Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tuningolni akarom a ladámat....

Tuningolni akarom a ladámat. Milyen lada tuningolási modszereket ismeretek? Ha tudtok küldejetek már linket is.

Figyelt kérdés
Előre is köszi a válszokat!
2010. márc. 12. 19:54
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

elöször is szerezz be egy 5 sebességes váltót

anélkül neki se kezdj

kezdetnek mehhetne a hengerfej síkolás

a gyújtás átalakítás

sportkp rendszer

hirtelen ennyi

d ecsak annyit mondok hogy a google a barátod


nem ártana valami profi gumi is, meg persze faxa felnik

2010. márc. 12. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
13%

Uhhh katalizátor csoda...

Roncstelep megfelel?

2010. márc. 12. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

2. te biztos vmi gazdaggyerek vagy akinek a seggealá tolták az Audit!


Kérdésre:


[link] itt találsz egy csomó motoralkatrészt! Hengerfej, vezérműtengely, kipuffogórendszer...stb. ha 1.5 kockaladád van akkor 140 lóerőig lehet ezekkel felhúzni (bár az már VFTS és az nemkeveset eszik, meg nem is bírja sokáig) , de kb 100 lóerőig elég.


Ha meg 1.2 vagy 1.3 Ladád van akkor érdemes lenne zsugormotorrá átépíteni, az kevés pénzből megvan és egy pár alkatrész cseréjével cirka 300 köbcentit nyersz!

Arról pedig itt találsz leírást:

[link]

2010. márc. 12. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
0%
Hát tévedsz. Bár inkább járnék gyalog, mint egy ladával.
2010. márc. 12. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Akkor kedves utolsó, járjál csak gyalog. Én meg suzukival járok, te meg busszal. Ez a különbség. Amúgy érdemes meggondolni a lada tuningolását, mert nagyon sokba tud kerülni, a végén pedig ott leszel vele, hogy ,,csak egy ladád van'' Ha agyontuningolod, nem elég, hogy a motor élettartama nagyon megrövidül, de az erős motor tönkre vágja kuplungot, a váltót, és a difit is. Tudom, mert végigjártam a ladatuning lépéseit. érdemes megfogadni azt a maximum 100 lovas tuningot, bár az is nagyon sokba lesz a kocsi értékéhez képest.
2010. márc. 12. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Először is vizsgáld meg az autót, alkalmas-e rá. A jobb menetteljestmények hibátlan karosszériát és futóművet igényelnek és mint tudjuk, ez a Ladák leggyengébb pontja. A "rozsdál, de nem rohad, jó lesz még 2-3 évig" kategóriájú kutyacsont a hétköznapokban elég, de nem fogja tolerálni a húzósan vett kanyarokat...

Ha az autó alkalmas a tuningra, azt kell eldöntened, hogyan szeretnéd használni. Ha mindennapos használatra kell és költséghatékony szeretnél lenni, akkor érdemes oda-vissza dolgozó Niva-gátlókat építeni az autó alá (mondanom sem kell: a tuningot, hacsak nem versenyautó építése a cél, futóművel, fékekkel kezdjük), hátsó stabilizátort műteni alá (Argentáét vagy a hosszú, ívelt ruszkit), illetve - használattól függően - ültetett vagy egyszerű, keményített futóművet szerkeszteni alá (igen, rugócserével). A jó minőségű Lemförder talpasok, a Niva csapágyas segédirányítókarja és a zöld szilentek itt már szükségesek. Fékekből az MS-t (Master Sport) dicsérik, ezek a gyáriakkal csereszabatos alkatrészek, de többet tudnak (fémfonatos gumifékcső, fékbetétek). Érdemes a hátsó hidat is tokolni (nem, nem otthon, a két kissámlin, hanem kalodában). A kerekeket nem véletlenszerűen kell választani, hanem úgy, hogy pogácsázás után is elforduljanak. Lehet tanácsot kérni másoktól.

Mikor a futómű már kellően sokat tud (meglepő dolgokat lehet kihozni belőle), akkor lehet a motornak "nekiesni". Meg fogsz lepődni: pár aprósággal, a gyári kivitelt alig módosítva csodákra képes. Például érdemes a hengerfej csatornáit kicsit rendbetenni, mert a gyári kivitelük nem éppen kedvez a gázáramlásnak. A dugattyúkat ki kell grammolni, ez a rezgéseket csökkenti. Kell a motorra még könnyített, centrírozott lendkerék, mindjárt könnyebben pörög... A nyitott légszűrőházat pedig kis kézügyességgel otthon is elkészítheted és sokat dob a gázáramláson. A kipufogó már bajosabb... De arra meg ott van az 1200-asok középső csöve, abban csak egy dob van, az első szikrafogó hiányzik. Bár az sem az igazi... Csak egy szériaalapú motorhoz nem éri meg egyedi csövet gyártatni, mert ugyanannyiba kerül, mint egy nagyobb, 50-es, 60-as rendszer. A gyújtást ki kell cserélni elektronikusra, a karbit kitakarítani, felújítani, utánállítani, aztán meg fogsz lepődni, mikre képes az autó... A Ladák teljesítményét ugyanis a trehányság szokta meghatározni: a gyárban sem vették túl komolyan az illesztéseket (lépcsők a szívó- és kipufogósorban) és utólag is sok apróságot hanyagoltak el (karbi leszerelése a szívósorról), ami rontotta az autók tulajdonságait. Ha mindezeket megvalósítod, relatíve kevés pénzből lesz egy gyári alkatrészekkel épült, de a gyárinál kedvezőbb menettulajdonságú autód. A hátsókerékhajtás miatt nem árt bele egy sperrdiffi (vagy hegesztett, de én szóltam, hogy az meglepő lesz), aztán kész a boldogság. Csak az meg olyan árban van, hogy komolyabb átépítéshez illik... De a témáról rengeteg cikket találsz a www.zsiguli.hu-n. Külön témakör van, meg lehet nézni.

A lényeg: nem kell egyből dupla Weber DCOE-karbi és háromszázakárhányas Havassy-tengely. Kis lépésekkel is csodákat lehet tenni... :-)

2010. márc. 12. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a kommenteket;) Hát mindenesetre meggondolandó ez a tuningolás dolog.Az egyik nagy probléma az h hiába lessz egy tuning ladám de rövid életü lessz:S A fiat blokkon kívül milyen blokkot lehet még tenni ladába?
2010. márc. 12. 21:33
 8/11 anonim ***** válasza:

Nem biztos, hogy rövid életű lesz. Egyrészt minden tuningmotor rövidebb életű, mint a gyári: ez van, a teljesítményt nem adják ingyen. Viszont meg lehet találni a megfelelő kompromisszumot a kellő teljesítmény/nyomaték és a háklimentes működés között.

Való igaz, a FIAT egyes motorjait be lehet építeni a motorba. Általában a kétvezérműtengelyes, kétkarburátoros (asszem TC) motort szokták erőltetni. Ennek az az előnye, hogy ugyanolyan felépítésű, mint a Ladáé: csatlakozik a kuplungharangra, két bakon nyugszik, a segéderendezések elhelyezése is megegyezik. Ezen kívül szinte bármit be lehet építeni a Ladába, ami befér. Mégis: a FIAT-blokkon kívül nem sok mindent javasolnak, mert egyrészt kevés a hosszmotorhoz, hátsókerékhajtáshoz tervezett blokk (nem mindegy ugyebár, mihez találják ki), másrészt a FIAT-motorokból elég sokat ki lehet hozni és, amint írtam is, kellően csereszabatosak a Ladáéval. Viszont manapság a motorcsere egy élmény, nem véletlen, hogy teljesen lepusztult, műszakilag katasztrofális állapotú roncsokat kínálnak majdnem autóárban csak azért, mert a forgalmiba be van jegyezve a FIAT-motor...

2010. márc. 12. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
wolfmotortól nerendelj mert kókány munkát végeznek... írd meg privibe az msn-ed és felvilágosítalak mert benne vagyok a dologban :D
2010. márc. 13. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Kend be zsírral a dugattyúk tetejét!Egyébként az ötös váltóst a négyessel simán megfogtam!Az csak egy mese!Vannak hazánkban erre specializálódott emberek, akik tudják mitől döglik a légy!Javaslom a Rally fórumokat böngészni!Egy jó tuning csak sok benzinbe kerül, de nem kell azt mindig kihasználni!
2010. márc. 18. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!