Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vízhűtéses motornál ha használ...

Vízhűtéses motornál ha használt hengerfejtömítést teszek milyen gondok lehetnek?

Figyelt kérdés

Van egy 125ccm-es krosszmotorom. Úgy adta a helyzet hogy le kelett szedni a hengerfejet. Ugye azt a tömítést raktuk bele vissza ami volt. Picit csöpög a víz de nem vészesen(1-2 kisebb csepp), mivel rá volt sülve a hengerfejre a tömítés és kicsit el kellett ott vékonyítanunk.Hengerhez nem megy be a víz, megnéztük a gyertya nem vizes. A hengerből sem jön kis az olajon benzines keverék, mivel a víz nem olajas a hűtőrendszerben. Nem hétköznapi hengerfej tömítés, ezért a pótlása is elég nehézkes, ráadásul 8800Ft. A henger körül egy fémgyűrű van a tömítésen, az teljesen sértetlen.


Így nézki:


[link]


A kérdésem összefoglalva annyi lenne, hogy milyen gondok lehetnek ettől, illetve a hétvégét kibírná meg egy túrára? Ha szilóval körbekenném a tömítést vékonyan a henger külső részen ugye nincs akkora hő. Elég lenne az neki? Nem hosszú távon mennék vele így, csupán a hétvégét kellene kibírnia.



2015. okt. 1. 20:55
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:
Én meg sosem értettem az ilyen embereket miért járnak ide... Ott van világosan, hogy rendelésre hoznak. Hétvégére kellene csak a motor, aztán pihenés. Miért hagynám benne hosszabb távon? Hol írtam ilyet? Annyira birom mikor a szövegértelemzés 0.
2015. okt. 2. 07:28
 12/21 A kérdező kommentje:
Értelmes válasz eddig csak az első hozzászólótól jött. Olvassátok már el könyörgöm a kérdést és annak függvényében válaszoljatok, mert ennek a fikázásnak semmi értelme.
2015. okt. 2. 07:28
 13/21 anonim ***** válasza:

Ne Sziloplaszt baromság!...

Ha maradsz a régi tömítésnél, nézz szét a Loctite kínálatában spec idevaló kencéért. Nagyon vékonyan kell bekenni a papír részt.

2015. okt. 2. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 veterán vas ***** válasza:

Választhatsz:

Egyik verzió: Időben megveszed a gyári tömítést, eláll a polcon, amikor szükséges egy unalmas délután nyugodt körülmények között kicseréled.

Vagy: a kényszer hatására hirtelen gányolsz egy kicsit, összerakod a használt tömítéssel. Aztán ha "szerencsés" vagy, a túra felénél megadja magát. Lehet hazahozatni a motort, újra szétszedni, kivakarni az odasült rágógumit, majd ismét összerakni, remélhetőleg már az új tömítéssel. Aminek akkor is 8800 lesz az ára (ha nem több).

Szóval ugyan az a munka de kétszer, és ugyan az a költség(vagy több) plusz, egy csomó mérgelődés.

Te tudod.....


Apropó: milyen az a "nem hétköznapi tömítés"?

Ünnepi? 8800-ért angyalkák vannak rajta, vagy mézeskalácsból csinálták?

8800-ért :)

2015. okt. 2. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:
Csak azt irjatok meg h mitol adja meg magat? Hengerbe nemtud befolyni a viz. A viz csak kicsit csopog meg csak nem is folyamatosan.
2015. okt. 2. 08:22
 16/21 veterán vas ***** válasza:

Ha minden frankó, akkor mit aggódsz?

Talán elfelejtetted, de Te kérdezősködtél, hogy kibírja-e, elég lenne neki, és hasonlók....

Most hirtelen kiderül, hogy annyira jó minden?

Akkor hajrá, húzzad neki!

2015. okt. 2. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

azért a 2 ütemü nem olyan érzékeny mint a 4. Nem fog olaj meg víz összefolyni. Valószínű a henger Sem fog a vízbe böfögni, így hűtés is lesz.

Meg gondolom 1 henger van. Azért ne hasonlítsuk össze egy sor 4-es vagy 6-os hengerfejjel, ami tele van futarokkal, amiben egyikben víz folyik, a másikban olaj.

2015. okt. 2. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 JulesTS ***** válasza:

"Vízhűtéses motornál ha használt hengerfejtömítést teszek milyen gondok lehetnek?"

Jobb esetben csak kívül szivárog a hűtőfolyadék. Kicsit rosszabb, ha a henger beledolgozik a hűtőrendszerbe. Még rosszabb, ha a hűtőfolyadékot beszívja a motor. A hűtőfolyadék fogyásával a motor megfőzését kockáztatod. Aztán amit nem érdemes megvárni, hogy a álló motornál a hengerbe szivárogjon a hűtőfolyadék és az első indításnál vízütést kapjon a motorod...

"A kérdésem összefoglalva annyi lenne, hogy milyen gondok lehetnek ettől, illetve a hétvégét kibírná meg egy túrára?"

A gondokat leírtam... Ha nem hajszolod, valószínűleg ki fogja bírni.

"Elég lenne az neki?"

Gyakorlatilag semmi haszna nincs kívülről bekenni. Minimális nyomásnak sem fog ellenállni (valószínűleg zárt hűtő rendszered van és akkor lesz ott nyomás), ugyanúgy fog szivárogni, mintha ott sem lenne. De legalább csúf lesz és később kapargathatod...

"Miért ne lenne jó használttal?"

"Csak azt irjatok meg h mitol adja meg magat?"

Azért, mert a használt tömítés összetömörödött, bekeményedett. Ha szétszeded, akkor repedezik, törik, főleg ott ahol a legnagyobb hőt kapja (a hengernél). Teljesen felesleges kockáztatni egy drágább javítást egy olcsó hengerfejtömítés csere elmulasztásával.

2015. okt. 3. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 JulesTS ***** válasza:

Igazad van nem csak arra válaszoltam amit kérdeztél, viszont elég szelektíven olvasol, csak azt látod amit látni akarsz.

Azok a válaszok amit nem kérdeztél, de a saját érdekedben jó lenne ha tudnád. Akkor jöjjenek az okoskodások:

Járműveken "szilót" ne használj, mert az ecetsav tartalma miatt korrózív hatású, fémet lassan megeszi, ragasztott üveget meg opálossá változtatja. A motorhoz, karosszériához és a szélvédőhöz is külön külön lehet arra való tömítő/ragasztó pasztát kapni. Ha a motorod blokkját akarod összekenni, akkor ilyet vagy más márkájú, de hasonló tudásút keress:

[link]

A 8800Ft-os hengerfejtömítésről meg annyit, hogy nem biztos, hogy egy puccos márkakereskedésben kellene megvenned...

Az autómhoz olcsóbban kapok...

Azt sem értem, hogy miért csak gyárit lehet venni hozzá. Valaki megtiltotta neked, hogy nem gyárit vegyél?

Ahogy írtam, ...csak nem olvastad el... vannak tömítés gyártók, akik minta alapján legyártják a tömítést. Még egy irtózatosan bonyolult egyhengeres kétütemű motor hengerfej tömítésével is meg tudnak birkózni. Budapesten van egy tér ahol egymással szemben két tömítés gyártó is van...

Egyik nap viszed a mintát, másnap hozhatod a kész tömítést és valószínűleg olcsóbban megúszod mint 8800Ft...

Itt meg találsz képet átégett hengerfej tömítésről, meg egy új, mindkét oldalán lemezzel erősített tömítésről ami 1mm-rel felfúrt blokkhoz készült. Esély nem volt arra, hogy ehhez blokkhoz "gyári" tömítést kapjak, mégis olcsóbb volt mint a motorod tömítése:

[link]

2015. okt. 3. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 A kérdező kommentje:

Sziloval nem a hengert kentem volna körbe leírtam 3szor hogy mit...

Csak gyári tömítés van hozzá olaszból, meglett erndelve ma kerül bele.

Kibirta a hétvégét és még az egész hetet is. Szökik a víz egyre jobban, így megérett a cserére. Hengerbe befolyni nemtud így a benne lévő alaktrészeknek baja nem lehet. Egyedül talán a nyomás szökhet el, aminek következtében felforr a víz, viszont nem húztam neki annyira.

Köszönöm az újabb 90% okoskodóknak a semmit, és a 10% azoknak a kedves embereknek akik segítettek és értelmes válaszokat adtak.

2015. okt. 9. 10:24
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!