Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az ajtókon és motorháztetőn...

Az ajtókon és motorháztetőn lévő horpadásokkal és karcokkal mit lehet kezdeni? Egy karosszéria lakatos tudja javítani, vagy a csere olcsóbb lenne? És a műszakin bele fognak kötni ebbe is?

Figyelt kérdés
2015. szept. 30. 10:15
 1/1 anonim ***** válasza:
100%

Műszakin nem kötnek bele: egyik sem teherviselő elem, az esztétikai jellegű horpadások, karcok csak a szemet bántják, a biztonságos közlekedésre nincsenek hatással. A horpaszokat karosszérialakatos tudja javítani, a mély, lemeztorzulással is járó húzásnyomok is rá tartoznak. Ha szerencséd van, a horpadások fényezés nélküli eljárással is javíthatók. A festékréteg sérülései (nálad ezek karcok) a fényezőkre tartoznak, azokat ők tudják javítani.

Persze lehet cserélni is az elemet, ha neked úgy jobban tetszik. De pár horpadás és karc miatt nem érdemes. Cserénél ugyanis csúnyán mellé lehet nyúlni. Újra kell illeszteni az elemet, ami - valljuk be - általában a gyárban szokott igazán jól sikerülni. Utólagosan, műhelyben is meg lehet oldani, de sajnos vannak olyan elemek, amik nem méretpontosak: láttam már olyat, hogy a sárvédő vagy a motorháztetőhöz, vagy az ajtóhoz, vagy az A-oszlophoz illeszkedett, de mindháromhoz egyszerre soha. A küszöbhöz meg sehogy nem lehetett hozzáilleszteni. Megoldódott a probléma, mert nem azért karosszérialakatos az ember, hogy ne tudjon egy méretpontatlan elemet a helyére igazítani, de nem lett szebb, mint a gyári illesztés, csak elment vele rengeteg idő. Egyébként ez épp egy ilyen eset volt: két karc miatt hozott egy új sárvédőt az ügyfél, pedig sokkal könnyebb lett volna a régit kijavítani.

Más gond is van a bontással: látszik a nyoma. Az autók motortereit általában összeszerelés után, motor nélkül fújják telibe a robotok, de nem viszik túlzásba a dolgot. Ott csak arra van szükség, hogy bevonat legyen a lemezen, csillognia nem kell. Ha ezt megbontod akár a sárvédőnél, akár a motortértetőnél, látszani fog a nyoma, mert biztos, hogy a rögzítőcsavarok, pántok nem ugyanoda kerülnek. Ha lefújod fényesre, akkor meg a víz se mossa le rólad eladásnál, hogy törött volt az autó, a magyar autóvásárló meg olyan, hogy a törött autó a fejében egyet jelent az árokból kihúzott, kiflibe hajlott fémhulladékkal, amit a lánglovagok.hu-n látott. Az új karosszériaelemen általában csak alapozó szokott lenni, így is, úgy is festeni kell. Vadonatúj autón még el lehet találni az árnyalatot, de már pár éves bódé esetén is van, hogy a gyári színkód alapján kevert új bevonat másképp mutat, mint a régi. Igaz, a polírozás csodákra képes.

Az ajtóknál is ez a helyzet: pár horpasz és karc miatt, ha nem rozsdál mellettük a lemez, tök felesleges cserélni. A külső lemezhéj cseréje is nagy szívás, a komplett ajtóé még nagyobb. Nem éri meg kínlódni vele, ha az apró hibák gyorsan és egyszerűen javíthatók. Igaz, eladásnál a rétegvastagság-mérő majd árulkodni fog, de ez egy ilyen műfaj, csodák nincsenek.

2015. szept. 30. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!