Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a kulonbseg a hosszu es a...

Mi a kulonbseg a hosszu es a rovid orru kamion kozt? Mik az elonyok es a hatranyok?

Figyelt kérdés

2016. jan. 27. 20:00
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
Az a különbség, hogy a csőrösnél a motor a vezetőfülke előtt van, a buldogfülkésnél meg alatta. A csőrös előnye, hogy könnyebb hozzáférni a motorhoz szerelésnél, nem kell előrebillenteni a fülkét, nem a váz hossztartói között, mélyen ül a motor. Sokan úgy tartják, hogy biztonságosabb is a hosszabb gyűrődőzóna miatt, ezt én nem tudom. A buldogfülkés viszont rövidebb, ez az európai szabályozás miatt fontos (itt a szerelvény teljes hossza a mérvadó, ebből a szempontból jól jön a rövid nyerges), illetve kisebb a vontató előtti holttér. Meg biztosan vannak egyéb előnyök és hátrányok is, nekem ennyi jut eszembe.
2016. jan. 27. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
A csőrös az inkább már csak jelkép, innen nyugat fele, ahol nincsenek ilyen szigorú szabályozások a szerelvény hosszát illetően. Szerelés szempontjából szerintem teljesen mindegy, mert ha billentesz, akkor kb. pont ugyan annyira férsz hozzá, mint a csőrösnél, ahol ehhez fel kell tornázni magad. Az sem egyszerűbb. Könnyebb manőverezni egy csőr nélkülivel. Főleg itt Európában, ahol sokszor még nemzetköziben is olyan lerakókkal találkozik az ember, hogy éppen csak elfér. Nem is beszélve az olyan helyekről itt az egykori szoci országokban, amit sokszor csak Ifára terveztek. Nehezebb is az orr miatt, ez a fogyasztás szempontjából is fontos.
2016. jan. 27. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Attól függ milyen járműről beszélünk.


Előnyök:

Egy országúti nyerges esetén előny a motor könnyű szerelhetősége - hozzáférni kb 10 másodperc, földről elérhető minden fontosabb dolog stb.


Alacsonyabb építési magasság: a motor ugyanúgy bent van az alvázban, viszont a fülke padlója lehet a szelepfedélnél alacsonyabban is, így magasabb beltér érhető el, vagy ugyanakkora belmagasságot lehet kivitelezni alacsonyabb fülkével.

Európai példa: a Scania T Highline fülkéje ugyanolyan magas volt belül, mint az R Topline fülkéje, pedig a T Highline fülke a földtől mérve 40 centivel alacsonyabb. Olyan pótkocsik esetén, amik nem érik el a 4 méteres magasságot így megtartható a belső kényelem és csökkenthető a méret jelentette légellenállás ( pl tartályos pótok esetén ).


Egyenletesebb súlyeloszlás a tengelyeken.


Hosszabb gyűrődő zóna, kisebb erejű ütközésnél a kár jelentősen kisebb. Még mindig olcsóbb motorteret és segédvázat cserélni, mint fülkét :D


Hátrány:

hosszabb tengelytáv >> rosszabb fordulékonyság, de ez csak szűk helyen lényeges.

ha korlátozott a szerelvényhossz(lásd Európa), akkor erősen korlátozott a felhasználási kör(rövidebb pótkocsi).


Ha nem normál közúti járműről beszélünk, hanem például terepes vagy "munkagép" jellegű teherhautóról:


előnyök : magasabbra helyezhető motor, nagyobb hasmagasság, nagyobb terepszögek, viszont a jármű nem lesz túl magas.

2016. jan. 28. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!