Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem indul a kocsi motorja...

Nem indul a kocsi motorja vezérmű szíj csere után. Mitől lehet?

Figyelt kérdés
Szíjat levettem megtörölgettem körülötte mindent majd beindítottam a járgányt és ilyen furcsa recsegő hangot adott utána megállt. Felraktam az új szíjat, de nem indul és nem is forog, mitől van ez?

2015. dec. 20. 17:48
1 2 3 4
 1/33 anonim ***** válasza:
100%

Te állat... Eforgott a vezérlés. Jelen volt mikor leszedted? Ha leszeded a szíjat miért indítózod.

Összevert a szelep a dugattyúval. Szelepeket mindenképp dobhatod ki.

2015. dec. 20. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/33 anonim ***** válasza:
100%
Holnap a hengerfejet is le kell venni. :)
2015. dec. 20. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/33 A kérdező kommentje:
Kíváncsi voltam beindul-e a szíj nélkül. Akkor most cseréljek szelepet is?
2015. dec. 20. 17:53
 4/33 anonim ***** válasza:
100%

ha még csak szelepet...

Így van hengerfejet húzhatod le... Ha nincs szíj akkor szerinted a vezérműtengelyt mi forgatja?? Elárulom neked semmi. Ha nem forog a vezérműtengely, a nyitott szelepekre ráüt a dugattyú.


Szóval igen. Hengerfej le, megnézni mi károsodott, aztán kicserélni.

2015. dec. 20. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/33 anonim ***** válasza:
78%

Lassan a medve örömére, lehet hajlott, görbült a hajtókar is vagy csavarodott a főtengely.

Esetleg átütötte a dugót is :D


Ez troll kérdés vagy van ilyen hülye valaki?????

2015. dec. 20. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/33 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem tényleg van ilyen.. :D
2015. dec. 20. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/33 gomzoli ***** válasza:
87%
Szerintem csak trollkodik a kérdező, mert ekkora kapitális ostobaságot nem csinál senki, akiben van annyi műszaki érzék, hogy le tudja szerelni a vezérműszíjat.
2015. dec. 20. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/33 anonim ***** válasza:
nyugi, csak szopat mindenkit..
2015. dec. 20. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/33 A kérdező kommentje:

Azt hittem olyan egyszerű mint az ékszíj csere:


https://www.youtube.com/watch?v=y4CwrArHJ0Q


leveszem, felrakom, kész.

Mindegy, akkor mit cseréljek holnap?

2015. dec. 20. 18:10
 10/33 anonim ***** válasza:
100%

Gondolom, előtte megnézted, hol vannak a jelölések a szíj által hajtott tengelyeken. Ja, azt nem mondta Ezermester Miska, hogy olyat is kell. Miután mindent szépen jelre forgattál, minden bizonnyal elővetted a vezérlésrögzítő célszerszámot. Tudom, azt nem, mer' a jutyúbon a norvég csávó anélkül csinálta. A szíj leszerelése előtt-után (a rögzítő konstrukciójától függ) rögzítetted a vezérműtengely(eke)t elfordulás ellen, majd levetted az ilyenkor cserére szoruló vízszivattyút és/vagy feszítőgörgőt is. Értem, szóval nem vetted le, mert a márkafórumon azt mondták, lehúzás az egész, a szíjat se lenne muszáj cserélni, elég csak epokittal benyomni a nagyobb repedéseket. Mindegy, haladjunk.

Felszerelés előtt gyanítom, még véletlenül sem forgattad el a motort, nehogy valami elmenjen. Ja, hogy Géza bá' elmagyarázta, hogy rá kell indítózni szíj nélkül, mert ötvennyócba' az AFIT-nál is úgy csinálták a Warszawán, hogy lássák, el fog-e férni minden. Mondjuk ezt nem kellett volna, mert így lehet, hogy a dugattyú belevasalta a szelepeket a hengerfejbe.

Az indítással meg kellett volna várni a művelet végét. Tudod: összeszereled, megnézed, hogy jelen van-e még minden, kézzel két teljes fordulatot tekersz a főtengelyen (ha kiveszed a gyertyákat, könnyebb), hogy lásd és érezd, összeakad-e valami, majd beállítod a vezérműszíj feszességét (már ha nem automata a feszítő), visszaszerelsz mindent, amit lebontottál és úgy indítasz. Jobb lett volna úgy.

Egyébként ha annak idején a B kategóriás tanfolyamon bejártál volna a műszaki órákra (és ott nem csak a szabvány ötvenvalahány kérdésre darálták volna le a helyes válaszokat "eztet tessék betanúni" jelszóval), akkor most tudnád, mi a baj. Vezérműszíj nélkül biztos, hogy nem indul be az autó, mert a főtengely forog, a vezérműtengely meg nem. Hiába bólintgat a dugattyú, nem nagyon jön keverék és a kipufogógáz sem távozik, állnak a szelepek. Viszont az égéstérbe befelé nyitó szelep néha útban van a dugattyúnak. Működő vezérlésnél nincs gond, FHP közelében a szelepek zárnak. De ha nem hajtod a vezérműtengelyt, a szelep nem találja ki magától, hogy jön a dugattyú és vissza kell ülnie a fészekbe. Őt nyomja a bütyök az emelőn át, áll bambán a sűrítőtérben, aztán mikor megérkezik a dugó, annak rendje és módja szerint megnézik, ki az erősebb. Ritkán szokott nyerni a szelep.

2015. dec. 20. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!