Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.9 tdi-ből a 90 lovas (1z),...

1.9 tdi-ből a 90 lovas (1z), és a 110 lovas (afn) motorok szerkezeti átalakítás nélkül, csak chiptuninggal hány lóerős teljesítményre képesek, úgy hogy a változtatás még ne csökkentse az élettartamot?

Figyelt kérdés

2016. jan. 8. 08:16
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Ez oylan dolog, hogy milyen éllapotban van a motor alapból is, arról nem beszélve, hogy ami garantálható, hogy gáyri teljesítményt bírják. Innentől meg olyan a odolog, hogy valamelyik 10LE növeléstől is szétmegy egy idő után van ami 30-at is elvisel kényelmesen.
2016. jan. 8. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
55%
A tuning meg a csipszelés,minden esetben az élettartam rovására megy!De amit még mondjuk hosszú távon el tud viselni,egy ilyen már több 100ezer km-et futott motor valahol 10%körül lehet!
2016. jan. 8. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Akkor hagyjuk az élettartamot, úgy kérdezem, hogy csak chippel, és teljesen gyári alkatrészekkel meddig húzható az afn, és meddig az 1z
2016. jan. 8. 10:20
 4/12 anonim ***** válasza:

Ezt is a motor állapota válogatja... még két 0km-es motor sem teljesen azonos ilyen tekintetben, nemhogy egy éveken át hajtott motor.


nem lehet megmondani előre, hogy mennyi lehet kihozni, ha most mondjunk egy számot és nem lehet belőle annyit kihozni, akkor az elsz, hogy márpedig annyinak kellett volna lennie stb.

2016. jan. 8. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
54%

Ahogy a 70%-os kelléga is írja,minden a motor állapotától függ!

És azt értsd már meg,hogy minden egyes plusz lóerő plusz többlet terhelés a motornak,ami egy bizonyos terhelésre lett méretezve!Nyilván van valamennyi tartalék minden egyes motorban,de ahogy feszegeted ezt a határt,annál nagyobb az esély,hogy valami kikönyököl!

De maradjunk elméleti síkon,nem hiszem hogy +20%-os teljesítmény növekedéstől többet ki tudnál csipszelni ezekből a motorokból!

2016. jan. 8. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Az 1Z az max 130, az AFN pedig max 140 töltőnyomás növelése nélkül. Persze ezek csak elméleti síkon vannak, ha már olyan a motor akkor lehet hogy chip előtt 70ló utána meg 91 tehát épp a gyári értékeit éri el.

A max le mennyiséget azért írtam, mert a kuplung ennél többet nem tud átvinni.(főleg ha már a végét járja)


A chiptuning lehet alapjába véve rossz és változatlan az élettartamot hatását tekintve.

2016. jan. 8. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Motor állapot függő, jobb helyeken padra teszik, megnézik, hogy most mit tud, esetleg van e valami rendellenesség, aztán optimalizálnak, újra mérnek.


Ők egy elég jó cég a piacon, és van minden típusra adatuk, kiindulási alapnak jó lehet:


[link]

2016. jan. 8. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
56%
110 lovasat simán csak chippel 140 lóerőre lehet húzni (és megjegyezném hogy ha a katalizátort kiveszed, akkor +5-7 lóerőt ad még, bár ezért le leszek pontozva). Aztán egy kis plusz turbónyomás vagy nagyobb adagoló (2.5 TDI-ből) és mindjárt megvan a 160-165 lóerő. De ettől többet nem bír a blokk, efelett már át kell építeni a motort.
2016. jan. 8. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
70%
Urak!!! azért a két motor között elég sok a különbség. A legfontosabb, hogy az AFN-en már vákuum vezérlésű geometriás turbó (gt vagy vnt15) van, míg az 1z wastegate szelepes. Az adagolók között is van különbség az 1z-ben 9 az afn-ben 10 elem van. A porlasztócsúcsok is nagyobbak pl az afn-ben 520-as (sima tehát nem 520R!!!)csúcs van. Közismert, hogy az afn hajtókara a legerősebb, erősebb a pdnél is. Egy Afn-re átalakítás nélkül is rá lehet tenni egy gt1749v turbót és így egy jó Chipes (Korbel,PS, ARB, Kollár stb.) könnyen felhúzhatja 150-160 le-ig úgy hogy nem kell félni, hogy valami összeszakad. Természetesen a kuplungot kevlározni kell, mert elég gyorsan eltekerheti a nyomaték és egy nagyobb mondjuk 2,5 dízel katalizátor sem árt. Az 1Z motor 110-115 le ig lehet húzogatni gond nélkül, de az átalakítása valljuk be egy kicsit nehezebb tészta. A nyomaték legyen veletek!
2016. jan. 8. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Annyival kiegészíteném, hogy valóban az Afn gyári alkatrészekkel 140 le-ig még jó, de a 6. válaszolóval nem értek egyet, az 1z motort gyári alkatrészekkel 130 le-ig lehetetlen csak chippel húzni főleg, egy kicsi T2-es wastegate-es turboval.
2016. jan. 8. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!