Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért fagy be állandóan a...

TheCruve kérdése:

Miért fagy be állandóan a kartergáz szűrő és cső?

Figyelt kérdés

4 éve van nálam az autó (Golf IV 1.4 16V), és eddig egy tél sem telt el úgy hogy ne nyomná ki az olajat a nívópálcán.

Olajcsere intervallumot szigorúan betartom, pont ez miatt is!

És drága, minőségi A.Z. Meister Teile olajat vásárolok bele. Előtte volt már benne Castrol is, de azt is kifújta.

Hidegen nem szoktam túráztatni, se nyomni neki,csak szépen ahogy elő van írva.

És mégis keletkezik fagydugó a szűrőben és a csőben.

Már amennyire tudtam be is szigeteltem.

Egy nagyon jó szerelő ismerősöm nézte át a motort, nem talált semmi rendellenességet, amit kellett kicserélt. De mégis víz kerül a karterszűrőbe...

Tudom hogy a blokkban keletkező pára ott csapódik le.

De csak nekem fagy el folyton?

Van pár golfos ismerősöm, akik negyed annyi időt sem fordítanak az autójukra és ilyen gondjuk még nem volt.

Én meg vigyázok rá amennyire tudok és ez szop@t minden télen...

2-4 hetente aknára állok és kitisztítom a szűrőt mert már másképp nem merek vele télen közlekedni.. :(



2016. jan. 18. 13:30
 1/7 anonim ***** válasza:

Tipushiba.


Erdemes kitisztittatni az olajlevalasztot, a csoveket. Ami segithet meg az egy olajcsere a tel elott.


Gondolom rovid tavokat mesz. A kimeles nem segit, jobb ha hamarabb melegedik a motor.

2016. jan. 18. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Más megoldást nem látok, mint nagyon híg minőségi olajat használni(SAE 0W20, API SN)ez tisztít is..

jobb ötletem nincs.

2016. jan. 18. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
A csövezést kéne felülvizsgálni hogy meg tud-e állni a víz a csőben, mert az nem jó, nyilván bele fog fagyni keménye mínuszokban. Valamelyik kifolyási hely felé lejtenie kell(ene) a csőnek hogy a lecsapódott víz kifolyjon a csőből, tehát ne legyen "hasa" a csőnek. Nem ismerem a konkrét típust meg hogy milyen szűrő van azon a kartergáz visszavezető rendszeren, de valahogy le lehet engedni a vizet belőle úgy gondolom vagy ha nem akkor át lehet esetleg úgy alakítani hogy ez megvalósulhasson. Egyébként én is mintha olvastam volna arról hogy ez típushiba ennél a motortípusnál (Poloban is) és úgy orvosolták gyári visszahívás keretében hogy fűtőszálat tettek a cső köré. Azonkívül nem biztos hogy hasznos dolog leszigetelni a csövet, mert akkor a motortét melege nem tudja felmelegíteni a csövet és benne a lerakódott trutyit.
2016. jan. 18. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Hege21 válasza:

Megoldás:

[link]

2017. jan. 18. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
A nagy hidegek beállta előtt tisztítsd ki a csöveket, én is mindig megcsinálom, igaz, nem Golffal járok. Nincs összefüggésben a jelenség a használt motorolajjal. A kartergáz, ami vízgőzt is tartalmaz bőven, csapódik le a visszavezető csőben, ott pedig megfagy nagy hidegben. Lehet hogy a cső elvezetése olyan hogy meg tud állni benne a víz, akkor sokkal hamarabb bekövetkezik a befagyás. Ha vissza tud(na) folyni a motorba, akkor kisebb lenne a probléma.
2017. jan. 18. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim válasza:

Én most ezzel a problémával küzdök

Most lett kitakaritva de mégis folyik valamennyi olaj és a nivopálcánál is jön ki

Mitől lehetséges ez????

2021. jan. 21. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
Szintén így jártam én is. Csak az idén már kétszer volt jégdugó.
2022. jan. 26. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!