál elvennéd a gázt szerintem, mert halálfélelme van az embernek benne a billegő futómű miatt.

2015. júl. 4. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Egy jármű végsebességét nem csak a motor teljesítménye határozza meg. Ha ez így lenne, akkor a 720 lóerős nyergesvontató is 300 km/h fölött menne. Azt' közben nem is.

A végsebesség mellett az is fontos, milyen ellenállás hat az autóra. Nagy sebességnél már a légellenállás teszi ki az autóra ható ellenállás legnagyobb részét. Ezen a téren pedig eléggé rosszul állnak az izomautók. Óriási a homlokfelületük (van ott szélesség és magasság is), az alaktényezőjük pedig nagyjából annyira jó, mint a konyhaszekrényé. Meredek homlokfal, mindenfelé kiálló krómdíszek, jókora illesztési hézagok - tolják maguk előtt a levegőt, mint az állat. Ha megnézed, ezen a téren eléggé jelentős a különbség a '99-es E38 és a jó harminc-negyven évvel régebbi bárkák között.

2015. júl. 4. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
A kézi váltós izomautóknak túl rövid volt az áttételük, ne feledjük akkor 4 sebességfokozat az menőnek számított, a 2-3 sebességes automaták között. Az automaták meg borzalmasan pazarlóak voltak, nem volt bennük "lock-up" ami kiiktatja a hidrodinamikus tengelykapcsoló szlipjét, tehát a szerkezet csak feleslegesen kavargatta az olajat, ez pedig tetemes mennyiségű energiát zabált fel a motortól. Azonkívül nem foglalkoztak akkoriban (sem) az aerodinamikával, még az áramvonalasnak kinéző csapott hátú izomautóknak is rettenetesen nagy a légellenállásuk, nem beszélve a Cadillac kocka formájú kasztnijairól. De nem is száguldásra születtek ezek az autók elég volt álló helyzetből jól gyorsulniuk úgy 100-160-ig meg a gumit égetni induláskor, és persze a V8 hangja... A nagy utazóautóknak sem a sebesség volt az erősségük, hanem az hogy több ezer kilométert lehessen velük megtenni szinte tespedős kényelemben, csendben. Odaát már akkor nagyon komolyan vette a rendőrség a gyorshajtást és keményen büntette is, tehát nem erre fejlesztettek az autógyárak.
2015. júl. 4. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!